EX-98392 Posted April 14, 2015 Report Posted April 14, 2015 Salut.Am început ?i eu s? studiez în C respectiv C++ ?i nu în?eleg un lucru.Atunci când compilez un fi?ier surs? îl pot rula doar cu butonul RUN din programul cu care compilez/editez fi?ierul, iar dac? încerc s? dau dublu-click pe fi?ierul creat „exemplu.exe” îmi apare o fereastr? cmd ?i se închide repede, de ce?O alt? întrebare: Voi ce compilator folosi?i? Eu am pe computer Code:: Blocks ?i Borland, nu ?tiam care e mai bun.?i înc? ceva: Nu în?eleg ce a? putea crea cu C/C++ mai complex (nu un calculator) ?i cum st? treaba cu partea grafic?.V? rog f?r? r?spunsuri în sictir, nu vre?i s? r?spunde?i da?i pas.V? mul?umesc anticipat. Quote
M2G Posted April 14, 2015 Report Posted April 14, 2015 dac? încerc s? dau dublu-click pe fi?ierul creat „exemplu.exe” îmi apare o fereastr? cmd ?i se închide repede, de ce?Pentru ca programul isi incheie executia si se inchide. Merge asa de rapid incat nu apuci sa vezi ce iti afiseaza. Poti sa rulezi programul dintr-un cmd si sa vezi outputul sau poti sa pui in cod un getch() sau system("pause") sau whatever chiar inainte de finalul programului (return 0) pentru a astepta un input de la user astfel incat sa nu se inchida inainte sa vezi rezultatul.O alt? întrebare: Voi ce compilator folosi?i? Eu am pe computer Code:: Blocks ?i Borland, nu ?tiam care e mai bun.Toate sunt bune...cel putin pentru inceput cand inveti nu ar trebui sa existe vre-o diferenta considerabila. Daca folosesti code::blocks atunci probabil ai mingw ca si compilator. Daca folosesti Visual Studio, o sa ai compilatorul de la Microsoft etc..?i înc? ceva: Nu în?eleg ce a? putea crea cu C/C++ mai complex (nu un calculator) ?i cum st? treaba cu partea grafic?.Practic, ai putea face orice...Un server, un joc, o aplicatie desktop, o librarie etc etc etcCat despre UI:https://www.wxwidgets.org/Qt - Developer Resources - documentation, guides, forums Quote
EX-98392 Posted April 14, 2015 Author Report Posted April 14, 2015 Merci frumos pentru r?spuns, dar mai am o întrebare, când compilez un cod surs? îmi apare executabilul .exe ?i înc? un fi?ier (*.obj) sau (*.o), dac? dau editare cu notepad++ îmi apare ceva ciudat, ce sunt acele fi?iere? Quote
nedo Posted April 14, 2015 Report Posted April 14, 2015 Acelea sunt fisiere obiect. Codul sursa este compilat intai in cod obiect si abea apoi este "legat" intr-un executabil alaturi de alte bucatele de cod obiect.aici ai o explicatie legata de procesul de compilare al c++ Quote
EX-98392 Posted April 14, 2015 Author Report Posted April 14, 2015 (edited) Deci n-are nimic dac? le ?terg , nu?Edit: Deci s? în?eleg c? prima oar? creaz? fi?ierul obiect iar dup? el fi?ierul executabil.. Edited April 14, 2015 by EX-98392 Quote
Active Members MrGrj Posted April 14, 2015 Active Members Report Posted April 14, 2015 (edited) Ba da, are ceva. Acele fisiere fac parte din procesul de compilare. Citeste ce ti-a dat @nedo si vei observa. Ca idee, fisierele alea .o sub object file-uri adica niste intermediari intre compiling si linking. Daca exista o eroare in codul tau, Visual Studio (sau orice alt IDE/compilator) care este un IDE pe care il recomand nu va general fisiere .o dar va continua sa incere sa builduiasca aplicatia.Pe scurt, compilatorul creeaza un asemenea object file pentru fiecare fisier sursa, inainte de a le linka impreuna intr-un executabil.Cat despre partea grafica: poti folosi QT ca si IDE pe partea grafica. Desigur ca in principiu e bine sa inveti baza programarii si sa avansezi incetul cu incetul. Edited April 14, 2015 by MrGrj Quote
EX-98392 Posted April 14, 2015 Author Report Posted April 14, 2015 Deci pentru ce anume ar trebui s? le p?strez? Eu pân? acum doar scriam codul , compilam ?i executam programul ?i vedeam rezultatul în CMD , n-am folosit nici de cum Visual Studio..C? tot veni vorba de el, ce pot face mai în special cu Visual Studio? De ce ar trebui s? lucrez în el? Quote
Active Members MrGrj Posted April 14, 2015 Active Members Report Posted April 14, 2015 (edited) Uite aici cateva thread-uri pe acest subiect. In principiu, e bine sa folosesti un IDE atunci cand esti la inceput pentru: auto-complete, error-hints, compilare, debug si altele:Unu.Doi.In principiu, asta tine de tine si de cum iti place sa iti organizezi treburile. Pentru a vedea care IDE iti este folositor, trebuie sa le incerci pe toate.Poti citi pe wiki tot ceea ce poti face cu jucaria asta. Edited April 14, 2015 by MrGrj Quote
EX-98392 Posted April 14, 2015 Author Report Posted April 14, 2015 (edited) Deci ar trebui s?-mi aleg un IDE gen : QT sau Visual studio pentru partea GUI , iar dac? vreau doar s? înv?? s? folosesc limbajul m? pot rezuma doar la compilatori.. Cam asta am în?eles..Edit: La compilerul Borland este un subdirector numit „include” unde sunt toate fi?ierele antet (*.h) , nu în?eleg unde sunt cele de la Code:: Blocks, nu în?eleg absolut nimic dintr-un asemenea fi?ier de?i ?tiu care-i rolul lui, ar trebui s? înv?? ceva suplimentar pentru asta? Edited April 14, 2015 by EX-98392 Quote
Active Members MrGrj Posted April 14, 2015 Active Members Report Posted April 14, 2015 Nu trebuie neaaparat sa alegi intre cele doua. Mai sunt IDE-uri cunoscute si foarte bune, insa alea 2 mi-au venit in cap. Eu unul nu ma pricep la explicat dar uite aici un tutorial extrem de reusit care contine exact detaliile dorite in legatura cu toate fisierele de care ai intrebat. 1 Quote
EX-98392 Posted April 14, 2015 Author Report Posted April 14, 2015 Ok, mul?umesc pentru r?spunsuri ?i r?bdarea care mi-a?i oferit-o, acum tot ce trebuie s? fac e s? înv??.. Quote