Jump to content
hit47

Baterie UPS

Recommended Posts

Am si eu o intrebare,daca am un ups cu puterea de 600 de W avand o baterie de 12 V.Intrebarea mea este daca inlocuiesc acea baterie cu una de masina de 12 V 64 A,care este numaru maxim de astfel de baterii legate in paralel pe care pot sa le pun pe UPS ca sa tina mai mult?

Link to comment
Share on other sites

In ro aveam baterie de camion pe ups (se lua curentul zilnic, ma speriasera astia de la electrica). Ups-ul era de 1200VA parca iar bateria de 200Ah. Putea tine cel putin 20 de ore cu 4 servere.

Nu ai nicio limita la numarul de baterii ce le poti pune in paralel, doar ca daca una din ele este proasta, o sa-ti scada capacitatea celorlalte (o sa manance curent de pomana)

Vezi ca la baterii, e Ah (amperi pe ora) iar la ups-uri, de regula se exprima in VA (volti amperi), nu watts.

Link to comment
Share on other sites

Banuiesc ca UPS-ul pe care-l ai, are o baterie de 12V 7Ah ( asa au cam toate ).

Acum cateva zile, m-am interesat si eu , vroiam sa fac acelasi lucru ca si tine, numai ca eu am un UPS de 1000VA - 800W cu 2 baterii de 12V 7Ah. O baterie de masina este facuta ca sa aiba putere cateva secunde (700A sau 600A, depinde de baterie) dupa care ea trebuie sa se incarce ( cand pornesti o masina, ea consuma 700A dupa care alternatorul o incarca continuu), pe cand la un UPS iti trebuie o baterie cu amperaj constant si la incarcari - descarcari totale cat mai multe ( o baterie de masina peste 10 incarcari-descarcari aproape totale, nu se mai incarca in intregime, se pierde cam 10-15% la fiecare incarcare-descarcare ).

Pentru asa ceva, iti trebuie o baterie de semitractiune, costa in jur de 380 lei (12V, 55 Ah), ea suporta peste 400 de incarcari-descarcari totale, fara sa afecteze bateria.

Mai trebuie sa ti cont si de UPS, trebuie mai intai sa faci niste teste sa vezi cu cat incarca ( in mod normal trebuie sa incarci cu 10% din puterea bateriei). La al meu a trebuit sa schimb cablurile (erau de 0.75 si le-am schimbat cu unele de 6, in timpul incarcarii sare peste 11A pentru cateva secunde, dupa care se regleaza automat la 4,5 A).

Link to comment
Share on other sites

pune o baterie mare de utilaje grele(asa am eu acasa) nu stiu exact cati ah are dar la centrala imi tine 24 h, si am un general care opreste incarcarea baterieri mari, cand a cazut curentul generalul sare si intra pe bateria mare si isi face circuit cu cea mica si duce curentul catre consumator,cand a venit curentul intrerupe incarcarea catre cea mare, daca vreti fac poze maine...

Link to comment
Share on other sites

daca puneti o baterie cu un consum prea mare la incarcare, riscati sa dati foc la UPS (la propriu).... asa am patit eu cu un ups Mustek 600VA si o baterie de masina de 75A.... dupa vreo luna de folosire, UPS-ul pur si simplu a explodat (tranzistorii de stabilizare) si a luat foc, deci nu recomand, decat versiunea lui immun3 cu charger separat pt bateria de masina si comutator

Link to comment
Share on other sites

pune o baterie mare de utilaje grele(asa am eu acasa) nu stiu exact cati ah are dar la centrala imi tine 24 h, si am un general care opreste incarcarea baterieri mari, cand a cazut curentul generalul sare si intra pe bateria mare si isi face circuit cu cea mica si duce curentul catre consumator,cand a venit curentul intrerupe incarcarea catre cea mare, daca vreti fac poze maine...

