Jump to content

compile

Members
  • Posts

    43
  • Joined

  • Last visited

About compile

  • Birthday 01/01/1980

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

compile's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

23

Reputation

  1. titlul nu se refera la limbaje de programare pentru incepatori, se refera la concepte generale despre limbaje de programare explicate ca unui incepator. si you don't fuck ASM, ASM fucks you
  2. cred ca te referi la o functie void cuvant() { //cod c++ } cuvant();
  3. E posibil sa ma insel dar cred ca problema este ca nici unul din cei doi nu trebuie sa stie mai mult decat orice alta persoana. Daca fiecare are jumatate din parola atunci ei sunt cu cateva ordine de magnitudine mai aproape de aflarea parolei decat cineva care nu are nimic. Daca i-am da unuia o valoarea aleatoare de 100 de biti si celuilalt (valoarea aleatoare XOR parola)? Asa nici unul nu ar fi mai aproape de parola dar daca se intalnesc si isi XOR-uiesc valorile obtin parola (R XOR (R XOR P) = P).
  4. 1. in utilizarea rezonabila un pachet UDP nu ar trebui sa aiba delay la trimitere, spre deosebire de TCP nu astepti nici o confirmare deci viteza depinde doar de numarul si dimensiunea pachetelor, ar trebui sa poti sa trimiti/primesti probabil zeci de mii de pachete pe secunda. Daca e un delay cauta-l in modul in care trimiti, cand trimiti, cat trimiti. Incearca sa ti dimensiunea unui pachet sub 512 octeti ca altfel pot fi fragmentate 2. nu cred ca exista vreun motiv pentru care sa trimiti broadcast cand vrei sa comunici doar cu serverul. Incarci reteaua si toate echipamentele din retea degeaba. Dupa ce ai primit confirmarea de la server trimite doar pe IP-ul lui.
  5. Daca inclini mai mult catre software si high level as zice sa mergi pe arduino sau raspberry pi, daca vrei mai low level si electronica poti sa incerci sa cumperi niste PIC-uri si un programator (putin mai scump dar mai flexibil) si sa te joci pe un breadboard.
  6. Nu trebuie sa-i dai neaparat char chiar daca functia asta cere. Poti sa-i dai orice adresa de memorie si el va trimite ce gaseste acolo byte cu byte pana acopera dimensiunea data. De ex ca sa trimiti: int ival = 42; send(0, (char*)&ival, sizeof(int), 0); //sizeof(int) = 4 si ca sa primesti: int ival = 42; recv(0, (char*)&ival, sizeof(int), 0);
  7. Nu sunt absurd, doar nu o sa fac un site in ASM doar pentru ca se poate. Idea mea era ca pe masura ce limbajele de programare avanseaza, rolul programatorului scade proportional. Cine scrie in HACK, de exemplu, nu trebuie sa-si mai faca probleme cu tipul returnat putandu-se concentra pe alte probleme de nivel mai inalt. Asta e un lucru foarte bun, cel putin pentru firma, dar in acelasi timp pe programatorii nu o sa-i mai intereseze cum functioneaza un sistem ci doar cum sa-l foloseasca astfel incat sa obtine rezultatele care ii intereseaza, ceea ce pentru mine e un pic trist.
  8. e perfect adevarat ca viteza e imbunatatita si exista toate justificarile economice sa cresti viteza cu care este scris codul, dar in acelasi timp nici Dali nu folosea Photoshop.
  9. cum sa dai frate vina pe administratori? daca tu iti lasi usa descuiata si cineva iti fura tot din casa cum ar fi sa-ti zica politia: "le dam drumul la hoti, e vina ta ca ai lasat usa deschisa"
  10. viteza depinde de cine scrie codul...
  11. in RFC sunt specificati patru pasi 1) A --> B SYN my sequence number is X 2) A <-- B ACK your sequence number is X 3) A <-- B SYN my sequence number is Y 4) A --> B ACK your sequence number is Y dar in practica 2) si 3) sunt uniti in acelasi pachet (dupa cum a zis si el)
  12. salut aici pe forum se poate face reclama la un site de filme multumesc

  13. Daca sunt toate in aceeasi retea (sub acelasi router) poti sa sniffezi DHCP requesturile pe care le trimit la router pentru a li se atribui ip-urile. Daca al patrulea este dincolo de router nu se poate pentru ca MAC-urile celor trei sunt ascunse de router.
  14. Faci confuzie intre constanta gravitationala, acceleratia gravitationala si greutatea. Acceleratia gravitationala g este aproximativ 9.8 si variaza in functie de distanta fata de centrul pamantului. Greutatea G=m*g. Constanta gravitationala e intr-adevar o constanta universala si este implicata in calculul fortelor de atractie dintre doua corpuri. Ca sa intelegi cel mai usor de ce nu "cade luna" cel mai simplu e sa-ti imaginezi "tunul lui Newton". Daca tragi cu un tun orizontal fata de suprafata Pamantului, ghiuleaua va cadea la o oarecare distanta de tine, daca maresti viteza cu care porneste ghiuleaua aceasta va cadea din ce in ce mai departe ajungand pana la urma sa ocoleasca Pamantul si sa te loveasca in spate. In situatia asta exista trei posibilitati (de fapt mai multe dar nu intru in detalii): 1: viteza este perfecta si ghiuleaua se va roti la nesfarsit in jurul Pamantului 2: viteza este putin mai mica si se va apropia cate putin la fiecare rotatie pana cand va cadea inapoi pe Pamant (cum fac satelitii artificiali) 3: viteza este putin mai mare si ghiuleaua se va departa putin la fiecare rotatie pana cand scapa complet de atractia Pamantului si dispare in spatiu (cum face Luna)
  15. @staticwater ai mers destul de bine dar ai uitat de a patra posibilitate: P(Success) P(Success) P(Success)=p*p*p P(2/3) devine p*p*(3 - 2p) Punctul de intersectie e la 0.5 deci pentru valori mai mici ale lui p rezultatul este mai mic iar pentru valori mai mari este mare. Cu alte cuvinte ce alegi depinde de p adica de cat de bine arunci. pentru p=0 nu conteaza pentru ca oricum pierzi pentru p<0.5 alege prima varianta(ex p=0.4 => P(2/3)=0.352) pentru p=0.5 nu conteaza ce alegi, sansele sunt egale pentru p>0.5 alege a doua varianta (ex p=0.6 => P(2/3)=0.648 pentru p=1 nu conteaza pentru ca oricum castigi
×
×
  • Create New...