Jump to content
Nytro

Penultimul loc din UE: doar 4% dintre romani au cumparat online

Recommended Posts

Posted

Penultimul loc din UE: doar 4% dintre romani au cumparat online

de Alex Hanea | 27 octombrie 2009

Europenii i-au prins din urma pe americani in ceea ce priveste comertul online. In sfarsit, piata europeana a comertului electronic este acum comparabila ca marime cu cea din SUA, ajungand la valoarea de peste 106 miliarde de euro, a declarat pentru Agerpres, directorul Centrului European al Consumatorilor din Romania (ECC-Romania), Razvan Resmerita, referindu-se la datele raportului "Cross-border e-Commerce in Europe".

La nivel european, 70% din cifra de afaceri realizata prin e-commerce apartine pietelor din Marea Britanie, Germania si Franta. Exista insa semnificative diferente in interiorul Uniunii Europene. Astfel, anul trecut, 57% dintre locuitorii Marii Britanii au comandat prin internet bunuri pentru uz personal, iar in Franta, 66% dintre utilizatorii de internet au facut cumparaturi online. In Germania, 58,3% dintre persoanele care, in anul 2007, au accesat internetul au facut cumparaturi "ocazional sau frecvent, in ultimele trei luni".

onlineshopping.jpg

In tarile nordice (Danemarca, Suedia, Norvegia, Finlanda si Islanda), 91% dintre utilizatorii de internet au facut, anul trecut, achizitii online "in ultimele sase luni".

La celalalt capat al clasamentului se afla Estonia, Cipru, Grecia, Italia si Portugalia unde aproximativ 10% dintre persoanele fizice au apelat la comertul online pentru a-si procura bunuri pentru folosinta individuala. Pe ultimele doua locuri din UE27 se afla, la acest indicator, sunt Romania si Bulgaria, cu 4% si, respectiv, 3%.

Potrivit informatiilor furnizate de ECC-Romania, anul trecut, cele mai populare cumparaturi online au fost pentru calatorii si cazare de vacanta (42% dintre persoanele fizice care au cumparat online), imbracaminte si articole de sport (41%), carti-reviste-materiale educationale (39%). Produsele electronice, inclusiv aparate de fotografiat, au fost achizitionate de catre 25% dintre cumparatorii online.

Vanzarile prin internet au afectat afacerile marilor magazine. In 2008, trei din cinci utilizatori ai internetului au comparat preturile inainte de a face o achizitie, cel mai adesea apeland la serviciile unor websiteuri specializate.

Internetul este canalul de retail cu cea mai rapida crestere. In interiorul EU27, anul trecut, 51% dintre comerciantii cu amanuntul au efectuat vanzari prin e-commerce. Doar vanzarile direct din magazin sunt mai frecvente, fiind folosite de 79% dintre retaileri. Astfel, e-commerce a devenit mai popular decat vanzarile la domiciliu prin reprezentanti (21%), cele prin posta (30%) si telesales (17%).

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...