Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 08/05/24 in all areas

  1. Nu merita sa se ajunga la burnout din niciun punct de vedere: 1. Manageru nu sta cu cutitu la gatul tau sa te ameninte ca te taie daca nu faci un task 2. Overtime sau stres acceptat e doar 2-3 ore la minim cateva luni cand se intampla ceva "critic" (pentru firma) 3. Si daca se intampla ceva critic pentru firma, nu e firma mea, poate sa crape, exista mii de locuri in IT platite in cel mai rau caz "asemanator" 4. Balanta work-life cum apare in mediul corporate si-o face fiecare individ in parte. Eu imi pun in Outlook ca ma duc sa ma tund (sa nu fiu deranjat :D). Daca e vorba de mers la un medic, indiferent cat de neimportant e (gen analize uzuale sau ma doare un picior) plec de la munca fara sa imi pese de ce se intampla (e.g. sedinte sau alte mizerii mai putin importante ca sanatatea mea) 5. Nu mai apare burnout cand angajatii realizeaza ca firma aia pentru care lucreaza nu e cel mai important lucru pentru ei si ca se pot lipsi oricand de ea
    4 points
  2. Sunt patit cu burnout-ul din mediul corporate. Cele mai frecvente cauze sunt task-urile multiple cu deadline-uri nerealiste sau proiecte mai mari din care faci parte cu oameni care nu au treaba cu domeniul. Cateva exemple din ce am patit: "Suntem la mijlocul lunii, ai un POC facut, livreaza tot proiectul pana la sfarsitul lunii si dupa corectezi ce erori apar". Inchizi pe ziua respectiva si iti scrie managerul "pana pleci, fa te rog si task-ul asta". Ii zici ca faci maine si iti raspunde cu "Ar fi mai ok azi" Explici la colegii tai cum trebuie sa faca o anumita chestie si urmatoarea zi te intreaba acelasi lucru si se repeta procesul pe cateva luni Burn out-ul nu apare dintr-o data. La un moment dat ti se aduna toata frustrarea si incepi sa devii agresiv, in special cu colegii fara experienta. In momentul in care realizezi ca esti burnt out, in primul rand trebuie sa vezi de unde iti vine si sa incerci sa rezolvi. stai peste program sa rezolvi orice chestie care putea sa ramana pe urmatoarea zi => inchizi la ora care termini, sa fii team player nu inseamna sa faci voluntariat si tot tu pierzi nu trebuie sa fii conectat non-stop la Slack/Teams/etc., decat daca esti pe o rotatie "on call" si si atunci te suna cineva din companie daca te simti burnt out, scoate Slack, Teams sau ce aplicatie foloseste compania ta de pe telefonul personal (vezi sa nu scoti si aplicatia de MFA) ai caz de forta majora (ex. Crowdstrike) => da, stai peste program si notezi cat ai stat ca OT ai un manager care iti promite multe si nu se intampla => foloseste-te de ce resurse ai la companie ca sa-ti imbunatatesti CV-ul (cursuri, diplome, conferinte platite de companie) si gaseste-ti intre timp alt job. In ziua de azi, in special in mediul corporate, nu te ajuta loialitatea la absolut nimic te intreaba lumea cum sa faca una sau alta => fa un guideline, prezinta-l intr-un call trimis la distribution list, daca tot te intreaba, trimite-i la guideline Un alt lucru important, in special in IT, nu te grabi sa livrezi ceva. Da un deadline 2x / 3x fata de cat ai estima ca ar dura. Daca livrezi rapid, o sa te incarce de task-uri de nu o sa mai stii de tine. Daca lucrezi remote, uita-te la un film, joaca ceva, fa curatenie prin casa, spala vasele, nu te grabi sa livrezi o gramada de chestii pentru ca o sa te tina minte managerul si o sa-ti dea mult mai multe de facut pe aceeasi bani.
    3 points
×
×
  • Create New...