Inventio Posted February 24, 2013 Report Posted February 24, 2013 Recent, am petrecut ceva timp pentru a lucra cu clientii la continut si strategii pentru 2013. Exista ceva care au dorit cu totii sa obtina, si anume resurse, unii find mai greu de convins decat altii. Insa, astazi am sa demonstrez la fel ca si lor, cum a avea o strategie concreta pentru obtinerea continutului este un lucru esential pentru majoritatea siteurilor.De ce companiile se lupta pentru continut introductiv pe piataCele mai intalnite doua probleme pe care multe companii le au in a produce continut sunt:Resursele necesare pentru a crea continut - multe dintre ele nu au timp sau un specialist in continutLipsa de idei pentru continut care pentru ei e reprezentata de cuvantul "plictisitor"Ar mai fi si altele, insa acestea sunt cele mai intalnite.Ideea principala ar fi, eu sper ca prin restul articolului acesta sa pot rezolva aceste probleme. Urmatoarele exemple vor fi date din mai multe motive:Multe dintre ele pot fi folosite in mai multe industrii - plictisitoare sau nuNu necesita ore si ore de munca pentru a fi realizateVor ajuta ori la obtinerea traficului, ori a linkurilor, sau poate chiar a amanduroraObtinerea inspiratieiPrimul pas ar trebui sa fie putin fara sens. Dar amintiti-va ca unele din punctele cheie pentru a avea parte de o sesiune de brainstorming buna si a nu sari peste oportuintatea de a face brainstorming impreuna cu clientul ar fi cea mai buna optiune. Acest lucru ar putea avea o multime de avantaje, unele dintre ele fiind posibilitatea ca clientul poate sa aprobe unele idei instant. Deci outcomeul va fi in final, o lista de idei pe care stiti ca o puteti pune in aplicare si sigur va fi aprobata de catre client, acest lucru facand researchingul mult mai usor.Analiza in afara competitorilorCu toti stiti sa va uitati la ceea ce competitorii vostri fac, o idee fara sens totusi. Mai bine fiti siguri ca va uitati "in afara", sa vedeti de asemenea ce lucruri fac alti oameni, cateodata veti da peste o idee care poate fi usor aplicata la propria voastra nisa sau un concept care poate fi aplicat la propriul continut. De exemplu, cu datele corecte, puteti deveni un Ok Cupid al propriei industrii.SpezifyImi place Spezify. Daca esti vreodata intr-un moment de "brain freeze", pur si simplu introdu un cuvant sau doua in aplicatie si acorda-i cateva minute. Va incepe sa adune o multime de tweeturi, imagini si alte continuturi media pentru a iti da o idee cat mai buna despre ceea ce se vorbeste acum.Pentru niste distractie in plus, introdu numele unui prieten si vezi ce rezultate obtii .Ok, deci sa trecem la cele 7 tipuri de continut prin care puteti obtine traffic si link building.Continutul VideoAcest mod de promovare este din ce in ce mai mare prin SERPurile Google in momentul de fata si eu cred ca websiteurile care pot ajunge sa domine acum acest mod de promovare, vor domina mult mai multe in viitor. Pentru mine, exista doua moduri prin care poti sa iti promovezi websiteul prin continut video.O unealta pentru link building - Sunt chiar videourile de pe YouTube pe care le recomand din toata inima. O alta metoda ar fi sa creezi videouri de unul singur si sa le folosesti ca "link bait" - dar asta e un proces complicat. Daca ai resursele necesare, atunci poti sa incerci si sa folosesti aceasta metoda. De exemplu, uitati-va la Zappos care contine peste 50.000 videouri.Asta ma conduce la cel de al doilea mod de a te promova prin continut video.Pentru mari click-troughurile din SERPuri - Uitati-va doar putin la aceste rezultate de la Zappos:Aceste rezultate ii pune cu un pas inainte (see what I did there) fata de competitori. Daca au ajuns intr-un punct in care paginile lor de poroduse au un ranking bun si au si aceste snippeturi care apar, atunci sunt aproape sigur ca vor vedea o crestere in rata de click-through din rezultatele searchului datorita faptului ca sunt atat de in fata pe Google.In ultimul timp am efectuat niste teste pe siteul unui client pe care incercam sa fac un video aparand in SERPuri, care atunci cand este clickat, sa fie dus direct pe siteul clientului si nu in alta pare, ca pe Vimeo sau YouTube. Pana acum a functionat bine si recomand sa folositi ceva de gen Wistia pentru asta.InfograficeleO sa recunosc, nu imi plac atat de mult. Motivul pentru care am aceasta opinie e fiindca vad atat de multe care nici macar nu pot fi clasificate ca un infografic. De asemenea eu cred ca uneori sunt alte metode mai usoare si eficiente pentru a obtine linkuri. Cu acestea fiind spune, totusi pot fi (si sunt) folosite pentru obtinerea de linkuri. Daca ai timpul si resursele necesare pentru a le construi bine, atunci infograficele chiar sunt un mod bun pentru promovare.Aici sunt niste principii, inspirate de pe contul lui Mark Johnstone care le voi insira aici. In realitate, infograficele ar trebui sa realizeze urmatoarele lucruri pentru a fi de succes:Sa raspunda sau sa rezolve o problema realaSa fie bazate pe date reale care pot fi demonstrateSa sintetizeze date sau lucruri pentru ca ele sa fie mai usor de inteles decat prin continut scrisSa informeze utilizatorul despre ceva despre care nu aveau ideeDaca ai, deci, un infografic bun de promovat, sunt sute de siteuri care sunt dedicate doar infograficelor, aici e o lista a celor care le cunosc personal.De asemenea realizez ca unii dintre voi se gandesc la faptul ca infograficele costa o multime pentru a fi produse. Da, este posibil sa fie, dar nu este necesar. Uitati-va