fl0 fl0w Posted April 29, 2007 Report Posted April 29, 2007 The computer system theory ..,,;-~''"^~ fl0 fl0w -~;_""\.-~'"".._______________2.2===============Networking================2.2______________ Cuprins_________________________ A. Introducere ~Pentru incepatori~ 1A.Internet Protocol; 2A.Ip adresses,clasess; 3A.Subnetting VLSM si IP; 4A.Adrese:sa recapitulam___________________________________________ | | { adresa Ip; adresa de retea; adresa de brodcast; masca de retea. } B. ~Pentru avansati~ 1B.Studiu de caz || ARP Engeneering | Introducing to psihycal hardware adress mapping ||------------------------------------------------------------------------------------------------Memoria poate fi privita ca o succesiune de celule binare ,fiecare celula fiind capabila sa retina o cifra binara ,adica 0 sau 1. Bitul reprezinta cantitatea de informatie ce poate fi inregistrata intr-o celula. Cantitatea de informatie stocata intr-o succesiune de 8 celule binare se numeste octet. Numarul de bytes care pot fi inregistrati in memorie reprezinta capacitatea memoriei.Multipli byte-ului sunt : *1 kb *1 mb *1 gb *1 tb Acesti multipli ale byte-ului se folosesc pentru a exprima capacitatea memoriei. Pentru cine nu stie computerul nu este capabil sa utilizeze simboluri si anume litere,cuvinte,propozitii etc., el utilizeaza doar doua simboluri si anume 0 si 1. Pentru a comunica cu un computer omul trebuie sa converteasca datele si comenzile sale intr-o forma pe care computeRul sa o poata intelege si anume o forma binara. Aceasta informatie poarta denumirea de CODIFICARE. Codificarea caracterelor consta in a asocia in mod unic fiecarei litere ,cifre sau semn special o valoare numerica. Codul alfabetic explicat de mine va fi codul ASCII,denumirea vine din American Standard Codefor Information Interchange,prin care sE asociaza caracterelor un cod format din 7 cifre binaredeci o valoare numerica din Multimea {0,1,2,3,....,127}. Codul pentru A este 065,deci B 066 etc. Codul ASCII utilizeaza si codul ASCII extins pEntru a reprezenta anumite simboluri matematice,grafice ,din alte limbi etc. . Codificarea datelor numerice se face dupa anumite criterii : * codificarea numerelor naturale * codificarea numerelor intregi Pentru mai multe informatii cautati un cod ASCII si va veti laMuri,se gaseste in orice cartede informatica de liceu. Am dat un exemplu in sectia inceputa de voi.. . Pur si simplu am luat 2 la 7 2 la 6 2 la 5 2 la 4 2 la 3 2 la 2 2 la 1 2 la 0A ->065B ->066C ->067D ->068........ A - 01000001 B - 01000010 C - 01000011 D - 01000100 ................ Am sa expun cateva idei legate atat de partea tehnica cat si despre fluxuri informational in general. Orice activitate desfasurata de om presupune existenta unor fluxuri informationale in general. Fluxurile informationale se organizeaza in sisteme informationale.Computerele sunt : *supercomputere *microcomputere *mainframeUn computer este alcatuit din sistemul managerial si sistemuloperativ.Ansamblul componentelor pentru prelucrarea,stocarea siexecutarea datelor reprezinta componentele software si hardware. Computerele mainframe au un procesor complex precum si o memoriemare.De celelalate tipuri sigur ati mai auzit si aveti o idee formata in privinta lor.Dar totusi am sa dau cateva detalii. Supercomputerele se caracterizeaza prin : *viteza de lucru foarte mare; *numar mare de microprocesoare; *suporta calcule paralele si programare paralela. Microcomputerele sunt PC'urile. In fiecare sistem de calcul trebuie sa existe o unitate de comandasi control.Aceasta asigura executarea operatiilor aritmetice si logice de calcul. Creierul unui computer este microprocesorul.Componenta de prelucrare a unui microprocesor este UAL.Aceasta componentaefectueaza multe tipuri de operatii de comparatie,de manevrare,aritmetice etc. Componentele principale ale unui PC sunt : *placa de baza; *procesorul; *memoria RAM; *placa video; *carcasa; *sursa; *hard disk; *drivere optice; *keyboard,mouse,speakers etc. .A|_1_|Ip face parte din protocolul TCP/IP si este un model alcatuit din patru straturi: *Application *Transmition Control Protocol *Internet Protocol *Network AdressIp'urile sunt facute pentru interconectarea retelelor pentru a forma internetul si pentrua da si primi date.IP contine informatii ce mobilizeaza pachete de date pentru a fi routatein internet.Un pachet este un ansamblu logic de date ce include un header cu informatii de control.Routerele descompun aceste headere si le analizeaza apoi le recompune din nou. Functia primara a unui IP este termed connectionless,controleaza datagramele.Datagramele reprezintagrupari logice de informatii trimise ca un network layer.IP datagrams sunt unitatile primarede informatii de pe internet. IP fragmenteaza si reasambleaza datagrams pentru a forma link'uri de marimi diferite.IP datagrameste unitatea de data comutata intre modulele IP.Acestea contin headere cu informatii pentru routere.Headerul IP este elementul principal pentru adunarea informatiei cat si pentru