Jump to content
Nemessis

Guerilla Digitala - Idei despre cum ar functiona un sistem cu impact maxim

Recommended Posts

In urma cu aproximativ un an de zile cautam o solutie pentru a promova orice fel de campanii online cu o rata de crediblitate ametitoare. Cand spun "de orice fel" ma refer de la vanzari de produse, pana la campanii electorale.

Ce optiuni exista in momentul de fata pe internet si ce randament dau? Asta a fost intrebarea de la care am pornit intreaga idee. Asa ca le-am luat pe toate la rand si am ajuns la partea politica, cea a postacilor de partid platiti sa ridice in slavi un candidat sau un partid sau, dupa preferinte, sa denigreze un contra-candidat.

Teoretic ideea postacilor este foarte buna dar aplicata extrem de prost. Oamenii prosti poate pun botul la ce scriu niste necunoscuti prin comentarii, pe cand oamenii inteligenti nu dau doi bani pe parerile altora atata timp cat sunt destul de informati si deja si-au facut o opinie in privinta candidatilor.

Va intrebati probabil de ce vorbesc de campanii electorale si postaci cand titlul nu face referire la asa ceva. Va explic imediat despre ce este vorba.

Postacii sunt unelte de informare si de dezinformare, ce au rolul ori sa inventeze fapte negative, ori sa scoata in fata faptele negative ale unui candidat, ori sa scoata in fata faptele pozitive ale candidatului care ii plateste. Problema care este? Postacii sunt anonimi ce scriu sub pseudonime si a caror credibilitate tinde sa fie spre zero absolut. Deci cum putem combate aceasta problema si in acelasi timp sa o aplicam la o scara mult mai larga?

ANGAJEAZA O MICA ARMATA DE OAMENI

Ai nevoie de 10 oameni care sa stie sa scrie corect, argumentat si sa aiba destule cunostinte generale ca sa duca la capat discutii pe mai multe teme.

INTEGREAZA-I IN COMUNITATI

Toti cei 10 vor incepe sa activeze zilnic in cele mai mari comunitati online si pe cele mai vizitate bloguri, fiecare dintre ei folosind 3 identitati pentru fiecare blog si forum/comunitate in parte. Ca sa fiu cat mai clar, fiecare om are 3 identitati intr-o comunitate, dar intr-o alta comunitate foloseste 3 identitati total diferite. De exemplu pe Computergames are userele: Marian, Vasile si Ion, iar pe Softpedia: Gigi, Gheorghe si Niculae.

Trebuie sa fie atat de prezenti incat vizitatorii sa ii remarce, iar asta inseamna ca zilnic trebuie sa posteze cu toate cele 3 identitati pe fiecare site in parte.

Cat timp nu se deruleaza o campanie cei 10 vor fi impartiali in cazul tuturor subiectelor despre care discuta, cu mici exceptii atunci cand membrii unei comunitati au tendinta de a fi in marea lor majoritate de aceeasi parte a baricadei. Cantandu-le in struna oamenilor din comunitate si argumentand mai bine decat ceilalti de fiecare data, cei 10 vor incepe sa devina formatori de opinie in comunitatile respective.

TINTESTE MAI SUS

Este pacat sa ai la indemana oameni inteligenti si sa nu incerci sa iesi in fata cu ei. Asa ca cel mai indicat este ca dupa cateva luni de activitate sa inceapa sa tinteasca spre functii de conducere in cadrul comunitatilor. Nu peste tot vor reusi dar cu siguranta vor fi unele locuri unde vor capata un statut privilegiat.

INCEPEREA CAMPANIILOR

Desigur ca acei oameni nu sunt platiti doar ca sa socializeze pe forumuri si bloguri. Trebuie sa si monetizezi prezenta lor. Asa ca dupa cateva luni pornesc campaniile si cei 10 care nu au avut niciodata treaba unul cu celalalt trebuie sa isi intersecteze conversatiile si parerile.

CALCULE

Cei 10 activeaza pe 20 de bloguri si 10 forumuri.

Fiecare dintre ei are cate 3 identitati pe fiecare site in parte.

In timpul campaniei vor posta fiecare in parte cu toate cele 3 identitati pe fiecare site.

Totalul de posturi minime va fi undeva in jur de 30 per site si 900 in total. Asta inseamna minim 900 de review-uri ce vor fi indexate de motoarele de cautare si care vor ramane acolo in decursul a catorva ani.

VANZAREA UNUI PRODUS

Campania incepe sa se deruleze pe forumuri cu o intrebare simpla adresata de unul din cei 10 intr-un topic nou:

Imi poate recomanda si mie cineva un laptop care indeplineste conditiile X, Y, Z?

Pe bloguri startul se va desfasura putin diferit pentru ca exista posibilitatea de a fi moderate comentariile:

Scuze de offtopic dar vreau si eu sa cumpar laptopul ASUS XXX si vreau parerile comentatoriilor tai inainte de a da banii pe el.

Cei 10 fiind deja comentatori sau membri vechi vor beneficia de neatentia administratorilor si li se va permite sa continue discutia despre produs.

Urmeaza ca toti ceilalti postaci sa scrie cu toate identitatile review-uri cat mai pozitive despre produs. Avantajul major este ca fiind vorba de comunitati online vor intra in discutii si ceilalti vizitatori, iar discutiile se pot intinde pe parcursul a sute de comentarii de fiecare site.

De ce este aceasta metoda atat de speciala? Pentru ca pe fiecare site vor posta minim 30 de review-uri pozitive oameni ce deja au o vechime in comunitate si au devenit formatori de opinie. Impactul este urias.

