Jump to content
MasterLight

.

Recommended Posts

Posted

Depinde in ce domeniu programezi .Daca faci o aplicatie pentru facebook sau pentru telefonul mobil nu iti trebuie foarte multa matematica .

Dar sunt domenii,mai ales in industrie,unde matematica e de cele mai multe ori esentiala in realizarea programului.

Posted

Sa nu uitam ca pana la matematica este mai intai algoritmica si complexitatea unui etaj inferior creste exponential in raport cu cel superior.

Posted (edited)

In afara de analiza algoritmilor(care ajuta in general in a intelege mai bine cum e mai eficient sa programezi), matematica nu se mai aplica decat in cazul situatiilor care o cer in mod expres. Exemplul lui Gecko: modelare 3D.

La fel de simplu poti spune ca ai nevoie de fizica pentru programare. Daca vrei spre exemplu sa faci un joc cu raliuri: ai nevoie sa iei in calcul masa obiectului, coeficientul de frecare al suprafetei pe care se afla obiectul, forta centrifuga, atractie gravitationala, viteza, acceleratie, distanta etc.

Dar asta nu inseamna ca ai nevoie in general de fizica pentru programare. Doar ca ai nevoie de cunostinte de fizica/matematica pentru a simula ceva din cadrul real, in care fizica si matematica se aplica in mod natural.

Matematica se aplica destul de rar in programare. Sa luam ca exemplu analiza matematica. Sunt fenomene fizice care sunt descrise prin analiza matematica si totusi, daca vrei sa faci un program care sa se foloseasca de acele definitii fizice, tot nu te folosesti de definitiile teoretice din analiza matematica.

Pot da un exemplu:

Daca vrei sa faci o aplicatie pentru smartphone care sa calculeze viteza in functie de informatiile primite de la accelerometru, e imposibil sau inutil sa te folosesti de definitiile distantei,vitezei,acceleratiei descrise sub forma de derivate sau integrale.

Viteza este descrisa ca fiind integrala acceleratiei in functie de timp(deci aria graficului). Acceleratia fiind variabila iti este dificil sa gasesti integrala functiei a(t). Asa ca preferi sa iti alegi un pas de evaluare P, si sa calculezi viteza ca fiind v=P/2 * (a+a[i-1]) + v[i-1]. Adica practic transformi graficul functiei in trapeze cu inaltime P. Si formula calculeaza aria fiecarui trapez si aduna aria trapezelor anterioare.

Ceea ce faci tu aici este practic tot un calcul integral, doar ca mai rugos. Adica tot aria graficului vrei s-o afli, iar ea e cu atat mai exacta cu cat pasul P este mai mic.

Cum viteza este de fapt aria graficului evolutiei acceleratiei in functie de timp, iar acceleratia variaza random, iti este dificil sa gasesti functia fiecarei acceleratii si sa te apuci sa calculezi integrala functiei. Ar fi risipa enorma de resurse de calcul.

Matematica ajuta in intelegerea problemei. Si depinde ce fel de aplicatie vrei sa creezi. Este bine s-o cunosti pentru ca sunt situatii cand vrei sa creezi ceva ce necesita cunostinte matematice. Te apuci, iei o hartie si un pix, faci analiza, si creezi programul. In rest...

Ideea e ca intre programare si matematica e o diferenta mare. Si matematica/fizica se aplica doar in cazul in care simulezi lucruri care sunt studiate astfel. In rest, totul tine de experienta, logica si talent.

Edited by crs12decoder

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...