sado Posted February 5, 2013 Report Posted February 5, 2013 Invatamantul.roAcest articol reprezint? o promisiune pe care mi-am f?cut-o în perioada în care eram student, perioad? ce s-a încheiat de pu?in timp. Toate nedrept??ile, abuzurile, erorile ?i abera?iile sistemului de înv???mânt ne afecteaz? direct în intervalul în care facem parte din acest sistem, în calitate de elevi sau studen?i. Odat? încheiat? aceast? perioad?, r?mânem cu diplomele, iar toate neregulile constatate, tr?ite ?i resim?ite organic nu mai reprezint? interes pentru noi ?i ca atare le d?m uitarii. Ne vedem de vie?ile noastre în continuare, pentu c? nu vedem niciun motiv de a lupta pentru o cauz? ce nu ne mai afecteaz?. Acest sindrom se manifest? de la o genera?ie la alta ?i poate, peste un num?r de ani, unii dintre noi ajungem s? facem iar??i parte din acest sistem, de partea cealalt? a baricadei. O baricad? ce nici nu ar trebui s? existe, îns? din p?cate, odat? ajun?i "oameni mari", devenim orbi ?i surzi la problemele cu care se confrunt? copiii. Începem s? ne credem maturi ?i suntem convin?i ca lucrurile stau a?a cum le vedem noi.......... 1 Quote
Vlachs Posted February 5, 2013 Report Posted February 5, 2013 Fundalul ala alb imi da dureri de cap.Daca e al tau site-ul...schimba fontul si fundalul, marimea literelor, e greu de urmarit. Quote
Cifre Posted February 5, 2013 Report Posted February 5, 2013 In romania copii au inceput sa faca filme porno in baia scolii au inceput sa se bata pana ajung la decese si au dat scoala de o parte. Ei cred ca scoala e o alegere pe care ei trebuie sa o faca, stiu ca o sa para ciudat dar scoala nu e o alegere este o obligatie in cazul in care vrei cu adevarat sa faci ceva cu viata ta mai departe, nu vorbesc de parca mi-ar fi pasat prea mult de scoala la varstele 12-15 ani pentru ca stitii si voi destul de bine cat e de frumoasa viata in momentele acelea. Cum spuneai si tu, odata ce terminam scoala si nu ne mai confruntam cu sistemul care doreste sa detina puterea in orice moment nu ne mai pasa. Dar ar trebuii sa ne pese ar trebuii sa ne pese de generatiile urmatoare de copii noastrii care o sa ii avem (vorbesc pentru cei care nu au deja) trebuie sa facem o schimbare, sa facem in asa fel sa nu treaca si ei prin ce am trecut noi. Sa nu simta gustul amar al vietii sa se bucure de ea dar in doze mai micii sa nu ajunga unde nu trebuie sa ajunga. Quote
sado Posted February 6, 2013 Author Report Posted February 6, 2013 defapt, nu e al meu site-ul . Dar e foarte bine scris si merita citit de cat mai multe persoane. Quote
andreeas123 Posted February 6, 2013 Report Posted February 6, 2013 Invatamantul din Romania este cel mai bun din toate tarile:)) Quote
crs12decoder Posted February 7, 2013 Report Posted February 7, 2013 (edited) Imi aduce aminte de mine. Perioada din liceu in care m-am lovit de analiza matematica. Si mi s-a prezentat pentru prima data derivata functiei. Si dupa toate formulele insirate pe tabla l-am intrebat pe profesor ce e de fapt derivata functiei si mi-a zis ca este "panta tangenta la grafic". Lamurit bustean. Si am avut alta abordare in cazul asta... l-am intrebat unde are aplicabilitate in lumea reala. Raspunsul din partea lui a fost neconcludent, urmand sa-mi dau seama singur in timp ce inseamna de fapt derivata functiei si cand o pot folosi.Iarasi la facultate, la primul curs de fizica, profesorul explica cu o lejeritate maxima cum ca timpul este relativ atunci cand viteza obiectului este semnificativ comparabila cu viteza luminii. De parca ar spune "da... si aceasta e hartia igienica". Dupa care insira 6 table de formule fara sa scoata un cuvant. E vorba de lipsa de entuziasm din invatamant. De ce s-ar mai chinui un profesor sa explice pe bune ceva cand poate sa scrie pe tabla si sa-si ia salariul?...Peste 90% din elevii de liceu care au invatat analiza matematica nu stiu ce este derivata functiei. Cu toate astea, daca ii pui sa deriveze o functie, o fac fara sa clipeasca.In liceu am avut colegi(peste 70%) care inainte de lucrarile de la informatica, toceau programe. Si