Cu ce ramanem de pe urma acestei campanii? Cu minim 900 de review-uri pozitive, cu clienti trimisi direct din comunitatile respective si cu o expunere rapida si mare a unui produs nou lansat, asta fara a apela la social media si bannere sau advertoriale platite.

LINK BUILDING

Asta nu este tot. Google tine cont de numarul posturilor de pe un forum si rankeaza dpdv seo acel articol in functie de activitatea din el. Asa ca un backlink catre produs pus intr-un topic cu sute de comentarii devine la randul lui extrem de valoros. Si pentru a fi tacamul complet, la fiecare 2 pagini unul dintre cei 10 va da un "quote" la articolul cu backlink si astfel Google il va calcula contextual si ii va acorda o atentie speciala linkului respectiv. In final acel link va capata un nivel de "trust" ridicat in sistemul motoarelor de cautare. Credeti ca se prinde cineva ca de fapt acel "quote" este o metoda de link building? Eu zic ca nu.

PROMOVAREA UNUI SITE

Din nou extrem de simplu. Simple intrebari ca: "de pe ce site pot cumpara si eu X produs", sau "de pe ce site pot downloada clipurile youtube", urmate de zeci de raspunsuri cu acelasi link vor genera si trafic si backlinking si va creste nivelul de trust atat pentru algoritmul Google cat si in mintile oamenilor.

CAMPANII DE DISCREDITARE A UNEI COMPANII SAU A UNUI PRODUS

Cred ca este deja evident pentru toata lumea cat de usor poti face asa ceva. Unul dintre cei 10 va posta ceva negativ la adresa companiei/produsului, iar ceilalti 9 vor adauga si ei comentarii negative la adresa acelui produs. Sa ne gandim ce face cumparatorul inainte de a da o comanda la un laptop. Cauta review-uri pe net, nu? Vor fi minim 900 de comentarii negative la acel produs. Din 900 de comentarii negative o parte vor ajunge pe prima pagina in Google la diferite cautari. Cand este accesat acel link potentialul client va descoperi alte zeci de comentarii ce il fac sa renunte la ideea de a cumpara acel produs pentru ca toti cei 10 posteaza in acele locuri si este imposibil sa nu fie cateva zeci de review-uri negative laolalta.

Pe langa aceste review-uri postate contra-cost vor exista si copy/paste-uri naturale cand cineva adreseaza o intrebare despre acel produs sau acea companie. Unii vor cauta pe net informatii, vor gasi review-urile noastre negative si ii vor raspunde celui care intreaba ori cu un link catre un post de-al celor 10, ori cu backlink catre acel topic. Este destul de logic ca review-urile negative vor deveni virale si se vor multiplica de-a lungul timpului.

Partea cea mai frumoasa? Esti anonim pe internet si nimeni nu te va trage la raspundere. Sa zicem ca ar vrea o companie sa te dea in judecata pentru un post de genul asta, dar pe langa faptul ca vei folosi proxy-uri de fiecare data cand postezi ca sa nu-si dea seama cineva ca mai ai niste usere active, cine ar da in judecata zeci de useri ai unor comunitati online fara a aparea pe tot internetul faptul ca acea companie nu accepta critici?

CAMPANII ELECTORALE

Cum politica se bazeaza in general pe dezinformarea audientei la cine credeti ca ar apela partidele ce vor sa inceapa campaniile de promovare si denigrare? La o mana de oameni angajati care comenteaza pentru prima data pe acele site-uri si au relevanta zero, sau la oameni deja infiltrati in toate comunitatile mari din tara care au devenit formatori de opinie? Sumele care se pot invarti in cazul unei campanii electorale sunt foarte mari, iar o campanie de succes poate aduce bonusuri consistente.

Din nou avantajele acestui sistem sunt uriase. Nu doar ca cei 10 vor posta pozitiv sau negativ despre un partid, dar vor exista membrii ai comunitatilor care au opinii personale ce coincid cu cele ale campaniei, opinii ce zac in stare latenta dar care vor fi activate de o discutie aprinsa pe marginea unui subiect sensibil. Asa ca de acestia din urma se poate profita la maxim pentru ca dupa ce vor participa la discutii aprinse pe marginea subiectului ei vor ramane in continuare activati pe argumentatiile pe care le-au vazut cand au participat la discutia pornita de cei 10. Automat vor folosi acele argumente referitoare la subiectul in cauza si in alte locuri pe care le frecventeaza, atat in online cat si in offline.

Avantajul cel mai mare fata de postacii actuali se bazeaza pe faptul ca vechimea intr-o comunitate iti creste credibilitatea si postacii "upgradati" au sansa de a atrage nu doar prostimea dar si oamenii cu ceva neuroni in cap carora le scapa posibilitatea de a fi manipulati. Atunci cand tragem linie ce "victime" am vrea sa avem? Niste prosti care semnalizeaza cat sunt de prosti si nu ii ia nimeni in seama pentru ca toata lumea isi da seama ca sunt niste prosti, sau niste oameni destepti a caror parere conteaza pentru cineva si care la randul lor pot duce campania noastra mai departe atat in online cat si in offline fara sa stie ca au fost manipulati?

Cred ca asta se poate numi Social Engineering. Pe langa faptul ca se creeaza sute de review-uri, cei 10 fiind membri foarte activi si cu vechime in cadrul acelor comunitati nu vor trezi niciodata suspiciuni. Asta inseamna ca odata infiltrati in comunitati pot ramane acolo cu anii fara ca cineva sa le banuiasca motivele prezentei in randurile membrilor.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...