la acest infografic pe care Mark Johnstone l-a realizat pe siteul personal si prin care a obtinut 115 linkuri pe domenii root. Tot ce a fost necesar a fost o camera si un mix de torturi dragut.Continutul InteractivPentru mine, este mult mai interesant decat infograficele. In opinia mea, companiile care gasesc un mod de a "lega" gaura dintre produsul lor si continutul interactiv au foarte mult de castigat. Haideti sa vedem un exemplu.Imi place la nebuine acest World Cup planner realizat de Marca. Imaginati-va ca puteti da un click si cumpara direct tichete pentru un joc la alegere, in loc de a le cauta manual, nu ati folosi acest selector interactiv?Acesta este un exemplu perfect pentru a arata cum continutul interactiv atrage oamenii catre websiteul propriu pentru ca este extrem de folositor, dar nu am terminat, de asemenea poti converti acesti oameni in cumparatori ai unui produs.Urmatorul pas in link building si content marketing este integrarea acestui continut interactiv in pagini ale produselor si cateogriilor - rezolvand problema veche de ani in cazul obtinerii linkurilor catre pagini ecommerce. Rezolvati asta si veti avea internetul la picioare - este greu totusi!Continutul Q&AIn cazul unui buget redus, acesta poate avea o folosinta foarte mare. Sansele sunt ca, oricare ar fi produsul sau serviciul oferit, mereu exista intrebari comune despre el. Daca oferi suport prin email, probabil vor fi o multime de raspunsuri copy-paste care vor fi mereu trimise prin email - continut care este introdus pe website si indexat? In caz ca nu, atunci ar trebui.Frumusetea acestui tip de continut este abilitatea de a atrage trafic si in acelasi timp linkuri, in particular fata de partea tehnica. De asemenea, este de tinut minte ca Google vor sa devina mai abili in a oferi raspunsurile direct, cautari ca urmatoarea dovedind acest lucru - De asemenea, trendul prin care userii cauta o intrebare si nu un cuvant cheie este de asemenea increstere, uitati-va la urmatorul grafic al datelor pentru "how can" si "does the" -Daca reusiti sa va pozitionati ca si website unde oferiti raspunsuri direct, nu doar ca veti avea trafic constant, dar de asemnea veti deveni o autoritate fata de competitori.Aruncati o privire la aplicatia Wordtracker Question Tool care va poate da niste idei despre ceea ce oamenii intreaba relatat de cuvintele cheie ale dumneavaostra. De asemenea, uitati-va la datele keywordurilor din Google Analytics si filtrati pentru alte keyworduri care includ cuvinte ca si "how", "what" si "can" etc.Bonus pentru siteurile ecommerce - daca puteti sa introduceti continut Q&A in paginile produselor, aveti un mod masiv de a obtine continut de mare calitate, relevant pe acea pagina. Un bun exemplu este pe siteul Jessops -Continutul User-GeneratedCu totii ati citit reviewuri ale clientilor ca si continut generat de useri, dar cum ramane cu celelalte forme de continut cum ar fi imaginile sau videourile? Amazon fac acest lucru de foarte mult timp dar putini vanzatori se folosesc de asta, de exemplu acest vanzator care ofera "casute de gradina":De asemenea, ati putea aduga promotii pentru a face utilizatorii sa creeze acest continut, chiar si pentru un cupon de 10%, unii vor genera continut si de asemenea veti avea un nou cumparator.Pro tip - asigurati-va ca puneti intrebarile potrivite clientilor, daca au un blog, conturi de Facebook sau Twitter. In caaz ca au, trimiteti-le mesaje de tipul call-to-action prin care le cereti sa sharuiasca imagini odata ce au intrat pe site.Guest BloggingPot pune pariu ca multi dintre noi au folosit guest bloggingul pentru a obtine linkuri pentru clienti, insa cati dintre voi ati invitat acest bloggeri pe propriul blog pentru a scrie pentru voi? Aceasta metoda are doua principale avantaje - Va ajuta sa obtineti continut de calitate daca aveti resurse putine sau putin timpCei care scriu articolul vor da din proprie initiativa share si link la propriul articolVa trebui sa dedicati ceva timp pentru controlul calitatii, dar in niciun caz la fel de mult timp ca si cum ati scrie singuri articolele.Ducand lucrurile undeva mai departe, puteti de asemenea folosi niste principii pentru a va motiva guest bloggeri. De exemplu, puteti recompensa bloggerul care obtine cel mai mult trafic, cele mai multe linkuri sau social shareuri cu un premiu la intamplare. Cheia este in a informa toti bloggeri despre asta si sa fiti subtili in a ii informa cum pot castiga premiile.CompetitiileNu uitati de asta. Daca sunteti destul de creativi, poate nu obtine doar continut ci si link building.Daca puteti gasi drumul potrivit pentru a veni cu o competitie care implica oamenii care produc continut in vederea castigarii, sunteti pe drumul cel potrivit. Aici este un exemplu de pe PostGrad prin care participantii sunt implicati ofere o vizualizare a unor date. Cea mai buna vizualizare a castigat competitia si a fost publicata pe blog. Asta nu a oferit doar continut dar a si obtinut si linkuri pentru siteul lor - Acest mod de promovare este destul de flexibil si poate cere mai multe timpuri de continut - Continut scris cum ar fi un post pe blogImagini - ex. atragerea fotografilor prin cererea celor mai bune fotografii ale lorVideouri - ex. inregistrarea unui video in care sa canti un cantecConcluzionand, am realizat ca producerea continutului cu adevarat bun nu este usoara. Dar daca aveti nevoie macar sa porniti pe drumul cel bun, brandurile online care nu investesc in continut nu vor ajunge niciodata sus. Quote