Jump to content
BLKoldSUN

Tutorial mIRC

Recommended Posts

Posted

Acest tutorial este destinat acelor persoane care isi petrec timpul liber pe chat, fie in vederea relaxarii sau administrarii unui canal sau canalelor si are rolul de a arata cum functioneaza anumite scripturi de mIRC.

in acest tutorial veti invata cum sa utilizati evenimentele, ce sunt acelea variabile si cum le puteti implementa, veti vedea cum se poate face un meniu in mIRC.

Evenimentele in mIRC: ca sa fie pe intelesul tuturor, un eveniment este atunci cand se intampla ceva. Fiind vorba de mIRC, un eveniment se refera la:

a) JOIN

B) PART

c) QUIT

d) schimbarea numelui in alt nume

e) mesajele primite de catre server pe status sau pe fereastra activa

f) CONNECT

g) DISCONNECT

Inainte de a incepe trebuie sa retineti ca semnul dolar: "$" va cere o anumita informatie de la server:

$server - va cere adresa serverului

$port - portul de conectare la server

$network - numele retelei pe care esti conectata

$nick - nume utilizator de pe canal

$me - numele tau curent

$address - adresa ta completa (nickname!ident@host.IP)

$chan - canal unde se petrece un anumit eveniment

$knick - utilizatorul care a luat kick

$bnick - utilizatorul care a luat ban

$vnick - utilizatorul care a primit voice

echo - inseamna ca mesajele se vor afisa pe ecranul tau

echo -at - inseamna ca mesajele se vor afisa pe fereastra activa cu ora adaugata automat (a = active, t = timestamp)

$mircdir - va returna adresa mircului (sau folderul)

$mircdirsounds - va returna folderul sounds din folderul scriptului

$mircdirsounds/alte_sunete - va returna folderul alte_sunete din folderul sounds din folderul scriptului

Lista poate continua foarte mult.

Exemplu in mIRC de ecenimente:

a) JOIN (cand cineva intra pe canal) - acestui eveniment ii putem adauga orice dorim. Spre exemplu sa spunem ca vrem ca atunci cand cineva intra pe canal scriptul sa ne atentioneze cu un sunet sau cu un mesaj pe fereastra respectiva de chat:

on 1:JOIN:#: { splay $mircdirsounds/join.wav } - cand cineva intra pe canal se va auzi sunetul join.wav

on 1:JOIN:#: { echo -at $me $+ , Se pare ca $nick a intrat pe $chan } - cand cineva intra pe canal, vei primi mesaj pe fereastra activa

B) PART (cand cineva pleaca de pe canal) - avem mai multe alternative:

on 1:PART:#: { splay $mircdirsounds/part.wav } - cand cineva iese de pe canal vei auzi un sunet part.wav

on 1:PART:#: { echo -at Se pare ca $nick a plecat de pe $chan } - cand cineva iese de pe canal vei primi mesaj pe fereastra activa

on 1:PART:#: { msg $nick $nick sa mai vii pe la noi, te asteptam cu mare drag! Bye! } - cand cineva pleaca de pe canal, acesta va primi un mesaj pe privat cu acel mesaj

c) QUIT - atunci cand te deconectezi de la server

on 1:QUIT:#: { echo -at Se pare ca $nick s-a deconectat de la server! Ce pacat! }

on 1:QUIT: { splay $mircdirsounds/quit.wav } - cand tu te deconectezi de la server, scriptul va rula acel sunet de deconectare.

d) Schimbarea numelui in alt nume: acest eveniment este mai mult utilizat de moderatorii de canal si cei care stiu sa faca scripting, si poate fi utilizat in felul urmator:

on 1:NICK:#: {

if (*gay* iswm $nick) && ($me isop $chan) { mode $chan +b $address($nick,2) | kick $chan $nick Se pare ca numele tau este indecent! }

elseif (*porn* iswm $nick) && ($me isop $chan) { mode $chan +b $address($nick,2) | kick $chan $nick Se pare ca numele tau este indecent! }

elseif (*fag* iswm $nick) && ($me isop $chan) { mode $chan +b $address($nick,2) | kick $chan $nick Se pare ca numele tau este indecent! }

elseif (*lesby* iswm $nick) && ($me isop $chan) { mode $chan +b $address($nick,2) | kick $chan $nick Se pare ca numele tau este indecent! }

else { halt }

}

Explicatie: Cand cineva isi schimba numele pe canal si are unul dintre cele mentionate mai sus, atunci scriptul ii va da ban pe host si kick. Daca doriti ca scriptul sa ii dea ban doar pe nickname si nu pe host, in loc de <$address($nick,2)> puneti doar <$nick>.

