Ko1N Posted September 14, 2012 Report Posted September 14, 2012 (edited) Terminat astazi .Video:http://youtu.be/uupwPPuDkQkMariti distanta dintre firele de la bobina :View image: IMG 0714Recomand sa il (desfaceti) rotiti spre stanga , si cand ati gasit frecventa sa il strangeti la maximView image: IMG 0715Eu am cautat frecventa de la cele 2 poten?iometreView image: IMG 0716Sau faceti schema urmatoare :Aircraft Radio Communications ReceiverPs. rog stergerea celorlalte posturi cu Aircraft Receiver Edited September 14, 2012 by Ko1N Quote
seby05 Posted September 14, 2012 Report Posted September 14, 2012 (edited) Frecven?e de apel (emitere)Frecven?ele alocate transmisiilor aeronautice VHF-COM sunt de la 118.000 MHz pân? la,dar nu inclusiv, 137.000 MHz . Cererea mare de aloc?ri a determinat apari?ia ecartului de8,33 KHz între frecven?ele alocate. Aceast? nou? împ?r?ire a dus la cre?terea num?rului defrecven?e de la 760 la 2.000.În termeni de frazeologie acest aspect a însemnat un amendament la sistemul prezent,respectiv, atunci când transmitem o frecven??, trebuie pronun?ate toate cele 6 cifre.Singura excep?ie este atunci când cea de-a 5-a ?i a 6-a cifr? sunt zero. (zecimalele in hertzi..)Frecven?e de lucru (de receptare - ascultare)Gama de frecven?e folosit? pentru radiocomunica?ii este cuprins? între 3 KHz ?i 300 Ghz ?ieste împar?it? în 8 benzi:De?i gama de frecven?e pentru radiocomunica?ii este cuprins? între 3 KHz ?i 300 Ghz ,totu?i, pentru uzul comunica?iilor aeronautice s-au alocat frcven?e cuprinse în gama de laexclusiv, 117,975 MHz pân? la 136 MHz.Toate convorbirile ?i comunica?iile în domeniul aeronautic la nivel mondial se desf??oar?în acest? gam?, cu precizarea c? frecven?a 123,1 MHz, este folosit? de c?tre sta?ii aleserviciului aeronautic mobil sau sta?ii de sol implicate în opera?iuni de c?utare ?i salvare.121.5 mhz - banda de s.o.s pericol117.975 - 136 mhz sos urgenta243 mhz - banda sos secundara pentru ambarcatiuniSursa: https://viewer.zoho.com/docs/urlview.do?url=http%3A%2F%2Faeroclubulcluj.ro%2Fpdf%2FCOMUNICATII_AERONAUTICE.pdfAtentie nu acordati emitatoarele radio pe aceste frecvente.Este mai "safe" sa utilizati laserele www.youtube.com/watch?v=iI7Qq1mYQlIGod bless Romania Edited September 14, 2012 by seby05 Quote
Ko1N Posted September 15, 2012 Author Report Posted September 15, 2012 DRUMURI 152.110POLICE 162.750POLICE 162.800JANDARMERIA 163.375AEROPORT 135.600AEROPORT 131.725AEROPORT 175.000CFR 146,025CFR 146.225RATB 149.500Politia, aia cu dubitele - 147.400Aeroportul Otopeni 121.175ambulante 149.225 ~ 149.250smurd si descarcerare, 163.400pompieri 164.300 164.325 164.350 162.100 politia sector 2 162.150 politia sector 3 162.175 politia sector 4162.225 politia sector 6Politia Radar 159.900 si 159.950 Quote
seby05 Posted September 16, 2012 Report Posted September 16, 2012 Sau faceti schema urmatoare :Aircraft Radio Communications Receiverinseamna ca schema asta nu este buna :"However radios that receive the approximately 220MHz to 400MHz band commonly used for aircraft (both military and commercial)"si la frecventele postate mai sus trece si modulatia te rog. Quote
Ko1N Posted September 17, 2012 Author Report Posted September 17, 2012 Communications (CLICK TO CLOSE)Name Type FrequenciesAPP 118.6PRECISION GCA 133.7TWR 118.6http://www.the-airport-guide.com/search.php?by=country&search=Romaniaatunci ce am prins ? Quote
verde_888 Posted September 17, 2012 Report Posted September 17, 2012 DRUMURI 152.110POLICE 162.750POLICE 162.800JANDARMERIA 163.375AEROPORT 135.600AEROPORT 131.725AEROPORT 175.000CFR 146,025CFR 146.225RATB 149.500Politia, aia cu dubitele - 147.400Aeroportul Otopeni 121.175ambulante 149.225 ~ 149.250smurd si descarcerare, 163.400pompieri 164.300 164.325 164.350 162.100 politia sector 2 162.150 politia sector 3 162.175 politia sector 4162.225 politia sector 6Politia Radar 159.900 si 159.950Acu zi de unde fac rost de avioane si turnuri gemene? Ca frecventele pe care trebuie sa bruiez le am. Ba ai minte? Quote
Ko1N Posted September 17, 2012 Author Report Posted September 17, 2012 verde_888 ce nu iti convine ? am facut un test si atata tot ...sa poti bruia un avion crezi ca e asa usor cum pare? dupa tine ...crezi ca ei un radio ...il desfaci si dai pe frecventa x? Quote
