Jump to content
fl0 fl0w

networking 2.2[by fl0 fl0w] rising

Recommended Posts

The computer system theory ..,,;-~''"^~ fl0 fl0w -~;_""\.-~'""..

_______________2.2===============Networking================2.2______________

Cuprins_________________________

A. Introducere

~Pentru incepatori~

1A.Internet Protocol;

2A.Ip adresses,clasess;

3A.Subnetting VLSM si IP;

4A.Adrese:sa recapitulam___________________________________________

| |

{ adresa Ip; adresa de retea; adresa de brodcast; masca de retea. }

B. ~Pentru avansati~

1B.Studiu de caz || ARP Engeneering | Introducing to psihycal hardware adress mapping ||

------------------------------------------------------------------------------------------------

Memoria poate fi privita ca o succesiune de celule binare

,fiecare celula fiind capabila sa retina o cifra binara ,adica 0 sau 1.

Bitul reprezinta cantitatea de informatie ce poate fi inregistrata intr-o celula.

Cantitatea de informatie stocata intr-o succesiune de 8 celule binare se numeste

octet.

Numarul de bytes care pot fi inregistrati in memorie reprezinta capacitatea memoriei.

Multipli byte-ului sunt :

*1 kb

*1 mb

*1 gb

*1 tb

Acesti multipli ale byte-ului se folosesc pentru a exprima capacitatea memoriei.

Pentru cine nu stie computerul nu este capabil sa utilizeze simboluri si anume

litere,cuvinte,propozitii etc., el utilizeaza doar doua simboluri si anume 0 si 1.

Pentru a comunica cu un computer omul trebuie sa converteasca datele si comenzile

sale intr-o forma pe care computeRul sa o poata intelege si anume o forma binara.

Aceasta informatie poarta denumirea de CODIFICARE.

Codificarea caracterelor consta in a asocia in mod unic fiecarei litere ,cifre sau semn special

o valoare numerica.

Codul alfabetic explicat de mine va fi codul ASCII,denumirea vine din American Standard Code

for Information Interchange,prin care sE asociaza caracterelor un cod format din 7 cifre binare

deci o valoare numerica din Multimea {0,1,2,3,....,127}.

Codul pentru A este 065,deci B 066 etc.

Codul ASCII utilizeaza si codul ASCII extins pEntru a reprezenta anumite simboluri matematice,

grafice ,din alte limbi etc. .

Codificarea datelor numerice se face dupa anumite criterii :

* codificarea numerelor naturale

* codificarea numerelor intregi

Pentru mai multe informatii cautati un cod ASCII si va veti laMuri,se gaseste in orice carte

de informatica de liceu.

Am dat un exemplu in sectia inceputa de voi.. .

Pur si simplu am luat

2 la 7 2 la 6 2 la 5 2 la 4 2 la 3 2 la 2 2 la 1 2 la 0

A ->065

B ->066

C ->067

D ->068

........

A - 01000001

B - 01000010

C - 01000011

D - 01000100

................

Am sa expun cateva idei legate atat de partea tehnica cat si

despre fluxuri informational in general.

Orice activitate desfasurata de om presupune existenta unor

fluxuri informationale in general.

Fluxurile informationale se organizeaza in sisteme informationale.

Computerele sunt :

*supercomputere

*microcomputere

*mainframe

Un computer este alcatuit din sistemul managerial si sistemul

operativ.Ansamblul componentelor pentru prelucrarea,stocarea si

executarea datelor reprezinta componentele software si hardware.

Computerele mainframe au un procesor complex precum si o memorie

mare.De celelalate tipuri sigur ati mai auzit si aveti o idee

formata in privinta lor.Dar totusi am sa dau cateva detalii.

Supercomputerele se caracterizeaza prin :

*viteza de lucru foarte mare;

*numar mare de microprocesoare;

*suporta calcule paralele si programare paralela.

Microcomputerele sunt PC'urile.

In fiecare sistem de calcul trebuie sa existe o unitate de comanda

si control.Aceasta asigura executarea operatiilor aritmetice si

logice de calcul.

Creierul unui computer este microprocesorul.Componenta de

prelucrare a unui microprocesor este UAL.Aceasta componenta

efectueaza multe tipuri de operatii de comparatie,de manevrare,

aritmetice etc.

Componentele principale ale unui PC sunt :

*placa de baza;

*procesorul;

*memoria RAM;

*placa video;

*carcasa;

*sursa;

*hard disk;

*drivere optice;

*keyboard,mouse,speakers etc. .

A|_

1_|

Ip face parte din protocolul TCP/IP si este un model alcatuit din patru straturi:

*Application

*Transmition Control Protocol

*Internet Protocol

*Network Adress

Ip'urile sunt facute pentru interconectarea retelelor pentru a forma

internetul si pentru

a da si primi date.IP contine informatii ce mobilizeaza pachete de date

pentru a fi routate

in internet.Un pachet este un ansamblu logic de date ce include un header

cu informatii de

control.Routerele descompun aceste headere si le analizeaza apoi le

recompune din nou.

Functia primara a unui IP este termed connectionless,controleaza datagramele.

Datagramele reprezinta

grupari logice de informatii trimise ca un network layer.

