Jump to content
hitme

Email firme - promovare

Recommended Posts

Salutare, 

 

de curând am început un proiect și anume doresc să ajut firmele mici să-și maximizeze veniturile prin soluții tehnice. (exemplu: crearea de site/magazin online,  suport IT si altele)

Doresc să-mi fac puțină reclamă și nu dispun de bani. Am început să împart pliante și să anunț cunoscuții de acest proiect.

Aș avea nevoie de o listă de email-uri. Ar fi un plus dacă aș avea o listă a unor firme, a fost o postare în 2014 pe această temă (link expirat).

 

Dacă dorește cineva să mă ajute, sunt recunoscător. Altfel, dacă aveți idei de promovare (din păcate gratuită) le ascult cu interes.

 

Numai bine.

Edited by hitme
Link to comment
Share on other sites

Pune anunt pe olx, incearca sa-i contactezi telefonic si fa-ti un discurs in prealabil sa nu dai din stanga in dreapta, propune-le o luna gratuit pana i atragi/ sau plata la rezultat, incearca sa te asociezi cu cineva si sa oferiti servicii mai complexe ( design- site, carti de vizita), programator ( realizare versiune mobile), seo, social media, etc.

 

Nu in ultimul rand, fa-ti un site unde sa prezinti serviciile si apoi foloseste cupoane de adwords gratuite, fa-ti reclama singur pe forumuri (spune ca esti un client satisfacut al firmei tale, o reclama "mascata"). Incearca sa prinzi niste contracte cu statul, etc.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, hitme said:

@QuiVadis da, am auzit. E vorba de niște email-uri, nu este nimic ilegal.

Îmi poți propune o idee creativă?

Salut,

 

 Este ilegal. Sunt in jur de 6 legi care definesc clar conditiile in care poti contacta pe cineva pentru oferte comerciale. In principiu, sa nu iti mai pierzi timpul citind acele legi:

- Orice email nesolicitat care are caracter comercial este SPAM.

- Pentru a trimite un email cu caracter comercial catre o adresa de email, trebuie sa ai in prealabil consimtamantul scris al destinatarului (sa fie scris clar: accept comunicatii comerciale din partea xyz)

- Trebuie sa ai un sistem opt-in, opt-out foarte bine pus la punct.

 

Vezi ca amenzile sunt usturatoare. Cel mai bine, daca te pricepi la vorbit, pune mana pe telefon si suna direct la firme.

 

Alte sfaturi:

 - Adauga pe site informatii clare despre firma (adresa, telefon, cod fiscal si ce aveti voi acolo (alte date de identificare))

 - Completeaza "despre noi" cu o poveste interesanta. Nu-mi starneste deloc interesul ce scrie acolo. Ma asteptam sa vad o echipa, cum ati inceput, ce viziune aveti ....

- Sectiunea "ce spun alti" e fumata. Adica ... doar nu esti prost sa scrii pe site ca a spus un client: "Frate, sunteti praf, apucati-va de zidarie, bidonarilor".

- Foloseste pagina pe https si redirecteaza versiunea de pe http catre cea https. Nu mai da link-uri cu http.

  • Thanks 1
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

12 hours ago, hitme said:

Mulțumesc pentru sfaturi și sugestii. Le voi pune în practică. Oricare altele sunt binevenite

 

Ok, cam rar vad lumea pe aici sa accepte critica si sa o vada ca pe ceva constructiv, deci bravo, inceput bun. Nu am vrut sa imi pierd vremea initial dar acum poate ca se va prinde ceva. Sfaturi (de luat cu putina sare, nu sunt expert in domeniu dar trecut prin anumite procese similare):

 

1. Scoate hyperlink-ul la site-ul tau din acest thread, nu te pune intr-o lumina pozitiva. Cineva care vrea sa vada cu cine are de a face inainte sa dea un ban si te cauta pe Google, va vedea ca tu esti in situatia celor pe care vrei sa-i ajuti dar tu nu esti in stare sa te ajuti pe tine insuti. Blind leading the blind if you catch my drift. Adica sa zicem ca tu esti o firma mica si vrei sa iti "maximizezi veniturile prin soluții tehnice" dupa cum spui mai sus, incluzand "marketing online" si "plan de dezvoltare" dupa cum spui pe site, tu tocmai de astea duci lipsa in momentul actual si te gandeai sa spamezi lumea in lipsa de alte idei. Daca o alta firma mica te plateste sa ii promovezi ce faci? Te apuci si spamezi pe altii pentru ei? Anyway, lasand la o parte ironia situatiei in care esti, sa revin la ceva cat de cat mai constructiv:

 

2. Trebuie sa scoti in evidenta din primele secunde cand cineva intra in contact cu tine/site-ul tau (nu se poate vorbi momentan de "brand") si anume cu ce esti diferit (in sens bun) fata de restul 'nspe mii de pulifrici/e care se dau experti, de ce se merita in primul rand sa petreaca timp sa te asculte (time is money) si apoi de ce sa iti dea bani. Cu alte cuvinte care este USP-ul tau? (Unique Selling Point). Apoi clientul sa inteleaga rapid cum poti folosi acel USP sa ii ajuti pe ei. Site-ul e foarte generic si "rece", nu reiese exact si concret ce oferi si cum si cum ii ajuti specific pe potentialii clienti. 