Asta e solutia pe timp indelungat. Curentul de incarcare optim este de 10% din amperajul debitat de baterie -12v 90A (ala de 600-700-800 este curentul de pornire auto). UPS-urile debiteaza curent mai mic de incarcare (bateria este de 12v/7AH-curent incarcare optim 0.7-3A). Piese necesare:un contactor cu bobina de 220 V, un redresor auto pentru bateria auto, 2 fire si acces la bornele bateriei interne UPS. Cind se ia curentul contactorul cupleaza bateria mare in paralel cu cea mica din UPS si ramine asa pina cind ii dai tu comanda sa decupleze (evitare socuri de retea care conduc la cuplarea decuplarea contactorului). Cind revine curentul se decupleaza (prin contactor) bateria mare care trece in modul de incarcare. Asa poti pune cite baterii vrei numai sa te duca redresorul la incarcarea lor.

Link to comment
Share on other sites

Daca pui o baterie de alt amperaj trebuie adaptat si incarcatorul. Daca pui baterii in paralel trebuie sa aiba parametrii cat mai apropiati, altfel in timp se "mananca" una pe alta. Mai bine una singura de capacitate mai mare. Cele mai bune sunt de tipul cu consum mediu pe timp lung, nu auto (s-a explicat mai sus). Se gasesc in marina la instalatia navelor inseriate cate 2 pentru 24V si nici nu sunt scumpe. La un releu radio in Semenic, un acumulator de tipul respectiv, functioneaza incontinuu din 1995 si a fost cumparat la mana a doua, e fabricat prin '70. Daca dispui de bani atunci mai bine cumpara de la firmele ce vand panouri solare.

Link to comment
Share on other sites

Bateria mare se cupleaza in paralel la cea mica prin contactor si doar atunci cind se ia curentul. In rest ii dai curent de incarcare foarte mic cu auto decuplare la limita. Da asa este, sunt mai bune bateriile de telecomunicatii care nu au curent de pornire ci furnizare amperaj constant si au un numar mare de cicluri de incarcare descarcare. Dar home use sunt bune si alea de masina.

Link to comment
Share on other sites

hit47 poti sa pui ce baterie vrea muschiu tau, numai ca o sa ai o singura mica problema , Daca te duci cu capacitate/puterea bateriei prea sus , dupa o pana de curent o sa iti ia foc UPS'ul pt ca nu are suficienta putere sa incarce bateria/bateriile.

Orice circuit electronic , inclusiv mizeriile pe care le vand chinezii sunt proiectate si testate pana la cele mai mici detalii. Daca tu schimbi parametrii de functionare o sa il defectezi pana la urma.

tex 1200VA , la 12v inseamna un consum de 100Ah . Tu ai pus baterii de 200Ah , adica ar trebui sa te tina dublu fata de cat tinea cu bateria originala , Doar ca timpul de incarcare pana la capacitatea maxima se cam tripleaza fata de cel initial....

Sincer Mi se pare fabulos 20 ore ... Ce configuratie sunt serverele ? Intel Atom ?

hit47 : Cumpara-ti un Generator pe benzina , ca UPS'ul te tine suficient cat sa il poti porni :))

Link to comment
Share on other sites

hit47

tex 1200VA , la 12v inseamna un consum de 100Ah . Tu ai pus baterii de 200Ah , adica ar trebui sa te tina dublu fata de cat tinea cu bateria originala , Doar ca timpul de incarcare pana la capacitatea maxima se cam tripleaza fata de cel initial....

Sincer Mi se pare fabulos 20 ore ... Ce configuratie sunt serverele ? Intel Atom ?

Ti-ar fi placut sa ai in 2001 intel atom :)) Erau amd-uri +1800 parca.

Vezi ca-ti da cu virgula calculul ala ...

Link to comment
Share on other sites

hit47

1200VA , la 12v inseamna un consum de 100Ah

Asta inseamna dupa afirmatia ta, am in interiorul UPS aprox. 14 buc. baterie, adica 100Ah/7Ah? Gresit! Am doar 2. Calculul se face un pic altfel. Ai verificat de citi amperi este siguranta de intrare? Curentul de incarcare este max10% din cel al bateriei ce urmeaza sa se incarce (ca sa si tina in timp - vezi incarcatoarele auto ca au punte redresoare de max 20A). Dupa calcule din astea avem si sursele de calculator de 450W-600W, care real iau din reteaua de 220V doar 0.5A. Asta inseamna 100-120 W (P=U*I). Misto am inventat sursa care produce mai multa energie decit cea cu care este alimentata (450 W-suma maxima a puterilor debitate pe fiecare tensiune de alimentare in parte).

Edited by verde_888
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...