O alta varianta este sa realizati un simplu fisier text cu toate acele nume indecente si scriptul decat sa citeasca din acel fisier text:

on 1:NICK:#: {

if ($nick isin $read($mircdirscripts/nume_indecent) { mode $chan +b $nick | kick $chan $nick Se pare ca ai un nume indecent! }

else { halt }

}

O alta varianta preferata de mine este sa nu folosesc niciuna dintre metodele de mai sus, ci mai simplu sa monitorizez un canal -> adica, sa am inregistrate toate nickname-urile care se schimba, toate JOIN-urile, PART-urile, etc, toate acestea inregistrandu-se intr-o fereastra speciala, iar acolo puteti observa ce s-a petrecut in ultima vreme pe canal de cand nu ati mai fost la PC.

on 1:JOIN:#: { echo -a @Monitor * INFO: $nick a intrat pe # } - semnul "#" va returna numele canalului

on 1:PART:#: { echo -a @Monitor * INFO $nick a iesit de pe # }

on 1:QUIT:#: { echo -a @Monitor * Info $nick s-a deconectat de la reteaua $network }

on 1:NICK:#: { echo -a @Monitor * Info $nick si-a schimbat numele in $newnick }

In acest fel putem monitoriza cu usurinta un canal. Logic, acestor evenimente le putem adauga si mai multe conditii si evenimente, incrementari, etc, dar depinde de cum prefera fiecare.

e) Mesajele primite de la server: aceste mesaje nu-mi place sa le primesc pe status sau in fereastra activa, asa ca eu prefer intr-o alta fereastra:

on 1:SNOTICE: { echo @Server $1- } - in aceasta fereastra @Server voi primi toate acele mesaje.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Utilizarea variabilelor: o variabila este o marime care poate avea diferite valori si le putem utiliza in diferite cazuri.

Pentru a invata cum sa utilizam o variabila, haideti sa va arat un mic joc de barbut virtual:

;; Inceput cod pentru barbut:

on 1:TEXT:!zar*:#: {

timer 1 3 $nick a aruncat zarurile...

timer 1 5 Zarurile se invart... inca se invart...

timer 1 7 Booomm, se pare ca $nick a dat $rand(1,6) - $rand(1,6)

}

;; Sfarsit cod joc

Deci, observati ca semnul "#" va returna numele canalului, dar daca jocul se afla pe mai multe canal atunci cand cineva scrie !zar pe alt canal, jocul va da mesaje acolo unde s-a folosit comanda, si nu ne dorim asta pentru ca se va produce flood si va ingreuna jocul. Pentru a evita u nastfel de caz, trebuie sa folosim o variabila. Variabila pe care o vom utiliza va memora numele canalului si jocul va fi activ doar acolo unde a fost specificata variabila, dar pentru a putea memora variabila, trebuie sa realizam un meniu in mIRC iar pentru realizarea sa, avem doua posibilitati:

=>> Sa utilizam direct mIRC POPUPS sau sa folosim REMOTE (Tools -> Script Editor -> Tab-ul Remote, si acolo sa scriem codurile).

Codul jocului cu meniul complet va arata asa:

;; Inceput cod pentru barbut:

menu channel {

Barbut virtual

.seteaza canalul jocului: {

set %canal $$?="Numele canalului unde vrei ca jocul sa fie activ:"

echo -at Se pare ca jocul va fi activ pe %canal $+ !

msg %canal [JOC] Se pare ca jocul "Barbut virtual" a fost pornit de admin! Pentru a juca, tasteaza !zar }

}

on 1:TEXT:!zar*:#: {

ignore -u15 *!*@*

timer 1 3 msg %canal [JOC] $nick a aruncat zarurile...

timer 1 5 msg %canal [JOC] Zarurile se invart... inca se invart...

timer 1 7 msg %canal [JOC] Booomm, se pare ca $nick a dat ( $+ $rand(1,6) $+ ) - ( $+ $rand(1,6) $+ )

timer 1 15 msg %canal [JOC] -> Aruncati cu zarul!

}

;; Sfarsit cod joc

Observatii: puteti vedea ca la inceput am scris: <ignore -u15 *!*@*>, asta inseamna ca dupa ce un utilizator va scrie <!zar> toti ceilalti vor lua ignore pentru 15 secunde, ca masura impotriva flood-ului. Dupa ce trec cele 15 secunde, jocul va da mesaj pe canal ca sa aruncati zarurile.

$rand(1,6) - va afisa o cifra in mod aleator de la 1 la 6 :)

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Sper ca acest tutorial sa fie util pentru pasionatii de mIRC si pentru cei care vor sa aibe jocuri pe canal. Multa bafta!

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...