 

3. Cunoaste-ti competitia, fa-ti temele de casa. Uita-te sa vezi cu cine ai rivaliza pe nisa ta. Uita-te sa vezi ce fac ei bine (dpdv al site-ului si cum se promoveaza) si incearca sa adaptezi (nu copiezi) la contextul tau. Uita-te sa vezi ce le lipseste (considera-te ca ai fi un potential client) si ce nu iti place, ce te-ar convinge sa le devii client, etc. si actioneaza ca atare in afacerea ta. Fa si un mic test cu prietenii, neamurile, familia, etc. si intreaba-i sa se considere mici antreprenori, etc. da-le un context al clientului tau ideal si apoi sa iti dea o privire onesta daca ar apela la serviciile tale ori la altii, ce i-ar convinge sa vina la tine, etc.

 

4. Cunoaste-ti mediul de operare si anume Romania - cultura in care operezi si  anume in astfel de circumstante se merge inca foarte mult pe recomandari, din vorba buna a primilor clienti. In alte tari lumea se uita pe site-uri de rating-uri sau cum era pe vremuri yelp/yellow pages, etc. La inceput e nevoie sa iti creezi o baza puternica de sustinere si financiara dar si din punct de vedere al testimonialului. Pe langa relatia care trebuie sa o dezvolti, pe site trebuie sa explici concrect din acest punct de vedere ce ai facut tu sa inteleaga si ultimul bou. Ca ai pus niste "David, Constanța", "Mariana, Pitesti", "Carmen, Ilfov" e fix pielea pulii, are 0 credibilitate, poti scrie fraze de genul si adauga nume si locatii nelimitate. Daca te uiti pe site-urile profesioniste au "studii de caz". Acestea trebuie pastrate succint si in metoda STAR (Situation, Task, Action, Result). Adica ce probleme avea clientul de a apelat la tine (in acest fel potentialii clienti se identifica / raporteaza mai usor si se vad in pielea celor care au apelat la tine). Apoi ce ti-au dat tie sa faci (in subconstient asta le arata ca pot avea incredere in tine cu x, y, z.). Cum ai actionat (aici ai oportunitate de promovare sa arati cat de creativ esti, etc.) si apoi rezultatul (aici e punctul final de "vanzare" unde il convinge pe Badea din deal ca si ei pot avea acelasi rezultat sau mai bun daca apeleaza la serviciile tale). Am avut firme in trecut care mi-au oferit discount-uri considerabile in schimbul a unor astfel de cazuri de studiu sau testimoniale de genul. Acestea pot fi in ceva grafic si succint intr-un pdf sau un clip foarte scurt, sau combinat, etc. in functie de necesitate.

 

5. Pune-te la punct cu toate metodele eficiente (dpdv al timpului, costului, etc. inclusiv care sunt slabiciunile acestora) de a oferi ce vrei tu sa oferi. Nu vreau sa reiau punctul 1 de mai sus dar trebuie sa stii meserie daca vrei sa supravietuiesti. Este un process continuu, nu vei stii deajuns niciodata, dar orice client trebuie sa vada ca iti cunosti domeniul. Habarnistii supravietuiesc doar de pe prosti care nu stiu mai bine. Nu ma intelege gresit, se pot face bani multi si de pe prosti (ex: https://www.fiverr.com/gabonne) dar banuiesc ca nu vrei sa te axezi pe "nisa" asta. Tu spui ca oferi Suport IT, Marketing online, Identificare brand, Creare de aplicatii, Plan de dezvoltare. - din punctul meu de vedere la asta ajungi in timp cand ai un minim 50 angajati. Daca cineva vine de exemplu la tine si vrea sa le oferi toata gama pentru o firma mica de termopane ce faci, le pierzi timpul si banii sau ii refuzi ca habar nu ai? De exemplu daca pe langa un intranet in firma vrea solutii de back-ups zilnic, o aplicatie bespoke de CRM, plati, furnizori, etc. + plan de dezvoltare online, etc. Trebuie sa ai capabilitatea sa oferi ceea ce spui ca oferi. Si in ziua de azi lumea ca sa te pastreze ca si furnizor asteapta si sfaturi (mini-consultanta) in domeniu care vin cu produsul sa vada ca iti pasa de ei. De exemplu le spui uite putem face cum spui tu (full-back up zilnic de ex) dar poti face si incremental (e mai rapid, cost-efficient, etc.). In astfel de domenii devii si un fel de consultant si daca nu ai habar de ce vorbesti doar le pierzi vremea si banii si apoi iti iei talpa. Axeaza-te pe ceva ce stii foarte bine si apoi poti sa cresti organic. Poti sa legi colaborari cu altii care se pricep in alte domenii - cu cat colaborezi mai bine cu atat iesi mai ok.

 

Cam atat deocamdata referitor la site si la tine... cand/daca mai am chef o sa scriu ceva si de idei de promovare.. default_65.gif 

 

 

 

  • Thanks 1
  • Upvote 9
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...