sicilianul Posted March 28, 2013 Report Posted March 28, 2013 Aproape 13% din cele mai populare jocuri de Android contin reclame agresive care pot trimite numarul de telefon al utilizatorilor catre terti, releva un studiu realizat de Bitdefender, pe 130.000 de aplicatii.Reclamele agresive pot fi folosite pentru a colecta cantitati uriase de date personale ce sunt vandute sau distribuite ulterior companiilor de publicitate sau altor entitati, fara a informa utilizatorul in mod explicit cu privire la acest lucru.Este cazul jocului Speed Parking 3D, pe locul 35 in Google Play in topul celor mai descarcate aplicatii gratuite in Romania, cu peste 4 milioane de utilizatori activi.Aplicatia solicita diverse informatii de care poate sau poate sa nu aiba nevoie pentru functionare, printre care si numarul de telefon. Potrivit descrierii din Google Play, “aplicatia determina numarul de telefon si ID-ul de gadget, daca un apel este activ, precum si numarul de la distanta conectat printr-un apel”. Aceasta functie a jocului il expune nu doar pe utilizator, dar si pe prietenii acestuia, persoane cu care el vorbeste la telefon. In plus, programul ii inregistreaza si adresa de email.O tactica de marketing tot mai des folosita este abordarea directa a potentialilor clienti prin trimiterea de SMS-uri promotionale. Numerele de telefon incluse in astfel de campanii nu sunt intotdeauna ale unor clienti care le-au dezvaluit cu buna stiinta, ci si ale unor utilizatori de diverse programe ce expun datele personale fara un acord explicit din partea clientului.Alte aplicatii din topul celor mai descarcate in Romania care inregistreaza informatii confidentiale de care n-ar avea nevoie sunt Fingerprint Lock Scanner, ce incarca numarul de telefon catre baze de date terte sau Rubik’s Cube 3D si Speedtest.net care, in plus, inregistreaza si locatia utilizatorului. Mai mult decat atat Rubik’s Cube 3D acceseaza si fotografiile din terminal.Cei mai multi furnizori de reclame mentioneaza in politica de confidentialitate ca ar putea distribui date personale catre alte entitati, insa aceste informatii sunt foarte des greu accesibile utilizatorilor la momentul instalarii aplicatiilor ce contin reclame agresive.In concluzie, inainte de a instala aplicatie, fie ea si foarte reusita si gratuita, din Google Play, verificati permisiunile pe care pachetul le solicita!Aveti mai jos comunicatul de presa a celor de la Bitdefender:BUCURESTI, 26 martie 2013 – Aproape 13% din cele mai populare jocuri de Android contin reclame agresive care pot trimite numarul de telefon al utilizatorilor catre terti, releva un studiu realizat de Bitdefender, liderul pietei romanesti de solutii antivirus, pe 130.000 de aplicatii. Desi publicitatea este prin definitie inofensiva, reclamele agresive pot fi folosite pentru a colecta cantitati uriase de date personale ce sunt vandute sau distribuite ulterior companiilor de publicitate sau altor entitati, fara a informa utilizatorul in mod explicit cu privire la acest lucru. Este cazul jocului Speed Parking 3D, pe locul 35 in Google Play in topul celor mai descarcate aplicatii gratuite in Romania, cu peste 4 milioane de utilizatori activi. Aplicatia solicita diverse informatii de care poate sau poate sa nu aiba nevoie pentru functionare, printre care si numarul de telefon. Potrivit descrierii din Google Play, ’’aplicatia determina numarul de telefon si ID-ul de gadget, daca un apel este activ, precum si numarul de la distanta conectat printr-un apel’’. Aceasta functie a jocului il expune nu doar pe utilizator, dar si pe prietenii acestuia, persoane cu care el vorbeste la telefon. In plus, programul ii inregistreaza si adresa de email. ’’Reclamele agresive reprezinta cea mai recenta metoda de colectare a datelor personale in scopul realizarii unor profiluri complete de utilizatori. Acestea sunt cu atat mai valoroase cu cat contin mai multe informatii despre o anumita persoana. In Google Play sunt mai mult de 500.000 de aplicatii. V-ati intrebat