control. Fragmentation -este procesul de impartire a datagramelor pentru a se incadra in standardeleMTU(Maximum Transfer Unit) al retelei.2_|InterNIC (Internet Information Center) da si controleaza toate adreseleretelelor folosite pe internet in trei clase A,B,C fiind alcatuite din numere de 32 de biti. NIC Assigment Class C : 210.3.125.1Primul octet 210 clasa C,IP range cu formatul Network.Network.Network.Exista 8 biti in ultimul octet pentru hosts.Acestia sunt prelucratide catre echipamentul infrastructurii ca routers. CIR (Classless Interdomain Routing) acest sistem face ca un route sa nu mai fie asociat cu o adresa IP ci un route sa fie asociat cu o adresa si mask clasificand astfel reteaua in subnets si supernets.3_|Subnetting se ocupa cu divizarea claselor derivate in psyhical networks.VLSM (Variabilele Length Subnet Masking) este Broadcasting'ul informatieisubnet prin intermediul protocoalelor routing. Subnet mask este un numar format din 32 biti carE determina fragmentarea IPin retea la nivel de bit. Class :A First octet :1-126 Octets as network v.s host :network.host.host.host Netmask binary :1111 1111 00000000000000000000000 sau 255.0.0.0 Class First octet :128-191 Octets as network v.s host : Netmask binary :111111111111 000000000000000 sau 255.255.255.0 Class :192-223 First octet : Octets as network v.s host : Netmask binary :11111111111111111111111 00000000 sau 255.255.255.0 Class | MULTICAST OPTON | First octet : Octets as network v.s host : Netmask binary : Class :E | MULTICAST OPTON & EXPERIMENTAL | First octet : Octets as network v.s host : Netmask binary : 4_|IP ADRESS : Numar pe 32 biti scris de obicei in format zecimal grupatpe cei patru octeti prin care se poate identifica in mod unic un nod.NETWORK ADRESS : Numar pe 32 biti scris de obicei in format zecimal grupatpe cei patru octeti care identifica o retea.NumaRul nu poate fi asignat unui nod.Portiunea de adresa corespunzatoare gazdei contine numai valori binare de 0.BROADCAST ADRESS : Numar de 32 biti scris de obicei in format zecimal grupat pe cei patru octeti utilizati pentru a adresa toate nodurile din cadru unui retele de computere.Portiunea din adresa corespunzatoare gazdei contine numai valori binarede 1.Mask adress : Numar pe 32 de biti scris de obicei in format zecimal grupat pe cei patru octeti utilizat pentru a calcula adresa de retea prin efectuarea unei fragmentari.B1_|ARP | RARP Engeneering :Introducing to physical hardware adress mappingPutini veti intelege partea asta ,asa si trebuie. Procesul de mapping face comunicarea posibila.Fiecare interfata sau interfata de retea(NIC) intr-o statie ,server sau echipament de infrastructura are o adresa physical unicacare este programata de manufacturier. Scopul softului de infrastructura este de a stabili comunicarea folosind o adresa IP asignatasau internet adress in timp ce ascunde physical adress a hardwarului. adress mapping ----->asigned adress of the hardwarePentru a mapa aceste adrese programatorii folosesc Adress Resolution Protocol sau ARP.ARP este un pachet raspandit prin broadcastingul hosturilor atasate de o physical network.Acest packet contineadresa IP a nodului sau a statiei cu care senderul doreste sa comunice.Celelalte hosturi ignoraacest packet dupa ce salveaza adresa IP /hardware adress mapping a senderului.Target hostul va da un reply cu adresa hardware care va fi stocata in ARP response cache a senderului.fl0 fl0w Quote
vladiii Posted April 30, 2007 Report Posted April 30, 2007 mi-a placut mult tutorialul tau, este bine realizat si structurat+ca am aflat ceva din el ce nu stiam. 10x si la mai multe cu networking ca am vazut ca te pricepi Quote
dizzy Posted May 22, 2007 Report Posted May 22, 2007 fl0 fl0w a scrisIp face parte din protocolul TCP/IP si este un model alcatuit din patru straturi:*Application*Transmition Control Protocol*Internet Protocol*Network Adress daca incerci sa te referi la modelul OSI sa stii ca are 7 straturi dupa cum urmeaza : * 1 Layer 7: Application layer (aici se transmit date) * 2 Layer 6: Presentation layer (aici se transmit date) * 3 Layer 5: Session layer (aici se transmit date) * 4 Layer 4: Transport layer (aici se transmit segmente) * 5 Layer 3: Network layer (aici se transmit pachete) * 6 Layer 2: Data Link layer (aici se transmit frames) * 7 Layer 1: Physical layer (aici se transmit biti)Din astea 7 layere, primele 4 de sus fac parte din asa numitele "Host layers" si ultimele 3 din "Media Layers".IP face parte din Network layer si TCP din transport layer.Gata, mi-e lene sa mai scriu.PS: ar mai fii chestii de care m-as putea lua, dar pe bune .. chiar nu am timp de asta. Quote
fl0 fl0w Posted May 22, 2007 Author Report Posted May 22, 2007 Da ,da cum sa nu ..asa e .Probabil ai stat vreo 3 saptamani ca sa iti dai seama ..de cand l-am pus. Quote
dizzy Posted May 22, 2007 Report Posted May 22, 2007 nu am intrat la tutoriale pana acum. chill. Quote
dynamyc Posted May 22, 2007 Report Posted May 22, 2007 bun tut da m0ai bagat in ceata la partea cu ARP !bv ! Quote