Jump to content
R0cc0

Tutorial Python 3.2

Recommended Posts

Vin si eu cu un mic tutorial despre Python , este limbajul de programare care imi place cel mai mult si m-am gandit sa imi fac debutul cu el .

Introducere si un pic de "istorie Python

Python este un limbaj de programare modern cu sintaxe simple si puternice care ne faciliteaza invatarea acestuia , Python actualmente este utilizat mai mult pentru interfate GUI , lucrari cu date de baze , pentru creare si svilupare aplicatii WEB desktop , jocuri grafice 3d si altele .

Diferente intr Python 2 si Python 3

Anumite noutati introduse la Python 3 au marcat " o pauza , gara " in a fii compatibile cu versiunile anterioare ex : Python 2 , sunt schimbari usoare de observat ca schimbarea de imprimare in functie de imprimare, in timp ce altele sunt foarte sensibile, cum ar fi schimbarea de tip de tip string byte (secven?? byte).

Schimbatile principale si cele mai importante :

Python 2 :                                                                                                                 
Print "x" (Fara paranteze)
X <> Y
Long
raw_input()
try...except Exception, e
Raise Exception, "Erorr"
standardError class
import mod
my_dict.keys() inapoi la lista de
unicode("buna")
>>>k={1:"andrea", 5:"andrei"}
>>>1 in k
True
True
import httplib
import constant
types.UnicodeType
types.StringType
types.IntType
types.LongType

Python 3 : 
Print("x")
X != Y
Int
input()
try...except Exception as e
Raise Exception("Erorr")
Exception class
from . import mod
my_dict.keys() returneaza vizualizari dinamice
str("buna")
>>>k={1:"andrea", 5:"andrei"}
>>>k.has_key(1)
True
import http.client
from . Import constant
Str
bytes
int
int

Aceste schimbari le gasiti aici mai detaliat explicate :

Instalare Python Windows

Pe paginile de download puteti gasii Python-ul.msi pentru versiunile de windows 32 / 64 Bits , este de ajuns sa il rulati , dupa instalare Python intra default in C:\Python32. Ajunsi aici este deja posibil sa ne folosim de el : Start -> All programs -> Python3.2 -> Python .

Daca vreti sa deschideti Python fara probleme de la o fereastra DOS , trebuie sa mergeti in Control Panel -> System -> Settings -> Advenced settings -> Environment Variables .

Apoi editati variabila PATH in variabilele de sistem prin ad?ugarea C:\Python32.

Acum ca sa verificam ca totul a descurs bine intram in Start -> CmD si scriem :

echo %PATH%

Si dupa ce vedeti C:\Python32 puteti sa tastati python .

Interpretorul Python si IDLE

Cum am vazut mai devreme daca scriem Python in CmD apare o alta linie dedesubt , care se numeste " Interpret interactiv " care este caracterizat prin 3 caractere " >>> " .

In alte cuvinte , acest interpret Python ne permite sa executam alte programe .

De fiecare data cand tastati in CmD Python este scanat prin pentru token , aceste token-uri sunt analizate intr-o structura arborescenta care reprezinta structura logica a unui program care in final se transforma intr-un cod masina ( bytecode ) fisier .pyc sau .pyo pentru a putea executa acest cod ne trebuie un interpret bytecode care este o masina virtuala Python (PVM).

bytecode.png

Rulare linie de comanda ( CmD )

Ok sa ne cunoastem cu interpretul de baza Python , caracteristica fundamentala e ca scriind comenzi obtinem repede un raspuns exemplu :

>>>  5*3
15
----
>>> a=5
>>> b=6
>>> 2*(a++3*a
37

Executarea fisierelor .py

Prima oara creem un fisier.txt(ASCII) si il salvam cu extensia " .py " , de exemplu , putem sa denumim fisierul " helloworld.py " ( fara ghilimele ) , deschiden fisierul creat cu orice editor . ( NU WORD ) notepad sau ceva similar si scriem :

print('Hello World!!')

Fisierul contine o singura linie de cod cu functia " print() " , iar ca rezultat dupa executarea fisierului ne va da ca raspuns " Hello World !! " , si executam fisierul asa :

C:\python32>python helloworld.py

Utilizarea IDLE

Acum sa vedem cum se utilizeaza Python in interfata grafica :

IDLE ( Integrated Development Environment ) este un abient GUI ce se poate folosii pe Windows , Linux , Mac , OS , el este deschis de un script Python ( idle.pyw ) , in caz ca avem windows 7 , il gasim in : Start -> All programs -> Python 3.2 -> IDEL ( Python GUI ) .

Cand il vom deschide ne va aparea acest fisier :

idle.png

Deschidere si executarea unui fisier

Putem deschide un fisier Python din meniu : File -> Open ( CTRL+O ) , pentru a crea un nou fisier de utilizare : File -> New Window ( CTRL+N ) , in ambele cazuri in bara de meniuri de sus va fii prezenta functia Run -> RunModule ( F5 ), asa vom executa scriptul scris in fisier .

run.png

Functiile " print si input "

Print :

>>> a = 12
>>> b = 3
>>> print(a,b,(a - )
12 3 9

Aici se observa flexibilitatea comenzii de tiparie , care inlantuie valoarea diferitilor paramentrii , divizati de o virgula si afisati in iesire .

Aceast? posibilitate oferit? de modul interactiv, permite depanarea un pic "mai zvelt. Când executa?i un program, trebuie s? utiliza?i de imprimare.

Cand se lucreaza direct in CmD este suficient sa scrie numele variabilei pentru a printa valoare .

Aceasta posibilitate oferita de modul interactiv ne ofera un debug mai " zvelt " , cand executam un program , trebuie sa ne folosin de " print () "

>>> x=10
>>> x
10

NOTA : In precedentele versiuni Python " print " era o comanda nu o functie si nu era necesar sa introducem parametrii intre paranteze , acum daca nu punem parantezele va rezulta o eroare de sintaxa .

Input :

Daca vrem sa face anumite programe ( consola ) este utila functia " input " , care ne ajuta sa interceptam secvente introduse in std-in , asta ne va fii un fel de tastatura .

Exemple :

>>> valoare = eval(input('introduceti o valoare numerica:'))
Introduceti o valoare numerica: 5
>>> print(valoare*valoare)
25

>>> valoare = input('introduceti un string:')
Introduceti un string: rstforums.com
>>> print(valore)
rstforums.com

NOTA : La versiunile precedente de Python " input " ne trebuia la achizitia valorilor numerice , iar acum petru secvente string se utilizeaza " raw_input " , in aceasta versiune de Pythoon 3.2 " raw_input " devine " input " . Pentru a obtine precedentul comportament de " input " trebuie sa scriem :

eval(input(...))

Uitasem , aici gasiti module ( toate ) .

Edited by R0cc0
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...