Jump to content
D3mEnT

Lectie SEO - Cautari, link-uri si continut

Recommended Posts

Care sunt cele mai importante tipuri de cautari?

  • brand
  • money keywords
  • long tails

Brand: cautarile "brand" sunt acele cautari in care utilizatorii de internet cauta informatii sau pagina online (site-ul) unui brand. Sunt cautari pentru care puteti sa incercati o strategie seo si chiar si o campanie in anumite cazuri, daca va doriti o parte din traficul competitiei. Nu va asteptati totusi la conversii deosebite, sunt totusi cautari pentru concurenta sau un anumite brand.

Money Keywords: Sunt acele cautari pe care google le-a sugerat si inca o face. Sunt cautarile care teoretic trebuie sa genereze vanzari (venituri), pentru produse sau servicii, ex: cazare (oras), magazin (haine, laptop, etc), jocuri (online, cu barbie, cu masini), etc. Sunt asa numitele "cuvinte cheie" pentru orice tip de site.

Long tails: Sunt cautarile "mai naturale", sugerate sau nu de google. ex: cazare (in localitate) la (pensiune, hotel, etc.) cu (piscina, loc de joaca, etc), sau "cele mai bune retete de sarmale", sau: "optimizare seo pentru magazine online de haine"., etc.

Ce trebuie sa fac pentru a obtine pozitii de top?

Este raspunsul pe care orice proprietar de afacere online (sau blog) il cauta imediat ce a auzit de seo (optimizare seo, promovare online, etc.)

Algoritmul Google este unul extrem de complex, pozitiile oferite in rezultatele oferite (SERP) depind de foarte multe date si detalii. DAR, cele mai importante (si astazi) sunt:

  • Link-urile
  • Continutul

Da, conteaza si alte detalii, dar nici pe departe intr-o proportie atat de mare precum link-urile si continutul.

Link-urile: Mare parte din algoritmul Google se bazeaza (inca) pe link-uri. Link-urile sunt recomandarile primite de site-ul vostru, din partea altor site-uri. Daca in offline, un prieten te recomanda verbal, online aceasta recomandare este scrisa si se numeste citation (fara link) sau link.

Numarul de link-uri NU CONTEAZA. Conteaza in schimb calitatea lor. Calitatea link-urilor va ofera autoritate, iar autoritatea va ofera site-ului pozitii de top in rezultatele oferite de google.

Link-urile interne sunt link-urile din site-ul vostru, iar cu cat site-ul este mai autoritar, cu atat autoritatea paginilor interne creste si implicit pozitiile. Link-urile externe sunt link-urile pe care site-ul vostru le primeste, sau cele pe care le recomandati (link-uri catre alte site-uri din site-ul dvs).

Link-urile bune sunt cele "do-follow", adica acele link-uri ce va recomanda. Link-urile "no-follow", sunt acele link-uri care va recomanda, dar fara sa va ofere autoritate sau importanta. Link-urile "no-follow" le puteti considera similare cu citation. (link nofollow).

Evitati pe cat posibil folosirea de "money keywords" in link-urile dofollow.

Continutul: Textele, imaginile, video, etc. din site-ul vostru se numesc continut. Continutul este un element esential pentru obtinerea unor pozitii de top pentru cautarile "long tail".

Sunt link-urile mai importante decat continutul? Cu siguranta DA. Link-urile va ofera pozitii de top pentru cautari "money keywords", dar continutul va ofera trafic gratuit pentru cautari "long tail" si cel mai important, va ajuta la conversii!

Ce conteaza mai mult, link-urile sau continutul?

Google intelege ce isi propune site-ul vostru prin indexarea paginilor si prin analiza link-urilor primite. Indiferent de continutul din titlu si meta descriere, Google stie exact despre ce este pagina respectiva, asa ca in unele cazuri, rescrie titlul si descrierea, daca considera ca acestea nu sunt relevante pentru user.

Un site fara continut, sau cu un continut foarte putin/slab, dar cu link-uri mult mai bune, va obtine pozitii de top pe cautari "money keywords", inaintea unui concurent cu un continut foarte bun, dar cu link-uri mai putine sau mai slabe (calitativ).

In schimb, pentru cautari "long tail" site-ul cu continut, va obtine pozitii mai bune, pentru ca efectiv, pagina respectiva contine informatii relevante pentru cautarea efectuata de un utilizator.

Puteti obtine trafic cu un site fara continut, dar de ce ati face asta? Rostul pozitiilor de top (obtinerii de trafic) este de a genera conversii. Continutul este unul dintre elementele esentiale pentru conversii.

