Jump to content
SynTAX

Carti de criptografie

Recommended Posts

Hai salut,

Sunt incepator, sau mai degraba voi fi incepator in acest domeniu. Imi puteti recomanda carti, lucrari si alt gen de referinte pentru a ma initia? Dispun de un coupon consistent pe Books-Express.ro si nu ma feresc sa-l folosesc, asa ca daca este ceva bun si merita cumparata fizic, cu atat mai bine.

Multumesc.

LATE EDIT: Insistent pe ideea de readable. Stiu ca sunt diferite abordari, diferite mecanisme. Eu vreau ceva cat mai general, sa-mi expuna toate variantele de criptare, sa fie cat mai "ca la prost" iar eu sa aleg ce-mi place din acel... sa zicem amalgam. Sa fac o paralela cu programarea, cu toate ca nu este domeniul meu. As dori ceva gen: sa-mi explice modul de gandire, cum lucreaza un loop, o stiva, iar eu sa imi aleg in ce limbaj sa le practic :)

Edited by SynTAX

poti incepe cu:

Istoria codurilor secrete - Laurent Joffrin  (foarte "readable",  la sfarsitul fiecarui capitol vei avea de "spart"  cate  ceva)

poti incerca si The Codebreakers - Kahn David (history of cryptography from ancient Egypt to the time of its writing)

Please login or register to see this link.    (ai sa intelegi de ce ti l-am recomandat)

Please login or register to see this link.    ca sa nu mai ai timp liber

• Like 2

Dar legat de ce mi-a recomandat colegul. Este ok? Adica este citibila? Stiu ca CISSP este o certificare. Poate fi ok si pentru cei care acum se initiaza?

Nu stiu ce clasifici ca fiind citibila? Lectura usoara de seara nu este.

CISSP este o certificare si (ISC)pun la dispozitie un 'study guide'. In general CISSP este o certificare entry-level sa zicem pentru functii de securitate in management - a se citi: nu intra in foarte multe detalii tehnice. 

• Like 1

Va multumesc tuturor pentru sfaturi. Sunt destul de sigur ca am material pentru cel putin un an. 

Multumesc inca odata.

On 11/15/2017 at 11:42 PM, SynTAX said: