netanyahu Posted 12 hours ago Report Posted 12 hours ago (edited) Salutare, De ceva vreme tot testez cum raspunde ChatGPT la intrebari de genul „cele mai bune restaurante din orasul X” sau „firma buna pentru Y” si mi se pare ca deja se contureaza un fel de algoritm, chiar daca nu stim exact cum functioneaza. Nu e un motor de cautare ca si Google, dar tot iti ofera sugestii, nu par deloc random. Pare ca ia in calcul ce apare online: site-uri, recenzii, liste, bloguri etc. Si daca e asa, atunci intra in joc o noua forma de SEO, ceva de genul „LLM SEO”. Adica nu mai creezi continut doar pentru Google, ci si pentru LLM-uri care la randul lor au diversi utilizatori. Chiar daca modelele au un cutoff de acu doi ani (octombrie 2023 pt GPT), daca apari in suficiente surse credibile, cu numele clar si in contexte pozitive, este foarte posibil sa rankezi si acolo. Google nu va disparea imediat, dar incepe sa piarda teren. Tot mai multi oameni intreaba AI-ul direct, iar ce raspunde el... ramane ca referinta. Intrebarea este: ce putem face concret ca sa ne pozitionam mai bine in astfel de raspunsuri? A incercat cineva sa „optimizeze” pentru ChatGPT, Claude etc. Poate putem sa ducem discutia si in directia de offensive, putem sa facem poison la training data cat sa "rankam" mai bine? Sunt curios daca mai sunt si altii care se gandesc la directia asta si as vrea sa stiu opinia lui @Noriega pe acest subiect. Astept parerile si experientele voastre 😁. LE: aparent sunt pe youtube cativa baieti care vorbesc despre asta, dar YouTube a devenit doar o sursa de bani pentru multi. Foarte mult junk in ultima vreme si trebuie sa ai tot timpul din lume ca sa asculti toti retardatii, asa ca, astept pareri avizate. Edited 12 hours ago by netanyahu Quote
Nytro Posted 11 hours ago Report Posted 11 hours ago 49 minutes ago, netanyahu said: Nu e un motor de cautare ca si Google Salut, eu asa il vad, tot ce au facut a fost sa indexeze multe date cu care se poate interactiona prin limbaj natural. Desigur, mai e prelucrare de date, interventie umana, algoritmi de detectie de tot felul de lucruri (e.g. rasism) dar in mare, ar trebui sa functioneze. Probabil la baza, ca si Google, exista un fel de "greutate" a surselor de informatii. Adica o informatie de pe TrustAdvisor valoareaza mai mult ca cea de pe blogul lui Gigel. Ca si la Google, ce e in spate e secret dar la fel, nu ar trebui sa fie cunoscut ca sa se prinda niste lucruri. PS: Aici un LEO bun poate face mai mult decat un ranking in Google. Se poate ajunge pe la Prompt Injections unde la baza e o mizerie, dar cum devine tot mai popular MCP-ul, cine stie unde se va ajunge... Quote