Scrieti continut pentru user si obtineti doar link-uri de calitate pentru site!

Ce este si cum se obtine un link de calitate?

Un link de calitate, este acel link care va recomanda, dintr-un site de calitate. Site-ul respectiv este unul cunoscut (primiti si trafic) si are la randul lui un numar important de link-uri de calitate. Repet, nu cantitatea conteaza.

Intotdeauna un site de calitate:

  • este unul cu un PageRank mai mare de 4.
  • contine sute de pagini de articole utile si continut unic
  • este activ (comentarii, forum, etc)
  • este vechi (minim 2 ani vechime)
  • are la randul lui destule link-uri de calitate
  • de cele mai multe ori este un brand (ai auzit deja de el)

Sunt site-uri cu mii de link-uri din directoare, comentarii, forumuri, etc. care daca nu au disparut inca (penalizare), nu apar in primele pagini din rezultate Google. In acelasi timp site-uri cu 2-3 link-uri obtin pozitii de top. Calitatea conteaza!

Cel mai bun link: obtinut dintr-un site autoritar (cat mai puternic), cu putine link-uri externe din pagina repectiva si cu continut relevant pentru afacerea voastra (ideal tot site-ul sa fie relevant, dar extrem de greu de obtinut). Daca continutul din pagina este de calitate, va poate genera un trafic de calitate (conversii) si un link "puternic" in timp (pagina primeste la randul ei link-uri). Mai este o discutie despre .edu, .gov, dar nu este cazul momentan.

Continutul de calitate il puteti scrie (recomandat) sau il puteti cumpara.

Daca bugetul tau nu-ti permite sa-ti faci un site de calitate, sa cumperi link-uri si continut de calitate, inseamna ca efectiv nu ai o afacere, ai doar un blog sau un site creat pentru adsense. Altfel, orice afacere online sau offline, are un buget de promovare, iar seo este cel mai important serviciu de promovare online.

Seo este un proces si nu o destinatie!

Lunar aveti nevoie de continut nou si mai ales de link-uri. Indiferent ca vorbim de 2-3 articole sau 2-3 link-uri, adaugarea de continut, modificarile in site (pentru conversii) si obtinerea de link-uri sunt task-uri lunare in orice afacere online.

Articol creat de Cristian Butaru de la attagency.ro

Link to comment
Share on other sites

Numai prostii. Nici o firma din Romania nu ofera white hat seo, toti sunt cel putin grey, dar toti sunt cu mari impresii de seoisti dupa ce scriu niste articole. Cei mai buni oameni din Romania care sunt in seo sunt strict in afiliere sau au firme mai "ascunse", nu ai sa ii vezi in companii de genu.

Sincer asta nu e o "lectie", e doar un draft de introducere.

Recomand: GodOverYou.Com - Internet Marketing & SEO Blog —

Link to comment
Share on other sites

Un "money keyword" poate sa faca parte dintr-un "long tail keyword".

1. Cum va fi indexat de catre google: ca money keyword sau ca long tail ?

2. Cautarile pentru money keywords se face mai des, sunt mai multe, decat cele pentru long tail care sunt mai precise. Ai vrea ca situl tau sa apara mai des la o cautare in Google dar si atunci cand cineva cauta ceva specific. Prin urmare, o data ce ai folosit un long tail keyword care sa zicem ca contine si cuvantul money keyword ca de exemplu "capsuni ieftine", situl tau va aparea in rezultate cand cauti "capsuni ieftine" sau doar cand cauti "capsuni ieftine rosii de pa strada Cutarescu la pret de X" ? Sau va aparea si asa, si asa ?

Link to comment
Share on other sites

@Vlachs

Dupa parerea ta, mai exista white seo? Mai face cineva white seo?

Daca da, enumara cateva metode de a promova un site prin aceasta metoda. Doar offpage!

Sunt foarte multe persoane si firme de fac white seo, dar white seo fara marketing = 0, o campanie foarte interesanta au facut-o cei cu "Schticky", prin marketing si-au facut si campania de seo. Au venit cu un set de reclame absolut haioase si retarde, reclamele au fost preluate imediat de toate site-urile de divertisment cu backlink catre ei, shop-uri, etc, succes garantat.

Clientii romani cand aud de sume foarte mari, se pierd, majoritatea au o varsta inaintata si considera ca le trebuie doar site de prezentare pentru ca lumea ii stie si stiu ca au preturi bune, cacat.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...