Usr6 Posted July 23, 2013 Report Share Posted July 23, 2013 Magazinele deja testeaza tehnologia de recunoastere faciala, folosita pentru a identifica personalitatile care trec pragul comerciantilor. Ea functioneaza prin analizarea unor imagini video, din care sunt extrase doar fetele oamenilor. Programul apoi face niste masuratori pentru a crea un cod numeric, cunoscut sub numele de "sablon facial", si il trec printr-o baza de date, care cuprinde fetele celebritatilor sau ale clientilor valorosi, potrivit Sunday Times, citat de NPR. Daca o fata este gasita in baza de date, programul trimite un mesaj de alerta angajatilor magazinului prin computer, iPad sau smartphone, furnizandu-le detalii precum marimea hainelor, cumparaturile favorite sau istoricul achizitiilor acestuia. Programul functioneaza chiar daca clientii poarta ochelari de soare, palarii sau esarfe. Teste recente au aratat ca parul facial, imbatranirea sau schimbarile de greutate sau de culoare a parului nu afecteaza acuratetea sistemului de identificare. In prezent, noua tehnologie este testata in 12 magazine si hoteluri, a caror nume si locatie sunt tinute secret, din America, Marea Britanie si Orientul Indepartat. Compania britanica NEC IT Solutions foloseste o tehnologie similara pentru firme de securitate, care o utilizeaza, de aceasta data, pentru identificarea teroristilor si criminalilor.Violarea intimitatii? Manolo Almagro, vicepresedintele pe probleme digitale al agentiei de retail TPN Inc., spune ca tehnologia nu este noua, ci doar o versiune mai sofisticata a Google Images, care permite utilizatorilor sa gaseasca fotografii similare cu alte imagini. Dar, spune acesta, recunoasterea faciala calca pe un teritoriu periculos - Google a fost nevoit sa renunte la programul de recunoastere faciala din Google Glass din cauza ingrijorarilor legate de violarea intimitatii. Cand retailerul de imbracaminte Nordstrom a dezvaluit ca urmareste clientii prin intermediul semnalului Wi-Fi al telefoanelor, lantul de magazine a fost pus la zid si a trebuit sa opreasca aceasta practica. Retailerii jongleaza intre preocuparile privind violarea intimitatii clientilor si dorinta de a-si creste veniturile prin marketing analitic. Chris de Silva, vicepresedintele pe solutii IT al NEC, spune ca s-a confruntat cu ingrijorari privitoare la violarea intimitatii, dar a constatat ca majoritatea clientilor importanti sunt "chiar bucurosi sa isi puna la dispozitie informatiile, deoarece vor servicii mai rapide si personalizate".Tehnologie prea scumpa Cu toate acestea, Manolo Almagro sustine ca serviciul nu va deveni unul global, mai ales ca este scump. "Exista multe alte metode alternative, mai eficente, cum ar fi telefonul mobil, pe care il poate folosi pentru a obtine informatii", a opinat acesta. Deja comercianti precum Family Dollar, Benetton si Warby Parker iau datele personale ale clientilor din smartphone pentru a personaliza serviciile, acestia precizand ca situatia este similara cu ceea ce se intampla online.Insa Almagro considera ca este ingrijorator ce fac comerciantii cu datele colectate.Sursa: Spionul din magazine: Recunoasterea faciala, noua ''arma'' a comerciantilorarticol in engleza: High-End Stores Use Facial Recognition Tools To Spot VIPs : All Tech Considered : NPR 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maximus Posted July 24, 2013 Report Share Posted July 24, 2013 articolul asta imi aduce aminte de un film .. dar nu mai stiu numele lui ... oricum mi se pare o prostie ... politia va avea acces 100% , tot o forma de spionaj Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...