Jump to content

2007

Members
  • Posts

    2
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

2007 last won the day on November 3 2019

2007 had the most liked content!

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

2007's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

7

Reputation

  1. La finalul tutorialului este un sfat pentru cei care au deja bloguri cu DA micut si vor sa castige un ban cinstit folosind doar anumite parti din metoda mea. Tutorialul este detaliat insa pentru cei care stiu sa creeze agregatoare. Chiar daca in teorie este usor de inteles, practica necesita cunostinte tehnice destul de avansate. Metoda este descrisa pentru piata romaneasca, unde sunt mai multi fomisti nepriceputi in seo, dar poate fi adaptata usor si pentru piata globala. De cand s-a prins lumea ca backlinkurile pot creste un domeniu, au aparut diferite modalitati prin care fiecare incearca sa gaseasca cu ce linkuri rankeaza competitia. Practica in sine nu este rea, logica din spate fiind ca daca un competitor rankeaza bine in Google cu anumite backlinkuri, atunci si alte siteuri pot ranka bine folosind aceleasi domenii pentru backlinkuri. Exemplul suna cam asa: Emag cumpara linkuri de la site1, site2, site3, site4, site5. Altex vede ca Emag rankeaza bine si ii contacteaza pe proprietarii siteurilor 1, 2, 3, 4, 5, pentru a le propune sa le vanda si lor linkuri Site1 si Site3 accepta sa vanda link la un pret decent celor de la Altex, restul neraspunzand la solicitari, cer prea multi bani, sau refuza sa vanda linkuri si catre Altex. Altex continua sa verifice constant de unde cumpara Emag linkuri si sa contacteze siteurile respective pentru a cumpara linkuri. Intr-adevar aceasta metoda da roade. La fel de adevarat este insa si ca daca Emag cumpara un batch de linkuri foarte proaste si cei care le copiaza profilul de backlinks vor cumpara aceleasi linkuri proaste. Aici intervine si alt factor. Amatorismul. Cei care incearca sa copieze structura linkurilor sunt de multe ori la inceput de drum cu afacerile lor. Nu cunosc prea multe despre seo, nu stiu sa foloseasca metricii disponibili pentru a diferentia siteurile bune de cele slabe, nu au capital mare de investit in linkuri scumpe si nici nu angajeaza pe cineva priceput. Stiu doar sa gaseasca backlinkurile altora. Sunt niste hiene care se hranesc cu resturile lasate de pradatorii mari. Metoda Screw the Hyena Ce am invatat pana acum despre hiene? Ca au un buget redus. Cauta oferte bune. Vor sa aiba linkuri acolo unde cei care rankeaza bine pe nisa lor au linkuri. Putem profita de asta? Sa vedem. Cumparati un domeniu foarte recent expirat, cu MOZ DA de la 30 in sus. Aveti grija sa nu cumparati un domeniu cu un nume aiurea. "Serviceautodaniel.ro" nu e deloc ok. "Stiriledeazi.ro" e foarte bun. Sau folositi domenii pe care deja le aveti si au un MOZ DA de la 25 in sus. Dar mare atentie ce nume are domeniul. Adaugati Cloudflare ca sa ascundeti ip-ul hostingului. Instalati pe ele un CMS usor de folosit. Wordpress de exemplu, pentru ca este foarte customizabil. Instalati o tema premium care arata foarte bine. Pe themelock.com gasiti la liber teme crackuite, fara backdoor. Alegeti nisa siteului. Blog cu subiecte generale, site de stiri, site de reviews, blog de mamici. Voi decideti care e nisa targetata. De preferat sa fie o nisa pe care puteti posta advertoriale despre orice. O sa va ajute lucrul acesta ca sa nu va limitati doar la o nisa. Populati blogul cu articole agregate automat din alte surse. Aveti grija ce surse folositi, sa nu va pomeniti cu reclamatii de copyright. Siteurile mari de stiri nu prea tin cont ca sunt copiate articolele, asa ca puteti incerca direct cu ele. Aveti grija ca articolele sa fie integrate frumos in tema, ca si cum ar fi scrise de voi, nu agregate. Agregati articole constant. Inchideti comentariile, sau postati voi fake comments daca puteti automatiza asta. Aveti grija ca pe site sa fie afisat vizibil ceva in genul "Portalul de XYZ nr. 1 din ZYX". Exemplu: "Portalul de stiri #1 din