seaza Posted March 26, 2012 Report Share Posted March 26, 2012 (edited) am o clasa complex ptr nr complexe, cu constructori, supraincarcarea op. +, -, *,<<, >>, cu de toate:D. treb' sa +, -, *, matrici de nr complexe memorate ca vectori.imi mai trebuie o clasa nush vector sa zicem, in care vreau din nou o supraincarcare a operatorilor >> si <<, sa apara cv de genul: linia1 coloana1partea reala:partea imag:linia1 coloana2..................iar in main am cv de genul:vector A, B;A.setLinii(3); //metoda din clasa mostenita, vectorA.setColoane(3); //metoda din clasa mostenita, vectorcin>> A;cout<<A<<endl;B.setLinii(3);B.setColoane(3);cin>> B;cout<<B<<endl;vector C;C=A+B;cout<<C<<endl;//----------------si la partea asta imi cam da cu virgula:-so idee ar fi cv d genul://la inceput am://#define nrlin 1000//#define nrcol 1000class vector: public complex{ complex v[nrlin*nrcol]; int linii, coloane;public: vector(int n=0, int m=0){linii=n; coloane=m;} void setLinii(int L){linii=L;} void setColoane(int C){coloane=C;} int getLinii(){return linii;} int getColoane(){return coloane;}//metodele ptr +, - etc.. friend istream& operator >>(istream& , vector& ); friend ostream& operator <<(ostream& , vector );...........istream& operator>>(istream& IN, vector& W){ ....................... { cout<<"Linia "<<linii<<" Coloana "<<coloane<<" : "<<endl; ........................} return IN;}nu prea am priceput cu "mostenirea ", so i need help, ce ar trebui in locul punctelor........ sau ma rog, alta idee daca are cineva? Edited March 26, 2012 by seaza Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ionut.hulub Posted March 26, 2012 Report Share Posted March 26, 2012 nu inteleg ce vrei prea bine.oricum clasa vector nu cred ca trebuie sa mosteneasca clasa complextrebuie doar sa ai un #include "complex.h" (sau cum ai tu denumit fisierul in care ai creat clasa complex ) la inceputul fisierului in care ai clasa vector si declari obiecte de tip complex in interiorul clasei vector;te sfatuiesc sa citesti mai mult despre mostenire si programare orientata obiect in general;ca sa intelegi mai bine ce a mostenirea... sa presupunem ca trebuie sa creezi doua clase, una masina si una bicicleta.ai putea sa faci o clasa pentru fiecare dar daca esti destept observi ca au anumite trasaturi comune precum viteza maxima, culoare, pret, dar si trasaturi distincte, cum ar fi materialul din care e facut cadrul la bicicleta.ca sa modelezi mai eficient faci o clasa autoturism care o sa contina toate 'variabilele' comune cat si metodele care la utilizeaza, apoi faci o clasa derivata din autoturism numita bicicleta la care adaugi si variabila 'materialCadru', si functii pentru aceasta, si o clasa derivata numita masina.Daca instantiezi un obiect de tip bicicleta, acesta o sa dispuna atat de variabilele si metodele din clasa autoturism, cat si de cele din clasa derivata bicicleta. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...