Usr6

Romani suspecti intr-un caz de furt de date a 110 milioane americani

Aten?ia autorit??ilor americane se îndreapt? spre România în investiga?ia declan?at? dup? accesarea ilegal? a datelor bancare a aproximativ 110 milioane de clien?i ai re?elei de hypermarketuri Target, scrie ziarul USA Today, în edi?ia online.

Hotii au accesat sistemul caselor de marcat ale re?elei americane de hypermarketuri Target, cu ocazia Zilei Recuno?tin?ei, furând datele cardurilor a 110 de milioane de clien?i, au stabilit autorit??ile americane. Target a confirmat c? o grupare infrac?ional? a accesat informa?iile clien?ilor pe 27 noiembrie, cu o zi înainte de Ziua Recuno?tin?ei, în cea mai intens? perioad? de cump?r?turi a anului. Hotii au men?inut accesul la datele bancare pân? pe 15 decembrie. Ini?ial, s-a crezut c? au fost compromise datele bancare a aproximativ 40 de milioane de clien?i, dar, treptat, cifra a ajuns la 110 milioane de persoane.

Agen?ia Reuters a relatat c? ?i grupul de retail Neiman Marcus a fost victima unor atacuri pentru sustragerea datelor clien?ilor.

"Firmele de securitate informatic? cred c? furturile au originea în Europa de Est, unde România a fost un punct esen?ial spre care s-a îndreptat aten?ia anchetatorilor în cazuri de fraude electronice în ultimii ani", noteaz? USA Today într-un articol cu titlul "Aten?ia se îndreapt? asupra României dup? furturile de date din SUA".

Fraudele vizeaz? americani care ofer? date financiare ?i personale unor persoane despre care cred c? sunt vânz?tori legitimi ai unor produse. Printre metodele cele mai utilizate se num?r? vânzarea unor autoturisme sau computere fictive sau "skimming-ul" - ob?inerea codurilor personale de identificare utilizate pentru accesarea conturilor bancare, explic? USA Today, avertizând c? problemele de securitate care au vizat re?eaua de hypermarketuri Target de s?rb?tori ar putea fi doar începutul seriei de fraude care ar viza industria de retail din Statele Unite.

sursa: Hackeri români, suspec?i într-un caz de furt de date a 110 milioane americani - Mediafax

Articolul a fost editat putin

... Not really ...

"Extradition treaties exist to speed up extradition by having the ground rules already agreed upon and the infrastructure and logistics to support prisoner transfers and transport between countries.

That means in a country with an extradition treaty a person can be retrieved from that country in a timely manner at the request of government officials.

This has led to the mistaken belief that you can not be extradited from countries that do not have extradition treaties already in place. This could not be further from the truth. The reality is that the US can request extradition through diplomatic contacts from any country even if no treaty already exists.

Whether or not that country bothers to comply with the request is an entirely case by case basis. However many countries without extradition treaties are more than happy to comply with a request if the circumstances are favorable for them to gain some favor, money or sometimes just good press.

Another risk of being in a non extradition country is that upon receiving a request to extradite you, without a treaty to follow, they may simply lock you up in local prisons for years while they investigate the claim. This can cause years of additional incarceration (whether or not you are guilty) in addition to any sentence that may be given upon return to the US.

A country without an extradition treaty in place simply means you are at the mercy of that country and its decisions rather than there being laws already in place to deal with the extradition request. It does not mean you wont be extradited, it just means you may spend years dealing with them while they figure out if they will extradite you, or not."