Banat". Adaugati sitewide pe site butonul "vrei sa cumperi reclama?" si creeati o pagina in care dati cateva detalii despre cum puteti fi contactati pentru bannere si advertoriale. Pana aici toata munca depusa este ca sa faceti agregatorul vostru sa para un site legit. Acum fac un scurt reverse engineering la metodele folosite de hiene. Mai jos sunt pasii urmati de acestia. Se uita care sunt domeniile care rankeaza pe primele 5 locuri. Verifica de la cine primesc linkuri, folosind tool-uri (ahrefs, semrush, moz etc), sau querys in Google. Vad care sunt siteurile de la care au cumparat linkuri cel putin doi competitori din top 5. Verifica ca MOZ DA-ul acelor siteuri sa fie OK. Ii contacteaza pe cei care au DA ok, pentru a cumpara linkuri. Daca le convine oferta vor plati pentru un banner sau advertorial. Ce faceti voi mai departe? Incepeti sa cautati cine rankeaza pe primele 5 locuri in diferite nise cu greutate mare. De exemplu intrati pe Google si cautati "haine pentru bebelusi". Sau "haine originale iefitne". Analizati succint primele 5 siteuri returnate. Scrieti cate un advertorial pentru fiecare din cele 5 siteuri, cu link dofollow, poze si tot ce trebuie pentru a parea advertoriale reale. Si aceste advertoriale pot fi copiate din alte surse dar trebuie sa le rescrieti in asa fel incat sa fie unice pentru Google. Aveti grija ca advertorialele sa nu fie postate unul dupa celalalt, ci la distanta intre ele. Sau creeati in photoshop bannere si puneti sitewide pe siteul vostru unul, maxim doua, cu link dofollow. Repetati procesul pana aveti deja acoperite cat mai multe nise si cat mai multe domenii care rankeaza pe acele nise. Daca acoperiti minim 10 nise de mare interes cu cate 5 advertoriale de fiecare, aveti 50 de advertoriale. Lasati siteul sa fie crawlat de toolurile care detecteaza backlinkurile. Asteptati sa fiti contactati de "hiene". Ce faceti cand va contacteaza? Veniti cu o intreaga lista de preturi pentru orice buget. Aici fiecare face cum il taie capul, dar pretul minim ar trebui sa fie minim 100 de euro pentru un advertorial care ramane pe index timp de o saptamana, 200 de euro pentru un banner sitewide, sau 50 de euro pentru un advertorial care nu este "sticky". Daca aveti norocul ca domeniul vostru sa aiba un DA mai mare de 40 puteti face o lista de preturi care sa ajunga si la 400 de euro pe saptamana. Aveti grija sa nu va caliciti, dar nici sa pareti disperati. Nu uitati ca pana la urma vindeti niste linkuri cu valoare zero, asa ca orice profit e bun. Agregatorul vostru nu trebuie sa se opreasca din treaba vreodata. Asteptati-va sa fiti contactati constant de diverse persoane pentru vanzarea de linkuri. In medie ar trebui ca la inceput sa aveti vanzari de minim 500 de euro pe luna daca procedati cum trebuie. Cu cat aveti mai multe nise acoperite, cu atat mai bine! Atentie la reclamatiile de copyright! Veti fi intrebati daca eliberati factura. Unii, nu toti, cer sa vada statisticile de trafic. Majoritatea insa cumpara orbeste de unde a "cumparat" concurenta. Daca deja aveti un blog pe care postati constant, cu un DA mediocru (19-20), puteti scrie advertoriale pe diferite nise pentru cei din top 5 si sa vedeti daca sunteti contactati de hiene. Probabil ca nu veti avea cum sa cereti o suta de euro pe advertorial, dar 200 - 250 de lei tot puteti cere. Spor.
  2. In acest tutorial ma adresez mai ales celor care nu au ca target piata din Romania, ci piata globala in limba engleza. Subiectul de astazi se refera la blogurile care vand linkuri. 1. Evitati serviciile "Blogger Outreach". 