Jump to content
Ganav

[Tricky] Continuati seria

Recommended Posts

Care sunt urmatoarele doua elemente din seria de mai jos?


0
2
-1
0
0
1

Solutia este:


-1
0

Fiecare numar din serie este realizat din numarul de consoane minus numarul de vocale din fiecare cuvant consecutiv din enunt, cuvintele fiind considerate incepand cu primul. S-au dat 6 numere care corespund a 6 cuvinte consecutive de la inceput din enunt. Urmatoarele doua sunt:

-1 pentru "seria" care are doua consoane {s,r} si trei vocale {e,i,a} deci 2 - 3 = -1

0 pentru "de" care contine o vocala si o consoana deci 1 - 1 = 0

@Byte-ul

Edited by Ganav
Link to comment
Share on other sites

Am f?cut un program în C++


#include <iostream>
#include <vector>
#include <cstring>
#include <cmath>
using namespace std;

int sirRecursiv(int n);
vector<string> numere = {"zero", "unu", "doi", "trei", "patru", "cinci", "sase"};

int main() {
for(int i = 0; i < 8; i++)
cout<<sirRecursiv(i)<<" ";
return 0;
}

int sirRecursiv(int n) {
if (n == 0)
return 0;
if (n == 1)
return 2;
else return numere[abs(sirRecursiv(n-1))].length() - numere[abs(sirRecursiv(n-2))].length();
}

Practic, faci diferenta lungimii numerelor precedente (cate litere au ele in limba romana)


vilie@em-vm:~/repos$ ./a
0 2 -1 0 1 -1 0 1

Aveai o mic? gre?eal? în ?ir ?i de data asta.

Link to comment
Share on other sites

0 2 -1 0 1 1 0 -1 2 0

impart in 2 serii...

0 -1 1 (scad 1, adun 2, scad 1, adun 2...)

2 0 1 (scad 2, adun 1, scad 2, adun 1)

deci urmatoarele elemente... 0 -1 2 0

Sunt prea putine numere... exista multe serii din care numerele astea sa faca parte.

Edited by Byte-ul
Link to comment
Share on other sites

Care sunt urmatoarele doua elemente din seria de mai jos?


0
2
-1
0
0
1

Solutia este:


-1
0

Fiecare numar din serie este realizat din numarul de consoane minus numarul de vocale din fiecare cuvant consecutiv din enunt, cuvintele fiind considerate incepand cu primul. S-au dat 6 numere care corespund a 6 cuvinte consecutive de la inceput din enunt. Urmatoarele doua sunt:

-1 pentru "seria" care are doua consoane {s,r} si trei vocale {e,i,a} deci 2 - 3 = -1

0 pentru "de" care contine o vocala si o consoana deci 1 - 1 = 0

@Byte-ul

nu exista 'solutia este'. exista doar 'solutia la care m-am gandit eu' este.

demonstreaza-mi ca o posibila solutie nu este

sir dat: 0,2,-1,0,0,1

continuare sir (gandindu-ne ca sirul se reia cu elemente inversate cap-coada): 1,0,0,-1,2,0 ; deci urmatoarele doua elemente sunt 1 si 0

atata timp cat nu se prezinta o metoda de verificare a rezultatului, continuarea seriei poate fi orice. tu imi explici viziunea ta, eu pe am mea. astfel de teste dezvolta mintea sa gaseasca solutii la o problema intr-un anumit sistem. insa problema respectiva nu exista in alte sisteme.

ce elemente urmeaza in seria: 2,4,6,8,10?

pai evident: 12,14,16 etc daca numaram din 2 in 2

SAU 2,4,6,8,10 daca sirul se repeta

SAU 10,8,6,4,2 daca sirul se inverseaza

SAU 1,3,5,7 daca la sfarsitul sirului de nr pare vin nr impare

etc etc

deci atata timp cat nu se prezinta o metoda de verificare a rezultatului, acesta este DOAR imaginatie!

este pacat ca inca vorbim de corect si gresit fara a avea o metoda de verificare :(

Link to comment
Share on other sites

nu exista 'solutia este'. exista doar 'solutia la care m-am gandit eu' este.

demonstreaza-mi ca o posibila solutie nu este

sir dat: 0,2,-1,0,0,1

Ai dreptate, in cazul in care ai incerca sa aplici algoritmul pentru aceasta problema la altele, in diferite contexte, nu ai ajunge la rezultatul dorit intrucat este foarte strans legat de cerinta (depinde de o functie a consoanelor si a vocalelor din fiecare cuvant al cerintei. Exista o solutie unica la respectiva cerinta). Este oarecum gresita abordarea "solutia la care m-am gandit eu" deoarece este aplicabila oricarui tip de problema (orice problema, presupune un enunt, o perspectiva de abordare, un algoritm in baza ei si un rezultat care sa respecte enuntul).

continuare sir (gandindu-ne ca sirul se reia cu elemente inversate cap-coada): 1,0,0,-1,2,0 ; deci urmatoarele doua elemente sunt 1 si 0

Dar aceasta ar contravine enuntului initial care se bazeaza pe o ordine stricta a seriei.

atata timp cat nu se prezinta o metoda de verificare a rezultatului, continuarea seriei poate fi orice. tu imi explici viziunea ta, eu pe am mea. astfel de teste dezvolta mintea sa gaseasca solutii la o problema intr-un anumit sistem. insa problema respectiva nu exista in alte sisteme.

Ai dreptate. Dar gandeste-te putin, chiar trebuie sa existe in alte sisteme? De ce nu ar putea fi o problema unica raportata la un sistem? Exista o metoda clara de verificare a seriei. Intotdeauna vei obtine aceleasi doua valori, ori de cate ori, ai face diferenta dintre numarul de consoane si numarul de vocale din cuvintele 7 si 8 numarand de la stanga incepand numerotarea cu 1 a primului cuvant din cerinta.

ce elemente urmeaza in seria: 2,4,6,8,10?

pai evident: 12,14,16 etc daca numaram din 2 in 2

SAU 2,4,6,8,10 daca sirul se repeta

SAU 10,8,6,4,2 daca sirul se inverseaza

SAU 1,3,5,7 daca la sfarsitul sirului de nr pare vin nr impare

etc etc

deci atata timp cat nu se prezinta o metoda de verificare a rezultatului, acesta este DOAR imaginatie!

este pacat ca inca vorbim de corect si gresit fara a avea o metoda de verificare :(

Cazul de mai sus este corect dar numai in respectivul context (adica pentru respectivele serii). In enuntul acestui challenge valorile numerice nu erau corelate unele cu altele ci doar cu literele cuvintelor din cerinta. Exista o metoda unica si clara de verificare care returneaza aceleasi valori de fiecare data.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...