Jump to content
keenzo

Ubuntu 10.04 Incepator

Recommended Posts

Posted

Vreau sa invat linux,am inteles ca ubuntu e cel mai bun,pentru incepatori,am dat jos de pe fl ubuntu 10.04,nu stiu daca e bun,dar din ce am vazut in comm-uri se pare ca e bun,am gasit si un tutorial cum sa fac dual boot sa imi pastrez si windows 7 si ubuntu! Cererea mea este,daca aveti un manual sau ceva dupa care sa invat comenzile,m-ar interesa in special sa folosesc arhiva de scan,am o arhiva de scan root,si smtp ptr linux,le am pe hdd,si sunt ceva comenzi cu care o folosesti si o rulezi,si nu stiu nimic despre aceste comenzi!

Repet! sunt incepator si vreau sa invat linuxu,si pe viitor cine stie daca ma descurc cu el,renunt la platforma windows si raman la linux!stiu ca nu ruleaza cam majoritatea programelor de windows,dar macar astea uzuale sa mearga,sa am acces la wi-fi,messenger,sa pot scrie cd/dvd-uri,si daca s-ar putea sa ruleze steam,si cel mai important sa imi pot instala toate driverele necesare,nvidia si toate cele...Multumesc!

Posted

Nu inveti Linux cu Ubuntu... O sa dai niste click-uri pe acolo si nici nu o sa stii nimic, o sa fie ca un Windows cu o alta grafica.

Eu am invatat cu Slackware si am citit Slackware Essentials (sau ceva asemanator). Si na, mai compilezi programe din surse, mai citesti documentatie pentru diverse utilitare din linia de comanda (man), mai citesti cate ceva despre kernel, despre arhitectura sistemului de operare, coreutils si binutils, ceva shell scripting... Atunci "inveti Linux", nu dand doua click-uri sa instalezi un program.

A, da, desigur, inveti modificand si fisierele de configurare si observi ca nu mai merge netul, ca nu mai booteaza.. si petreci ore intregi sa iti dai seama ce dracu ai facut. :)

Posted