Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 06/30/13 in all areas

  1. Am, sa va duc, lipsa, din 2006, tot mam invartit printre voi, schimband mereu pseudonimurile, ati fost si inca sunteti o parte din mine, mam atasat foarte mult de voi, dar odata ajuns la 35 de ani, si gandind putin spre binele meu, cred ca a venit si timpul retrageri mele, pot sa zic acum, ca sunt unu dintre ce-i mai vechi useri, si mereu am fost alaturi de RsT.. am observat foarte multe ori, la postari, incercati sa articulati, useri, va rog, incurajati, si demonstrati respect celor, ce incearca sa aduca ceva comunitatii, celor care au buna vointa.. Va doresc tot, binele din lume, si sper sa fiti asa cum vam cunoscut, nu va schimbati in persoane potente, si daca stitii tineti pentru voi, ca capacitatea mentala, apartine omenirii, ganditiva, de multe ori inainte sa faceti o prostie.. Nu scriu mai mult ca devine plictisitor... Respectele mele tuturor, Ramaneti cu bine familia !! -------------------------------------------------! Rog un admin sa mute threadul la cos, de gunoi !! Azi inplinesc 35 de ani !!
    2 points
  2. Cateva lucruri si precizari care poate ajuta pe cineva (pe cei de la real in special) SUBIECTUL 1: ROLUL SEMNELOR DE PUNCTUATIE: 1) Virgula: - desparte structurile in vocativ de restul cuvintelor - marcheaza o enumeratie - marcheaza o apozitie (o explicatie suplimentara) - stabileste un raport de juxtapunere - desparte vorbirea directa de cea directa - marcheaza elipsa predicatului (lipsa predicatului) 2) Cratima: - d.p.d.v. ortografic leaga doua cuvinte diferite pronuntate legat datorita ritmului rapid al vorbirii - d.p.d.v. fonetic indica elidarea (lipsa) vocalei si disparitia unei silabe - d.p.d.v. morfologic marcheaza despartirea a doua parti de vorbire diferite 3) Punctele de suspensie: - marcheaza intreruperea sirului gandirii/comunicarii - marcheaza o pauza afectiva ce accentueaza sentimentele exprimare - confera o nota de expresivitate 4) Linia de pauza: - marcheaza o pauza care deschide perspectiva unei dezvoltari/precizari - atrage atentia asupra a ceea ce urmeaza, conferind o nota de expresivitate 5) Doua puncte: - atrag atentia asupra a ceea ce urmeaza - marcheaza o pauza ce anunta/introduce o enumeratie/exclamatie/explicatie/vorbele unei persoane 6) Punct si virgula: - marcheaza ezitarea de a trece la alt segment de comunicare facand o legatura intre cele enuntate anterior si cele ce urmeaza sa fie spuse in continuare ATENTIE: O TRASATURA COMUNA A SEMNELOR DE PUNCTUATIE DE MAI SUS ESTE REPREZENTATA DE FAPTUL CA MARCHEAZA O PAUZA IN DISCURSUL EPIC/LIRIC 7) Semnul exclamarii: - marcheaza un enunt exclamativ accentuand sentimentele exprimate - marcheaza grafic o atitudine a vorbitorului/o stare sufleteasca - marcheaza adresarea directa sau evocarea (Doamne! Ajuta-ne sa luam bac-ul! ) 8) Semnul intrebarii: - marcheaza un enunt interogativ - evidentiaza starea de incertitudine sau marcheaza starea de meditatie a eului liric SENSUL CUVINTELOR Sensul conotativ = sensul figurat al cuvintelor Sensul denotativ = sensul propriu al cuvintelor TEMA SI MOTIVUL LITERAR In general tema reprezinta un domeniu vast ce cuprinde mai multe motive. Ex: Tema naturii - Motivul: frunzelor, pomilor, pasarilor, etc. Teme: iubire, natura, timp, singuratate, istorie, lupta, tema varstelor (copilarie, adolescenta, etc.) Motive: obiecte (fantana, izvor, lac, mare, ploaie, lacrima, floare, brad, carte, oglinda, cheie), culori, cifre, sentimente, personaje (mitologice: Orfeu, Hercule / folclorice: Manole, haiducul, zana, Fat-Frumos / biblice: Iisus, Lucifer, sarpele, Adam) MARCI LEXICO-GRAMATICALE / MARCI ALE EULUI LIRIC Marci pronominale: pronume personale la persoana I si a II-a - "eu", "tu", "mi-(a)", "m-(am dus)", etc. Marci verbale: verbe la persoana I si a II-a: "nu sunt", "astept", "ai fost", "vrui", etc. PERSPECTIVA NARATIVA Perspectiva narativa subiectiva: naratiune la persoana I si a II-a Perspectiva narativa obiectiva: naratiune la persoana a III-a INTEROGATII RETORICE Trasaturi: - sunt intrebari la care nu se asteapta un raspuns - fac parte din monolog - dau expresivitate textului - se cauta raspunsuri la probleme care ne framanta - personajele incearca sa gaseasca raspuns la anumite probleme interioare DIMENSIUNEA SPATIALA SI DIMENSIUNEA TEMPORALA Dimensiunea temporala: "se las? un amurg/De toamn?-ntârziat?", "Dragostea pe care ?i-o purtam pe-atunci", "Acum,/când întâmplarea binecuvântat?/mi te-a adus în cale" Dimensiunea spatiala: "A venit toamna", "?i-atunci m? apropii" TRASATURI - GENUL LIRIC/EPIC/DRAMATIC Genul liric (poezii): - prezenta figurilor de stil si a imaginilor artistice - prezenta eului liric - evidentiat de marci lexico-gramaticale - scriitorul (poetul) isi exprima in mod direct gandurile, ideile si sentimentele prin intermediul eului liric Genul epic (roman, basm, nuvela): - prezenta personajelor, a actiunii, naratiunii, descrierii, dialogului - prezenta monologului interior - scriitorul (autorul) isi exprima indirect gandurile, ideile si sentimentele prin intermediul actiunii si personajelor - prezenta antitezei Genul dramatic (comedie, drama, tragedie): - prezenta didascaliilor (explicatii scenice) - lipsa liniilor de dialog - in dreptul fiecarei replici fiind scris cu majuscule numele personajelor - textul este impartit in acte si scene SUBIECTUL 2: TEXTUL ARGUMENTATIV Parerea mea este ca structura textului este una dintre cele mai importante lucruri pe care trebuie sa le urmariti. In primul rand trebuie sa bateti campii (cu cap bineinteles), sa epuizati toate ideile pe care le aveti (idei strict legate de tema data) si in al doilea rand sa folositi cat mai multi conectori! Doua structuri pe care le utilizez cel mai des: Introducere scurta (ceva despre tema data - puteti si este recomandat sa folositi chiar parti din cerinta pentru a structura aceasta introducere) In primul rand, ... + EXEMPLU (dintr-o opera sau din viata de zi cu zi) In al doilea rand, ... Parerea mea este ca ... / In opinia mea, ... / etc. In concluzie, ... SAU O scurta introducere care sa contina "Parerea mea este ca ... / In opinia mea, ... / etc." + ceva detalii legate de tema In primul rand, ... + EXEMPLU (dintr-o opera sau din viata de zi cu zi) In al doilea rand, ... In concluzie, ... Am recapitulat toate aceste lucruri si m-am gandit sa le scriu si aici, desi este cam tarziu ce-i drept... Sper sa nu fi gresit ceva Succes tuturor!
    1 point
×
×
  • Create New...