atryx1985 Posted November 9, 2015 Report Posted November 9, 2015 Salut si bine v-am gasit,De ceva vreme tot am probleme cu calculatorul, foloseam windows 8.1. Ieri am formatat PC si ma bate gandul sa trec la Ubuntu (14).In principiu ma intereseaza sa pot folosi Matlab si Latex pe el, restul aplicatiilor care le foloseam pe Windows am vazut ca sunt disponibile si pe Linux.Ceva sfaturi care ati fi vrut sa le stiti inainte sa faceti trecerea de la Win la Linux?Multumesc, Quote
Active Members MrGrj Posted November 9, 2015 Active Members Report Posted November 9, 2015 Poti rula si matlab si latex fara probleme pe Ubuntu. Ca si sfaturi:- invata comenzile de baza ce pot fi rulate din terminal: sudo, ls, cp, mv, vim, aptitude (sau apt), rm, dpkg, grep, ps, etc.- daca esti programator va trebui sa stii sa folosesti si altele: gcc, g++, python, awk, sed si altele ( ultimele doua te ajute la file handling foarte mult)Depinde foarte mult de ceea ce vrei sa faci tu, ce meserie ai si altele. Quote
atryx1985 Posted November 9, 2015 Author Report Posted November 9, 2015 Poti rula si matlab si latex fara probleme pe Ubuntu. Ca si sfaturi:- invata comenzile de baza ce pot fi rulate din terminal: sudo, ls, cp, mv, vim, aptitude (sau apt), rm, dpkg, grep, ps, etc.- daca esti programator va trebui sa stii sa folosesti si altele: gcc, g++, python, awk, sed si altele ( ultimele doua te ajute la file handling foarte mult)Depinde foarte mult de ceea ce vrei sa faci tu, ce meserie ai si altele.Multumesc!Am vazut ca pot folosi sudo sa instalez anumite pachete(?), iar o parte din comenzi au corespondent in windows cmd(ls, cp, mv, rm etc)Programare nu cred ca o sa fac de acasa, din ce am vazut oracle database 11g si sqldeveloper au support ptr linux si la fel si eclipse.Oricum ma astept sa ma lovesc de unele probleme, doar ca as vrea sa ma pregatesc putin inainte de trecere Quote
Active Members MrGrj Posted November 9, 2015 Active Members Report Posted November 9, 2015 Multumesc!Am vazut ca pot folosi sudo sa instalez anumite pachete(?)Comanda sudo iti da drepturi de superuser. Package managers sunt apt si aptitude (pe Ubuntu). Nu confunda treburile. Comanda sudo se poate folosi in fata majoritatii programelor pentru a le rula cu drept de root. Echivalentul de la ( Run as Administrator ) de pe Windows. Quote
atryx1985 Posted November 9, 2015 Author Report Posted November 9, 2015 Ah...eu vazusem ca era ceva sudo apt-get texlive(de exemplu)Acum am inteles. Multam fain! Quote