Ko1N Posted September 17, 2012 Author Report Posted September 17, 2012 un Intertronic FM RADIO , DIGITAL ALARM CLOCK Quote
Miss.Ataraxy Posted September 17, 2012 Report Posted September 17, 2012 Interesant,dar te afli intr-o zona langa un aeroport sau unde "trec" avionele? In general prinzi ceva sau depinde de antena? Quote
aelius Posted September 17, 2012 Report Posted September 17, 2012 bre, radio ala e receptor, cum saracia sa bruieze cu el ? Nu emite nimic, el este facut sa receptioneze. Quote
Ko1N Posted September 17, 2012 Author Report Posted September 17, 2012 am sters video pana ce vin cu alt model mai bun ...cu acesta ma fac de ras ) tex am incercat sa ii explic ca una e sa asculti iar daca emiti e puscarie curata ..si radio asta doar receptioneaza ...Miss.Ataraxy cam la 2 km de aeroport Quote
Nokia94 Posted September 17, 2012 Report Posted September 17, 2012 un Intertronic FM RADIO , DIGITAL ALARM CLOCKSi aproximativ pana la cati km poti sa prinzi ?Adica daca avionu/ aeroportul e la 50 de km , mai prind ceva ? Quote
aelius Posted September 17, 2012 Report Posted September 17, 2012 Si aproximativ pana la cati km poti sa prinzi ?Receptorul (radio-ul) este PASIV, totul depinde de puterea de emisie a statiei. Deci nu esti limitat in niciun fel de receptor Quote
Ko1N Posted September 17, 2012 Author Report Posted September 17, 2012 Si aproximativ pana la cati km poti sa prinzi ?Adica daca avionu/ aeroportul e la 50 de km , mai prind ceva ?Pai hai sa o luam logic ...daca eu tip la tine si esti cam surd de fel ...nu prea ...iar daca ai un aparat auditiv ma auzi ... deci daca ai o antena buna nu ar trebui sa ai probleme ...dar poti sa asculti politia ,salvarea , jandarmeria etc sau poti folosi un scanner : Scanner Master - Police Scanners by Uniden Bearcat, AOR and Radio Shack. Quote
Ko1N Posted September 17, 2012 Author Report Posted September 17, 2012 (edited) am gasit si eu asta: Aircraft Band Receiver — DIY How-to from Make: ProjectsDe exemplu daca trece un avion pe deasupra mea il pot receptiona daca emite?am incercat-o si pe asta dar nu am prins nimic .... daca emite avionul cand trece pe deasupra casei tale ...probabil ca da ...dar trebuie sa stii frecventa si modulatia ...si daca mai tin minte bine si nu vorbesc aiurea modulatia era undeva la 1la -12 biti4.1. No?iuni generale privind modula?ia semnalelor. Tipuri de modula?ie Prin modula?ie se în?elege transferarea propriet??ilor unui semnal, numit semnal de baz? sau semnal modulator, c?tre alt semnal, numit purt?tor. În urma acestui transfer rezult? semnalul modulat. Necesitatea modula?iei în problema transmiterii informa?iei se sprijin? pe urm?toarele argumente. Modula?ia este necesar? pentru a face posibil? transmiterea informa?iei printr-un mediu de transmitere dat (aerul sau vidul, ghiduri de und?, fibre, etc.). De exemplu, semnalul vocal nu poate fi transmis direct prin unde hertziene. Semnalul purt?tor trebuie sa aib? capacitatea de a fi transmis prin mediul concret, dintr-o situa?ie dat?, f?când posibil transferul mesajului con?inut în semnalul modulator. Modula?ia este necesar? pentru economicitatea transmisiei. Pe un canal fizic realizat printr-un mediu dat, se poate realiza transmiterea simultan? a mai multor semnale, f?r? a exista interferen?e între acestea. Modula?ia ofer?, în unele cazuri, o bun? protec?ie la parazi?i. Se noteaz? generic cu x(t) semnalul de baz?. Semnalul purt?tor va fi notat cu xp(t). Semnalul purt?tor poate fi armonic (semnal cosinusoidal) sau tren de impulsuri. Prin urmare, exist? dou? tipuri de semnale modulate: • semnale modulate pe purt?tor armonic; • semnale ob?inute prin modula?ia impulsurilorhttp://www.etc.ugal.ro/imunteanu/Csemnale_bmk.pdf Edited September 17, 2012 by Ko1N Quote
wildchild Posted September 17, 2012 Report Posted September 17, 2012 Pe vremea cand eram pilot, calculam distanta de la aeronava la ATC astfel: 1.23 inmultit cu radical din altitudinea exprimata in feet. Daca eram de exemplu la FL350 atunci receptia maxima VHF ar fi fost de 230 nm(nautical miles). Variaza in functie de puterea transmitatorului care dadea o marja de eroare de +- 10%. Quote