begood Posted March 6, 2010 Report Posted March 6, 2010 (edited) Cu o sticl? de ap? ?i 4 ore de soare se pot produce 30KWh energie !!! Destul? energie pentru a alimenta o cas?, cu 10 litrii de ap? de râu se poate alimenta o cas? "mare" 24/7.Catalizatorul care face posibil totul a fost "inventat" de un chimist de la MIT, Dan Nocera.Catalizatorul este pe baza de cobalt si fosfati tranforma apa si dioxidul de carbon in hidrogen si oxigen !Catalyst could power homes on a bottle of water, produce hydrogen on-site (w/ Video)----------Acum dilemele mele : 1. In 4 ore nu poate fi absorbita atata energie de la soare => perpetuum mobile ?!!! sau ceva dincolo de asta ? Aici practic intra putina energie, iese enorm de multa energie.2. Nu e cumva un plagiat dupa un patent unguresc de prin 78 ? Imi amintesc de un reportaj de Andrei Bacalu care arata cum un ungur a reusit sa faca un motor pe baza de apa, curent si atat, apoi totul a disparut, stiri nu au mai aparut, am tot cautat pe net despre motor si totul e sau musamalizat sau furat patentul si unguru omorat sau a fost vandut patentul la compania asta, Sun Catalyx. Imi pare prea batatoare la ochi asemanarea dintre motorul cu apa si aceast catalizator. Dupa un google am gasit asta : Energia din apa [Arhiva] - Realitatea .NET » FORUMmai exact ma intereseaza :Folosind o tehnica surprinzator de simpla si ieftina, chimistii de la MIT (Massachusetts Institute of Technology, US) au gasit o modalitate de a extrage oxigen pur din apa, folosind o cantitate relativ mica de energie, substante chimice obisnuite si un pahar de apa la temperatura camarei.Deoarece hidrogenul si oxigenul elibereaza prin combinare o cantitate mare de energie, multi cercetatori au propus folosirea electricitatii solare pentru descompunerea apei in cele doua elemente - stocand astfel energia pentru a fi folosita in timpul noptii. Unul dintre obstacolele principale a fost producerea oxigenului fara a cheltui mari cantitati de energie sau un mediu de generare cu costuri mari de intretinere.Tehnica de obtinere a oxigenului descoperita de chimistul Daniel Nocera si studentul post-doctorand Matthew Kanan a fost publicata in editia online a revistei Science, din 31 iulie 2008.Pentru a obtine oxigen, Nocera si Kanan au adugat cobalt si fosfati in apa neutra si apoi au adaugat un electrod de sticla conductibila. De indata ce au aplicat un curent, un film intunecat a inceput sa se depuna pe electrod din care au inceput sa apara mici bule de oxigen, care ulterior s-au acumulat intr-un debit mai mare. Dupa ce au analizat electrodul, cercetatorii au concluzionat ca un amestec cobalt-fosfat s-a depus ca un film.Practic stirea de mai sus e un pas inainte, iar metoda de a tranforma apa in h2 si o2 e ceva "vechi" (2008). Asta-i in contradictie cu ce stiu eu, de motorul din 78-79.LE: am gasit si metoda "veche" care implica o sursa de energie electrica, nu soare.Un electrod subtire, format dintr-un amestec de oxid de indiu si oxid de staniu (mai precis 90% In2O3 si 10% SnO2), este scufundat in apa. In vas se adauga putina pulbere de cobalt si fosfat de potasiu. In momentul in care electrodul este conectat la sursa de curent electric, cobaltul, potasiul si fosfatul, sub forma de ioni, se acumuleaza pe electrodul din oxizi si formeaza un catalizator perfect pentru reactia de extragere a oxigenului din apa.La celalalt electrod, acoperit cu un strat subtire de platina, se acumuleaza ionii de hidrogen eliberati, care se unesc si devin hidrogen stabil. Acesta fiind gazos poate fi colectat si imbuteliat.Adevarul: Frunze artificiale produc hidrogen | stiri din ecologie, dezvoltari sustenabile si protectia mediului | green-report Edited March 6, 2010 by begood Quote
