Daca nu am postat unde trebuie, rog un moderator sa mute acest topic in sectiunea potrivita! In ultimii ani am avut contact cu tot felul de situatii care au pus marile companii de furnizari servicii din Romania, intr-o lumina proasta. Ma deranjeaza faptul ca, daca prin absurd cineva da pread pe internet unei metode de exploatare a unui serviciu in scopuri "malefice", acea persoana este pedepsita conform legilor in vigoare, dupa cum sustin autoritatile.Insa, daca incerci sa le aduci la cunostinta marilor companii anumite vulnerabilitati care nu fac parte din aria web, coding, infrastructura, esti tratat cu o atitudine de genul "hm, cine mai este si asta?". Ma deranjeaza foarte tare faptul ca se investesc milioane de euro in tot felul de platforme, proiecte, si simteme menita sa previna atacurile si vulnerabilitatile existente, sa nu fure ala nu stiu ce, sa nu fie expuse datele confidetiale ale clientilor nu stiu unde si asa mai departe, constantand cu stupoare ca de fapt nu se face nimic. Haideti sa tratam putin un subiect care, dupa parerea mea cauzeaza prejudicii enorme. Poate fi numita o facilitate insa nu este pusa foarte bine la punct. Si o sa vedem si de ce. Confirmarile de plata - companiile de telecomunicatii si gafa imensa a lor. In urma unei analize atente a metodelor prin care utilizatorul poate efectua plata facturii, operatorii de servicii de telecomunicatii iti pun la dispozitie instrumente de plata care genereaza o intarziere a virarii banilor in contul operatorului si de asemenea o intarziere pentru restabilirea serviciilor. Concret: Daca a fost efectuata plata unei facturi la casieria operatorului, plata este procesata mult mai repede si bineinteles restabilirea serviciilor se face mai repede. Daca plata a fost efectuata la un PayPoint spre exemplu, bani ajung cu intarziere in contul furnizorului. Aceste metode alternative de plata, sunt facilitati pe care operatorii le pun la dispozitia clientului (Exemplu: Imi iau de la astia internetul pentru ca pot sa platesc oriunde factura). In cazul in care plata a fost facuta in orice alta locatie decat casieria furnizorului, ai la dispozitie optiunea de a efectua o CONFIRMARE DE PLATA.Aceasta confirmare de plata iti ofera posbilitatea restabilirii serviciilor pe o perioade de 4 pana la 12 zile, in fucntie de operator si in functie de rapiditatea cu care acesta verifica daca banii platiti de tine au intrat in contul lor. Un abonament al unui operator denumit X, este facut pe datele de identificare ale unui utilizator Y. Acest abonament are o valoare de 15 euro. Acestui utilizator i se emite o factura pe luna precedenta ca urmare a utilizarii serviciilor, plata urmand sa se faca retroactiv, dupa cum bine stiti. Utilizatorul abonamentului nu efectueaza plata serviciilor folosite in termenul scadent al facturii stabilit de operatorul de telefonie mobila/fixa, urmand ca serviciile sa fie suspendate pe motiv de neplata. Ce se intampla daca, serviciile mele au fost suspendate, iar eu nu am platit factura si fac o confirmare de plata? Se intampla urmatorul lucru: Sun la numarul de telefon pentru relatii cu clientii, aleg sa fac o confirmare de plata, robotul ma identifica si ma va pune sa introduc suma platita, iar eu introduc valoarea facturii, confirm ca am introdus corect si VOILA! Serviciile sunt restabilite, timp in care operatorul verifica daca banii au ajuns. Eu de fapt nu am platit nicio factura, dar serviciile mele sunt restabilite si pot din nou sa stau linistit pe internet sau sa vorbesc la telefon. Iata cat de "bine sunt structurate" lucrurile in Romania. Dezavantaje: -Poti face o singura confirmare de plata in decursul aceleasi luni de facturare. -Masura pe care o pot lua impotriva voastra este aceea de "a se interzice accesul la acest serviciu pe o perioada nedeterminata/determinata".( nu se intampla niciodata asta) Punct Nu imi asum raspunderea pentru actiunile voastre sau pentru prejudiciile cauzate. Acest post are rol pur informativ.Nu este o metoda de frauda.