IP datagrams sunt unitatile primare

de informatii de pe internet.

IP fragmenteaza si reasambleaza datagrams pentru a forma link'uri

de marimi diferite.IP datagram

este unitatea de data comutata intre modulele IP.Acestea contin headere

cu informatii pentru

routere.Headerul IP este elementul principal pentru adunarea informatiei

cat si pentru control.

Fragmentation -este procesul de impartire a datagramelor pentru a se

incadra in standardele

MTU(Maximum Transfer Unit) al retelei.

2_|

InterNIC (Internet Information Center) da si controleaza toate adresele

retelelor folosite pe internet in trei clase A,B,C fiind alcatuite din

numere de 32 de biti.

NIC Assigment Class C : 210.3.125.1

Primul octet 210 clasa C,IP range cu formatul Network.Network.Network.

Exista 8 biti in ultimul octet pentru hosts.Acestia sunt prelucrati

de catre echipamentul infrastructurii ca routers.

CIR (Classless Interdomain Routing) acest sistem face ca un route

sa nu mai fie asociat cu o adresa IP ci un route sa fie asociat

cu o adresa si mask clasificand astfel reteaua in subnets si supernets.

3_|

Subnetting se ocupa cu divizarea claselor derivate in psyhical networks.

VLSM (Variabilele Length Subnet Masking) este Broadcasting'ul informatiei

subnet prin intermediul protocoalelor routing.

Subnet mask este un numar format din 32 biti carE determina fragmentarea IP

in retea la nivel de bit.

Class :A

First octet :1-126

Octets as network v.s host :network.host.host.host

Netmask binary :1111 1111 00000000000000000000000 sau 255.0.0.0

Class :B

First octet :128-191

Octets as network v.s host :

Netmask binary :111111111111 000000000000000 sau 255.255.255.0

Class :192-223

First octet :

Octets as network v.s host :

Netmask binary :11111111111111111111111 00000000 sau 255.255.255.0

Class :D | MULTICAST OPTON |

First octet :

Octets as network v.s host :

Netmask binary :

Class :E | MULTICAST OPTON & EXPERIMENTAL |

First octet :

Octets as network v.s host :

Netmask binary :

4_|

IP ADRESS : Numar pe 32 biti scris de obicei in format zecimal grupat

pe cei patru octeti prin care se poate identifica in mod unic un nod.

NETWORK ADRESS : Numar pe 32 biti scris de obicei in format zecimal grupat

pe cei patru octeti care identifica o retea.NumaRul nu poate fi asignat unui nod.

Portiunea de adresa corespunzatoare gazdei contine numai valori binare de 0.

BROADCAST ADRESS : Numar de 32 biti scris de obicei in format zecimal grupat pe cei

patru octeti utilizati pentru a adresa toate nodurile din cadru unui retele de

computere.Portiunea din adresa corespunzatoare gazdei contine numai valori binare

de 1.

Mask adress : Numar pe 32 de biti scris de obicei in format zecimal grupat pe cei

patru octeti utilizat pentru a calcula adresa de retea prin efectuarea unei fragmentari.

B

1_|

ARP | RARP Engeneering :Introducing to physical hardware adress mapping

Putini veti intelege partea asta ,asa si trebuie.

Procesul de mapping face comunicarea posibila.Fiecare interfata sau interfata de retea

(NIC) intr-o statie ,server sau echipament de infrastructura are o adresa physical unica

care este programata de manufacturier.

Scopul softului de infrastructura este de a stabili comunicarea folosind o adresa IP asignata

sau internet adress in timp ce ascunde physical adress a hardwarului.

adress mapping ----->asigned adress of the hardware

Pentru a mapa aceste adrese programatorii folosesc Adress Resolution Protocol sau ARP.ARP este un

pachet raspandit prin broadcastingul hosturilor atasate de o physical network.Acest packet contine

adresa IP a nodului sau a statiei cu care senderul doreste sa comunice.Celelalte hosturi ignora

acest packet dupa ce salveaza adresa IP /hardware adress mapping a senderului.Target hostul va da un

reply cu adresa hardware care va fi stocata in ARP response cache a senderului.

fl0 fl0w

Link to post
Share on other sites

fl0 fl0w a scris

Ip face parte din protocolul TCP/IP si este un model alcatuit din patru straturi:

*Application

*Transmition Control Protocol

*Internet Protocol

*Network Adress

daca incerci sa te referi la modelul OSI sa stii ca are 7 straturi dupa cum urmeaza :

* 1 Layer 7: Application layer (aici se transmit date)

* 2 Layer 6: Presentation layer (aici se transmit date)

* 3 Layer 5: Session layer (aici se transmit date)

* 4 Layer 4: Transport layer (aici se transmit segmente)

* 5 Layer 3: Network layer (aici se transmit pachete)

* 6 Layer 2: Data Link layer (aici se transmit frames)

* 7 Layer 1: Physical layer (aici se transmit biti)

Din astea 7 layere, primele 4 de sus fac parte din asa numitele "Host layers" si ultimele 3 din "Media Layers".

IP face parte din Network layer si TCP din transport layer.

Gata, mi-e lene sa mai scriu.

PS: ar mai fii chestii de care m-as putea lua, dar pe bune .. chiar nu am timp de asta.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...