99% sunt ferme de linkuri. Cei din procentul de 1% sunt ferme de linkuri in devenire. Nu exista garantia ca linkul va rezista prea mult timp. In destul de multe cazuri dispar cu totul articolele pentru care clientii platesc. O parte din domeniile cu care colaboreaza aceste servicii "blogger outreach" vor expira si proprietarii nu le vor mai reinnoi. Fiind ferme de linkuri, aceste bloguri dau linkuri dofollow pe banda rulanta oricarui cumparator. Asta inseamna ca veti avea un bad neighborhood care devine toxic si pentru siteul vostru. Oferind prea multe linkuri externe, blogul nu mai are ce juice sa paseze catre siteul vostru. Intreg sistemul pe care se bazeaza recomandarile acestor servicii foloseste metrici inutili (Moz DA, Alexa etc). Functioneaza aceste linkuri pentru a ranka? Da. Pentru o perioada. Apoi primiti penalizarea manuala care va obliga sa le scoateti. Nu puteti sa le dati doar disavow. Procesul e foarte frustrant si de lunga durata, necesita sa contactati ownerii blogurilor respective ca sa adauge nofollow linkului vostru, iar banii dati pe acele linkuri sunt pierduti definitiv. 2. Invata sa vezi din prima o ferma care vinde linkuri. Instalati aceasta extensie. O sa va ajute foarte mult pentru a face research. Dupa instalarea extensiei dati click dreapta pe iconita, Options si bifati "Auto enable for all websites". Nu uitati sa apasati si butonul "Save". Intrati pe prima pagina a blogului pe care ati vrea sa cumparati link. Deschideti ultimele articole postate. In general aveti nevoie de aproximativ 5-10 articole ca sa va dati seama care e treaba cu siteul respectiv. Intrati pe fiecare articol in parte. Extensia o sa afiseze un border in jurul anchorurilor cu linkuri externe dofollow. Vedeti catre ce tip de siteuri trimit aceste linkuri externe dofollow. Au legatura cu nisa blogului? Daca toate siteurile catre care fac trimitere aceste linkuri sunt servicii care vand ceva, e primul semnal de alarma. Nu un mare semnal de alarma dar indeajuns cat sa declanseze suspiciuni. Daca blogul este pe o nisa anume, iar linkurile din articole trimit catre nise total diferite, ceva pute rau. Vedeti ce anchore sunt folosite la aceste linkuri. Sunt money keywords? Daca anchorele folosite sunt "money keywords" aveti al doilea semnal de alarma. Nu e bine deloc. Pentru ca nu e o practica "naturala". Vedeti cate din cele 5-10 articole dau linkuri externe dofollow. Majoritatea sau foarte putine? Daca majoritatea articolelor peste care va uitati dau linkuri dofollow, avem al treilea semnal de alarma. Unul puternic. Fiti foarte atenti la cate linkuri externe sunt intr-un articol si care sunt siteurile respective. Vi se pare ca ma repet? Ei bine, aici este vorba despre alta schema. Daca observati ca articolele dau link catre un domeniu de care nu ati auzit, dar pe langa acel domeniu anonim exista si linkuri catre siteuri foarte mari (amazon, forbes, siteuri mari dintr-o nisa anume), probabil ca ati intalnit un "fermier" care incearca prin asocierea domeniului slab cu domenii foarte puternice sa ii creasca relevanta celui dintai. Cand vedeti ca sunt mai multe articole care folosesc aceasta schema fiti 100% siguri ca este o ferma de linkuri. Uitati-va cate linkuri externe dofollow sunt in blogroll. Pot fi si 20, asta nu inseamna neaparat ca e ceva in neregula cu ele. Un numar mare de linkuri in blogroll ridica din nou suspiciuni. Ce anchore au linkurile din blogroll? Cand aceste linkuri au anchore ca: "cheap xyz", "buy xyz", "best cbd oil", "xyz coupons" etc. Un blogger nu pune niciodata astfel de anchore "money keywords" la prea multe linkuri din blogroll. Nu e natural. Nici unul singur nu e natural, dar e neglijabil. Exista pe blog o pagina cu unul din mesajele "become a sponsor," "support us", "become a guest author", "buy a guest post" etc din care oricine poate trage concluzia ca se pot cumpara advertoriale, bannere sau backlinkuri in articole ori blogroll? Daca exista o astfel de pagina renuntati la ideea de a mai colabora cu acel blog. Si echipa anti spam de la Google o va observa candva, iar blogul respectiv si clientii pe care i-a avut vor fi catalogati ca folosesc "link schemes" pentru a manipula rankingul. Toate aceste semnale trebuie privite holistic. Adica trebuie sa vedeti ca se leaga intre ele. Este necesar sa aveti si ochiul format ca sa corelati semnalele, dar nu e rocket science ci un simplu exercitiu. 