cate dintre ele va respecta dreptul la intimitate?’’, spune Catalin Cosoi, Chief Security Researcher, Bitdefender. O tactica de marketing tot mai des folosita este abordarea directa a potentialilor clienti prin trimiterea de SMS-uri promotionale. Numerele de telefon incluse in astfel de campanii nu sunt intotdeauna ale unor clienti care le-au dezvaluit cu buna stiinta, ci si ale unor utilizatori de diverse programe ce expun datele personale fara un acord explicit din partea clientului.Alte aplicatii din topul celor mai descarcate in Romania care inregistreaza informatii confidentiale de care n-ar avea nevoie sunt Fingerprint Lock Scanner, ce incarca numarul de telefon catre baze de date terte sau Rubik’s Cube 3D si Speedtest.net care, in plus, inregistreaza si locatia utilizatorului. Mai mult decat atat Rubik’s Cube 3D acceseaza si fotografiile din terminal. Cei mai multi furnizori de reclame mentioneaza in politica de confidentialitate ca ar putea distribui date personale catre alte entitati, insa aceste informatii sunt foarte des greu accesibile utilizatorilor la momentul instalarii aplicatiilor ce contin reclame agresive.BUCURESTI, 26 martie 2013 – Aproape 13% din cele mai populare jocuri de Android contin reclame agresive care pot trimite numarul de telefon al utilizatorilor catre terti, releva un studiu realizat de Bitdefender, liderul pietei romanesti de solutii antivirus, pe 130.000 de aplicatii.Desi publicitatea este prin definitie inofensiva, reclamele agresive pot fi folosite pentru a colecta cantitati uriase de date personale ce sunt vandute sau distribuite ulterior companiilor de publicitate sau altor entitati, fara a informa utilizatorul in mod explicit cu privire la acest lucru. Este cazul jocului Speed Parking 3D, pe locul 35 in Google Play in topul celor mai descarcate aplicatii gratuite in Romania, cu peste 4 milioane de utilizatori activi. Aplicatia solicita diverse informatii de care poate sau poate sa nu aiba nevoie pentru functionare, printre care si numarul de telefon. Potrivit descrierii din Google Play, ’’aplicatia determina numarul de telefon si ID-ul de gadget, daca un apel este activ, precum si numarul de la distanta conectat printr-un apel’’. Aceasta functie a jocului il expune nu doar pe utilizator, dar si pe prietenii acestuia, persoane cu care el vorbeste la telefon. In plus, programul ii inregistreaza si adresa de email. ’’Reclamele agresive reprezinta cea mai recenta metoda de colectare a datelor personale in scopul realizarii unor profiluri complete de utilizatori. Acestea sunt cu atat mai valoroase cu cat contin mai multe informatii despre o anumita persoana. In Google Play sunt mai mult de 500.000 de aplicatii. V-ati intrebat cate dintre ele va respecta dreptul la intimitate?’’, spune Catalin Cosoi, Chief Security Researcher, Bitdefender. O tactica de marketing tot mai des folosita este abordarea directa a potentialilor clienti prin trimiterea de SMS-uri promotionale. Numerele de telefon incluse in astfel de campanii nu sunt intotdeauna ale unor clienti care le-au dezvaluit cu buna stiinta, ci si ale unor utilizatori de diverse programe ce expun datele personale fara un acord explicit din partea clientului.Alte aplicatii din topul celor mai descarcate in Romania care inregistreaza informatii confidentiale de care n-ar avea nevoie sunt Fingerprint Lock Scanner, ce incarca numarul de telefon catre baze de date terte sau Rubik’s Cube 3D si Speedtest.net care, in plus, inregistreaza si locatia utilizatorului. Mai mult decat atat Rubik’s Cube 3D acceseaza si fotografiile din terminal. Cei mai multi furnizori de reclame mentioneaza in politica de confidentialitate ca ar putea distribui date personale catre alte entitati, insa aceste informatii sunt foarte des greu accesibile utilizatorilor la momentul instalarii aplicatiilor ce contin reclame agresive.Source: http://life4gadgets.com/2013/03/27/13-din-jocurile-din-google-play-trimit-date-despre-utilizator-fara-permisiunea-acestuia/ Quote