tataye Posted March 6, 2010 Report Posted March 6, 2010 (edited) Pentru cei pasiona?i de mecanica auto, oferim în cele ce urmeaz? modul în care se poate transforma automobilul dvs. pentru a func?iona cu ap?. Planul este simplu: ve?i construi ?i instala un sistem ieftin alternativ pentru a face ca motorul cu combustie intern? al vehiculului dvs. s? func?ioneze cu ap?, folosind componente care se g?sesc în magazinele de specialitate sau la un atelier service auto.Sistemul converte?te apa obi?nuit? în hidrogen ?i oxigen, ?i apoi arde hidrogenul cu ajutorul oxigenului în interiorul motorului (în locul benzinei).Acest mini-sistem func?ioneaz? foarte bine cu dot?rile obi?nuite ale oric?rui automobil, ?i se conecteaza la carburator cu garnituri ?i tuburi care se g?sesc în magazine.Ve?i instala un rezervor pentru ap? facut dintr-un bidon de plastic, un circuit electronic de control, o camer? de reac?ie, o adaptare presurizat? pentru carburator, ?i trei indicatoare (m?sur?toare) ?i apoi le ve?i conecta la carburator.Simplitatea const? în faptul c? este un sistem de tip "la cerere" care nu necesit? stocarea preten?ioasa a hidrogenului (care este întâlnit? la rachete). Hidrogenul este creat doar atunci când este nevoie de el pentru a "hr?ni" motorul. Cu o simpl? ap?sare pe pedala de accelera?ie, crea?i instantaneu mai mult hidrogen gazos pentru consumul imediat din motor. Cantitatea de hidrogen variaz? prompt dup? cum ap?sa?i pe accelera?ie. Motorul va func?iona cu ap?, la fel ca pe benzin?.?i dac? tot ave?i de ales, ce alege?i? Apa sau benzina?La ce performan?e s? v? a?tepta?i? Instalat ?i reglat corespunz?tor, sistemul modificat va func?iona mai rece decât cel pe benzin?, si la o putere ceva mai mare. Consumul de ap? se va situa între 0,8 ?i 5,2 litri la 100 de km, în func?ie de priceperea dvs. în a regla sistemul.Dac? ave?i aptitudini mecanice sau sunte?i pasionat de mecanic? auto, puteti face chiar dvs. aceste modific?ri (de?i noi v? recomand?m un specialist), mai ales dac? ave?i o ma?in? de tip vechi, cu motor simplu (cum este Dacia 1300). Dac? îns? ave?i un motor cu injec?ie, este mai bine s? cere?i sfatul unui mecanic autorizat în astfel de motoare, pentru c? sistemul mai necesit? un adaptor special, de tipul celui folosit la motoarele transformate s? func?ioneze cu GPL. V? reamintim c? hidrogenul consumat de motor nu este stocat sub presiune, ci este fabricat instantaneu, la cerere.Ce impact asupra mediului ambiant va avea motorul cu ap?? Va produce vapori de ap? ?i oxigen pur. De aceea, este un motor curat, care nu murd?re?te mediul (precum cel cu benzin?). În plus, ve?i contribui la îmbog??irea cu oxigen a atmosferei noastre. ?i nu este de neglijat interesul evident pe care-l vor manifesta cei din jurul dvs.Trebuie s? specific?m c? acesta nu este un motor cu aburi (ca la clasicele locomotive). Temperaturile ?i presiunile înalte nu se folosesc în acest tip de motor. Acesta r?mâne un motor cu combustie intern? care arde hidrogen ?i evacueaz? vapori de ap? ?i oxigen, ca produse secundare de ardere.Un lucru foarte important: benzina nu este necesar?, ci doar op?ional?.Benzin? sau ap??Benzina con?ine o foarte mare energie termochimic?, dar apa are ?i mai mult?. Pu?ini dintre noi ?tim c? a?a-numita combustie intern? este, de fapt, un proces de tip "termo-vapori", adic? nu se folose?te lichid în func?ionare. Cea mai mare parte a benzinei dintrun sistem cu combustie intern? se consum? (prin înc?lzire ?i apoi ardere) în convertorul catalitic, dup? ce a "sc?pat" cu bine din camerele de ardere ale motorului. Asta înseamn? c? majoritatea combustibilului pe care-l pl?tim atât de scump se "duce pe apa sâmbetei" în procesul care ?ine sub control combustia efectiv?. Este doar un mod defectuos ?i foarte poluant care risipe?te poten?ialul combustibilului.Cum func?ioneaz?? SimpluChiar incredibil de simplu. Apa este pompat? atât cât este necesar pentru a men?ine un nivel corespunz?tor în camera de ardere. Electrozii sunt alimenta?i cu un curent pulsant de 0,5 - 5 Amperi care transform? apa (prin electroliz?) în hidrogen ?i oxigen:2(H2O) => 2H2 + O2Când presiunea atinge un nivel suficient, întoarce?i cheia ?i porni?i. Ap?sa?i pe pedala de accelera?ie ?i transmite?i ?i mai mult curent c?tre electrozi, care vor produce ?i mai mult hidrogen pentru a alimenta cilindrii motorului.Privit in ansamblu, energia gratuit? vine din ap?, folosit? întrun sistem deschis, pentru c? energia latent? (poten?iala) din ap? este suficient? pentru a pune în mi?care motorul ?i, deci, alternatorul, care produce curentul necesar electrolizei apei. Alternatorul este destul de eficient pentru a asigura consumuri de curent suficient de mari (10 - 20 Amperi), inclusiv curentul (mic) necesar pentru a genera hidrogen. Nu v? trebuie baterii suplimentare.Pas cu pasÎn documentul ata?at, ave?i îndrum?rile pas cu pas pentru a duce la bun sfâr?it transformarea sistemului. Pe scurt, iat? ce ave?i de f?cut:Instala?i indicatorul de temperatur? al cilindrului (CHT) ?i m?sura?i intervalul de temperatur? la care lucreaz? motorul (cu benzina) înainte de transformare, pentru compara?ia ulterioar?. Indicatorul CHT clasic func?ioneaz? pe baza unui termocuplu ?i nu necesit? alimentare electric?.Construi?i circuitul electronic de control (controller) ?i verifica?i apoi c? ob?ine?i pulsuri corecte de curent.Construi?i camera de reac?ie ?i testa?i-o folosind controller-ul (f?r? presiune).Instala?i pe ma?in? rezervorul de ap?, controller-ul, camera de reac?ie ?i garniturile de presiune.Porni?i motorul ?i regla?i circuitul de control pentru a ob?ine o bun? performan??.Instala?i valvele de o?el inoxidabil ?i acoperi?i pistoanele ?i cilindrii cu un strat ceramic.Acoperi?i sistemul de evacuare a gazelor cu un strat ceramic (în afar? de convertorul catalitic), sau l?sa?i sistemul s? rugineasc? ?i apoi înlocui?i-l cu un altul f?cut din o?el inoxidabil.Necesar de materialeRezervor de ap? cu pomp? ?i senzor de nivel;Circuitul electronic de control, conductori (fire) electrice, conectori, ?i r??in? epoxy;Camera de reac?ie cu electrozi ?i garnituri;Tub flexibil de o?el inoxidabil cu diametrul de 10 mm, garnituri ?i cleme;Kit de garnituri tip pentru carburator (vapori-presiune);Indicatoare de presiune, nivel ?i CHT;Valve de o?el inoxidabil;Jonc?iune de cupru;Tratament de acoperire ceramic? pentru cilindri ?i pistoane;Ansamblu de evacuare din o?el inoxidabil sau cel clasic acoperit cu un strat ceramic.UnelteÎn afar? de cele obi?nuite ?i evidente (?urubelni?e, chei, ma?in? de g?urit, etc), mai ave?i nevoie de un aparat de m?sur? a curentului (ampermetru/voltmetru) ?i de un osciloscop.Documentul arat? în detaliu exact ce trebuie s? face?i, pas cu pas. Succes!Planul detaliat ?i explica?iile necesare se afl? în documentul original (în limba englez?). Puteti prelua documentul de la una din adresele urm?toare:Download planul detaliat ClickCount redirecting...ClickCount redirecting...sursa:forum.realitatea.netPentru cei interesati de energii alternative bazate pe magneti (neodymium) puteti citi si viziona: http://www.perendev-power.com/emm%20300kw.htmhttp://www.fdp.nu/perendev/ Edited March 6, 2010 by tataye Quote
daatdraqq Posted March 6, 2010 Report Posted March 6, 2010 Ok si daca as vrea sa experimentez asa ceva ,unde gasesc "specialistii" care sa-mi faca modificarile necesare ? Quote
Xander Posted March 6, 2010 Report Posted March 6, 2010 Ok si daca as vrea sa experimentez asa ceva ,unde gasesc "specialistii" care sa-mi faca modificarile necesare ?nu gasesti asta e si ideea... daca s-ar gasi pe toate drumurile ar da faliment toate companiile petroliere Quote
Bebe1911 Posted March 6, 2010 Report Posted March 6, 2010 Ok si daca as vrea sa experimentez asa ceva ,unde gasesc "specialistii" care sa-mi faca modificarile necesare ?oriunde numai in romania nu...la noi se poate intampla orice (sa bufneasca,sa nu porneasca,sa arda,sa mearga 2 zile si gata, sa nu mai mearga deloc) .. deci ramai la benzina Quote
boradarius Posted March 6, 2010 Report Posted March 6, 2010 eu sincer daca as mai fi cu cineva as incerca sa fac chestia asta ca nu costa prea multi bani si asa de distractie merita incercat Quote