3. Afla singur care este calitatea reala a blogului Fiecare isi vinde marfa cum poate. Majoritatea o fac folosindu-se de MOZ DA, sau Alexa. Cei doi metrici sunt cele mai uzuale metode de a tepui pe cineva dornic sa cumpere linkuri. MOZ Domain Authority: Destui fac greseala de a considera acest metric destul de calitativ pentru a lua o decizie doar in functie de el. Problema este ca acest metric este biased din toate punctele de vedere. Cateva exemple: Site-ul are DA > 30. Teoretic siteul e calitativ. Practic poate fi un domeniu care a expirat iar apoi a fost cumparat de altcineva care a trantit articole pe el. Sau efectiv algoritmii MOZ au dat rateu. Un site penalizat grav de Google poate avea un DA mare in continuare. Site-ul are DA 20. Acesta ar trebui sa fie un scor destul de slab. E un fel de mediocritate absoluta dpdv al MOZ. Doar ca, din propria mea experienta, un DA 20 poate sa rankeze #1 pe nise dificile ani de zile, cu toate ca alte domenii ale competitorilor au metrici mai buni. Site-urile mele nu au sarit de DA 20 de 5 ani. Primesc in medie backlinkuri de la 100 de domenii. In primii 3 ani am rankat cu 40 de backlinkuri mai bine (#1 - #10) , decat balaurii din nisa mea, pe cuvinte cheie dificile. Site-ul are DA bun si MOZ links mare. In general asta nu inseamna ca este ceva in neregula. Insa de cand wordpress a inceput sa fie spart si folosit pentru a spama Google cu backlinkuri catre siteuri de tip "cheap essay", "cheap jordans" etc, numarul mare de linkuri pe care acel blog il primeste devine un semnal cum ca este ceva in neregula. Am intalnit bloguri sparte care aveau zeci de mii de backlinks catre articolele cu "cheap essay", venite de la alte bloguri care au fost sparte si spamate la randul lor. Alexa Rank: Ce este peste 300.000 global poate fi rezultat manipulat. Sunt metode pentru a face asta. Nu ar trebui sa fie luat in considerare decat impreuna cu alti metrici. Ceea ce poti face pentru a verifica veridicitatea acestor metrici (MOZ si Alexa), este sa te uiti la urmatoarele: - users engagement - calitatea articolelor - numarul de linkuri externe dofollow - numarul de baclinks pe care le-a primit de-a lungul timpului si calitatea acestora Voi da cateva sfaturi doar in privinta engagementului si al calitatii articolelor. Pentru celelalte doua exista tool-uri cunoscute, majoritatea pe bani, intr-adevar. Users Engagement 1. Prima abordare este sa verificam conturile sociale. Cati oameni interactioneaza cu pagina de Facebook, Twitter sau de Instagram, ori Youtube? Nu aveti nevoie de o mare experienta pentru a va da seama daca sunt like-uri cumparata sau nu. Va uitati la likeurile de la fiecare postare si la numarul de likeuri totale pe pagina de FB. Va uitati cati comenteaza la postari. Daca nu exista engagement pe social, aveti deja un semnal de alarma de nivel mediu. Nu e obligatoriu ca pe social sa aiba engagement foarte mare, dar lipsa acestuia e destul de importanta cat sa va faca sa deveniti mai suspiciosi. 2. Cea de-a doua, favorita mea, pe care nu am vazut-o descrisa pana acum pe undeva, este folosirea api-ului din ultimele versiuni Wordpress pentru a ne da seama cati oameni comenteaza la articolele de pe blog. Fiti atenti aici pentru ca urmeaza partea ceva mai tehnica. Cum procedati: intrati pe acest link: https://www.printesaurbana.ro//wp-json/wp/v2/comments?per_page=100&page=1 veti observa ca vi se afiseaza un json cu ultimele 100 de comentarii.per_page=100 defineste numarul de comentarii afisat. page=1 afiseaza ultimele comentarii. Acel 1 le reprezinta pe cele mai recente. acum ce trebuie sa facem e sa modificam cifra 1 de la page=1 in page=10 daca sunt afisate comentarii si pe aceasta pagina 10 inseamna ca exista cel putin 1000 de comentarii pe blog (100 de comentarii pe pagina inmultit cu 10 pagini) . crestem din nou cifra de la page=. Sa spunem ca punem 30. sunt din nou afisate comentarii. Asta inseamna ca exista cel putin 3000 de comentarii pe blog. putem face asta pana vom afla numarul exact de comentarii publicate. Nu e neaparat necesar, dar ofera o imagine de ansamblu asupra puterii pe care o are blogul. in caz ca va intrebati ce raspuns returneaza api atunci cand nu