Nytro Posted September 24, 2014 Report Posted September 24, 2014 Legea securitatii cibernetice revine pe fast forward 23/09/14 14:27:00, by bogdan, 809 words Legea securitatii cibernetice revine pe fast forward Doar nu credeati ca o data cu decizia pe pre-pay, onor alesii nostrii si institutiile impingatoare de securism cibernetic au inteles ca textele de lege ar trebui dezbatute serios - mai ales cele care aduc atingere libertatilor fundamentale? Propunerea de lege prvind securitatea cibernetica a Romaniei n-a mai fos dezbatuta in Camera Deputatilor, ca a trecut prin adoptare tacita pe 17 Septembrie. De cum a fost trimisa la Senat, a primit termen de 2 (doua) zile (adica maine) pentru a primi raport de la Comisia de aparare (adica Comisia de fond). (desi NU este oficial in procedura de urgenta). Evident, comisia de drepturile omului nu a fost inclusa nici macar pentru aviz. Dupa cum v-am mai precizat deja, propunerea asta de lege este mult mai naspa decat cea cu pre-pay-ul care un mizilic. Sa va reamintesc cele mai interesante propuneri: Toate firmele (ca SRI zice ca utilizatori nu inseamna persoane fizice, eu zic ca inseamna - dar sa nu ne pierdem in detalii) trebuie sa “permita accesul la date” acestor autoritati (SRI, MApN, MAI, ORNISS, SIE, STS, SPP, CERT-RO si ANCOM). Accesul se face la simpla “solicitare motivata". Atentie mare - nu e vorba sa dai datele informatice pe care le ai si care ar putea sa ajute la vreo investigatie, ci “accesul la date", daca n-am fost prea subtil cu diferenta asta. Toate firmele care au un laptop, smartphone sau orice alt device trebuie sa adopte politici de securitate cibernetic?, ca si s? identifice ?i s? implementeze m?surile tehnice ?i organizatorice adecvate pentru a gestiona eficient riscurile de securitate. Asta inseamn? minim 1500 de euro/firma investi?i in securitate. (o sa vedeti ce chestii frumoase trebuie sa scrieti in politicile de securitate cibernetica…) In vreme ce UE ne cere ca aceste institu?ii care se ocupa de domeniul securit??ii cibernetice s? fie “organisme civile, care s? func?ioneze integral pe baza controlului democratic, ?i nu ar trebui s? desf??oare activit??i în domeniul informa?iilor", noi dam SRI-ul ca cea mai democratica, civila si apropriata de cetateni dintre institutii. Competenta tehnica o avea, dar sub control democratic nu este. Si nici nu cunoaste termeni precum dezbatere publica, acces la informatii publice sau transparenta decizionala. Dar va zic - nu va agitati prea mult! Oricum Senatul nu are timp sa dezbata, iar cele “18 victime/secunda (n.m - asta vine 1.5 mil de victime pe zi) ale Internetului” au nevoie de SRI sa le protejeze. Chiar daca ele nu vor. De asemenea, observatiile unora si amendamentele depuse nici macar nu sunt luate in considerare pentru este greu sa judeci cu mintea ta. Daca ne zice SRI ceva, atunci asa este cu siguranta. Iar argumentele de drepturile omului sau deciziile CCR nu sunt suficiente pentru nimeni - oricum Romania nu este o democratie. CCR a declat ca accesul la datele de trafic trebuie supus controlului unui judecator, dar cu siguranta va decide altfel daca datele accesate pot fi si date de continut (deci mai mult decat date de trafic).Solicit?rile de acces la datele re?inute în vederea utiliz?rii lor în scopul prev?zut de lege, formulate de c?tre organele de stat cu atribu?ii în domeniul securit??ii na?ionale, nu sunt supuse autoriz?rii sau aprob?rii instan?ei judec?tore?ti, lipsind astfel garan?ia unei protec?ii eficiente a datelor p?strate împotriva riscurilor de abuz precum ?i împotriva oric?rui acces ?i a oric?rei utiliz?ri ilicite a acestor date. Aceast?împrejurare este de natur? a constitui o ingerin?? în drepturile fundamentale la via?? intim?, familial? ?i privat? ?i a secretului coresponden?ei ?i, prin urmare, contravine dispozi?iilor constitu?ionale care consacr? ?i protejeaz? aceste drepturi. Am zis destule. Pentru o completare a imaginii generale cititi si articolul lui Dan Tapalaga - Tara Democratiei cu Epoleti. Iar unul dintre autorii de pe Contributors comenteaza sec situatia de detaliu mai bine decat v-as fi descris-o eu:Mai exist? de asemenea în România legi proaste, cu dispozi?ii neconstitu?ionale, adoptate de parlamentari ce fac exces de zel în cl?direa unor rela?ii de bun? vecin?tate cu alte institu?ii ale statului, precum ?i institu?ii ale statului ce fac exces de zel în criticarea Cur?ii Constitu?ionale pentru c? cenzureaz? excesele de prostie inten?ionat? ale Parlamentului. Toate acestea sub acoperirea unei ?arade legate de rezultate deosebite, îns? selective (mai nou chiar în sens activ-negativ), în lupta împotriva corup?iei, precum ?i sub acoperirea a de acum omniprezentei amenin??ri externe, în special cibernetice ?i în special din Orientul Mijlociu. Ar fi rizibil dac? nu ar fi trist pentru c? înainte s? fie albastru precaut a fost roz imaginat, mai ales înainte ca prietenoasa prim?var? ruseasc? s? î?i arate delicat ghioceii la Odessa. Într-un cuvânt, totul e bine în România, ?ara este sigur? ?i va fi bine protejat? cibernetic de ac?iuni de subversiune intern? realizate în for??, precum puciul parlamentar anticonstitu?ional din vara lui 2012, un maxim de stabilitate roz sub umbrela alian?ei ce e datoare s? apere România. Uneori chiar ?i de ea îns??i, nu-i a?a? ?i în continuare, în România, nimeni nu are absolut nicio problem?. Noapte buna!Sursa: Legea securitatii cibernetice revine pe fast forwardAutor: Bogdan MANOLEA Quote