mai sunt comentarii, aveti aici un exemplu. blogurile care folosesc pluginuri de securitate au dezactivat accesul la api. Unele teme de WP au dezactivat by default si ele accesul la api. Ce facem cu aceste date? tl;dr Blogurile cu vechime, cu mii de articole, updatate saptamanal, care au comentariile deschise, TREBUIE sa aiba in permanenta comentarii noi. Nu uitati sa verificati si data la care au fost publicate comentariile atat pe pagina 1 din api, cat si pe paginile cu comentarii mai vechi. Ajuta foarte mult sa luati decizii. Luati exemplul de mai sus. Blogul acela este foarte cunoscut. Autoarea apare constant la tv si in presa. Oamenii interactioneaza cu ea prin siteul ei. Schimbati domeniul din url si uitati-va si la alti bloggeri cunoscuti din Romania. Veti vedea mii, zeci de mii, sau sute de mii de comentarii. Uitati-va la bloguri mai putin cunoscute din Romania, care au ceva trafic si un profil al articolelor curat. Veti observa ca si acestea au comentarii, dar nu in numar atat de mare. Si acelea pot livra, pentru ca este clar ca lumea ajunge si la ele, probabil tot din Google. Daca ei rankeaza in Google si primesc trafic, trafic care creeaza engagement pe site, atunci inseamna ca au content ok si la randul lor pot pasa juice catre siteul vostru. Sau, de ce nu, trafic direct. Un blog care are comentariile deschise, MOZ DA foarte bun si totusi sunt prea putini sau deloc cei care comenteaza, e extrem extrem de dubios. Blogul nu livreaza. Pe un site de calitate utilizatorul interactioneaza. Pe bloguri de obicei nu este nevoie de inregistrare pentru a comenta. Nici macar de un mail valid. E prea usor ca oamenii sa comentez. Daca blogul este in limba engleza si se intampla sa aiba mult prea putine comentarii inseamna ca metricii oferiti de serviciile 3rd party pot fi irelevanti in acest caz. Calitatea articolelor Este cea mai usoara parte din intreg procesul. Trebuie doar sa stiti ce cautati. Cateva exemple care includ mai mult e indicii decat calitatea articolelor: blogroll - sunt mai mult de 10 linkuri externe? Ce anchore au? Ce siteuri sunt acolo? are linkuri afiliate pe tot siteul? Asta nu e bine. Daca nu le mascheaza corespunzator Google il va devaloriza serios. Ce rost are sa cumperi link pe un site vazut prost de Google? e plin de bannere? Din nou, in timp poate fi o problema pentru ei. Iar daca e o problema pentru ei, va fi o problema si pentru cei care cumpara linkuri de la ei pentru ca nu primesc destul juice. are articole despre CBD oil, adult, same day loans, cazinouri, siteuri cu filme piratate, content gore? Atunci nu are ce cauta linkul vostru pe siteul respectiv este spamat cu "cheap essay services", "cheap jordans", "fake handbags" etc? Clar nu e ok. Nu uitati ca daca aveti link pe un asemenea blog care scrie despre toate porcariile, cand Google va crawla articolul unde aveti link exista sansa ca in sidebar unde este blogroll sau New Posts sa apara content considerat shitty si sa va fie asociat linkul cu acel content. It's on the same page... you know. Folositi functia search din wordpress pentru ca cauta cuvintele cheie. Intreg procesul poate fi automatizat de catre cei care stiu programare. Bonus 1: Cineva a postat un articol cu link catre siteul vostru? Are in sidebar sectiunea "latest comments"? Atunci comentati o data la cateva luni in acel articol, in asa fel incat sa fie publicat comentariul. Articolul respectiv va primi din nou juice sitewide, dofollow (pentru ca linkurile interne sunt dofollow), iar linkul vostru va primi din nou juice. Bonus 2: Pentru a gasi bloguri pe care puteti face outreach extrageti linkurile comentatorilor din api-ul wordpress si apoi ii puteti contacta pe owneri. De obicei bloggerii comenteaza cu link sub nickname pe alte bloguri. Asa puteti da de bloguri mai micute, cu un profil curat, care nu s-au apucat inca sa vanda linkuri si advertoriale. Pretul va fi mult mai mic decat la blogerii "consacrati", iar riscul de a pati ceva din cauza ca vand linkuri in nestire este mult mai mic. Succesuri
×
×
  • Create New...