sperau sa le dea subiectul pe care il toceau. Nu era vina lor. Profesoara, sesizabil preda extraordinar de prost.Parerea mea este ca decat sa-i predai unui elev/student notiuni atat de complexe, si atat de abstracte, incat nu le intelege pe deplin, si nu stie cand si unde sa le aplice intr-un caz concret cand poate chiar i-ar ajuta o astfel de informatie, mai bine ii predai mai putin, si din putinul ala sa inteleaga 100%.Invatamantul ar fi mult mai bun daca profesorii s-ar folosi de curiozitatea elevilor spre a-i invata. Este adevarat ca exista si multi elevi total dezinteresati. Dar majoritatea ar avea alta atitudine fata de scoala daca pentru fiecare lucru pe care il scoate pe gura un profesor, s-ar da si un exemplu din viata de zi cu zi. Sau daca ar reusi sa se foloseasca de imaginatia tuturor spre a-i face sa inteleaga. Edited February 7, 2013 by crs12decoder Quote
j1ll2013 Posted February 7, 2013 Report Posted February 7, 2013 pai nu vad care e problema sa sufere si viitorii elevi?eu mi-am mancat sanatatea fizica in liceu si vreo 2 dinti.asta e acum in ziua de azi scoala, armata tata! Quote
wHoIS Posted February 7, 2013 Report Posted February 7, 2013 Ponta zicea: "Nu toata lumea trebuie sa ia BAC-ul".Intrebarea mea fiind: In ziua de azi nu gasim de munca pentru cei care au faculatea facuta, chiar mai multe, ce ne facem cu cei care nu au luat macar nici BAC-ul cum zici tu? In treaba cu scoala... am ramas cu mult timp in urma unde se baga cartea pe gat fara niciun rost, fara a fi de folos candva in viata.Sa dau un exemplu:Eu fiind clasa a VIII-a aleg sa fac liceul pe o specializare de mate-info, fiind vrajit, gandindu-ma ca fac informatica. Ajung la liceu si constat ca mate-info e doar asa de fatada.... faci matematica la rupere, dai M1 la BAC, pe cand informatica o faci asa cate putin (lucrurile de baza), cand tu fiind la mate-info trebuia sa faci informatica, sa zicem, la fel ca matematica + totul e teoretic... n-ai niciun fel de experienta reala pe care sa o acumulezi in 4 ani de liceu. Dar nu, iti incarca orarul cu tot felul de ore stupide care nu au niciun sens, ascultandu-te din greu la acele ore in loc sa te bazezi pe ce specializare ai ales. In plus te termina si fizic si psihic toate fosilele de profesori care nu isi mai dau niciun interes asteptand sa treaca anii pana ies la pensie. Quote
begood Posted February 7, 2013 Report Posted February 7, 2013 Singura solutie pe care o vad eu care-i aplicabila si pe termen scurt si termen lung ar fi sa imprumutam un stil care functioneaza deja. Desfiintat sistemul actual si inlocuit cu unul care da rezultate pe bune.Finlandezii au succes.Modificarile aduse la un produs prost conduc tot la un produs prost, aceeasi regula se aplica, dupa parerea mea, si la sistemul de invatamant romanesc.De asta trebuie ras de pe fata pamantului si inlocuit cu ceva mai bun.Am vazut asta an de an, cu fiecare ministru al invatamantului inlocuit cu unul "mai bun", an de an au facut "reforme", au schimbat metodologia de testare nationala, ne-au dat peste cap de cel putin zece ani in coace, nestiind la ce sa ne asteptam cand vine ziua tezelor, testelor, anticipatelor si toate idiotenilor pe care capu lor luminat l-a cacat intr-o dimineata. Quote
MARIUSCS Posted February 7, 2013 Report Posted February 7, 2013 Nu stiu daca sunteti de acord cu mine sau nu...insa parerea mea e ca scoala manca prea multi ani din viata.Te obliga sa inveti toate prostiile doar pentru a trece la nivelul urmator.In felul asta elevii nu mai pot retine nici macar lucrurile care sunt de folos.Ma invatau prin clasa a VI-a despre organele animalelor, functiile lor si alte porcarii in loc sa imi explice cum m-as putea proteja de anumite boli de exemplu(da, sunt constient ca biologia nu se ocupa cu asta).Am stat sa imi invat pentru teste ca in ziua de azi sa ajung la concluzia ca eu defapt nu imi mai amintesc nimic din toate informatiile acelea si ca in timpul acela puteam face un lucru mult mai util pentru mine.Sunt mate-info si primesc teste mai grele la chimie decat cei de la bio-chimie.Mor de ciuda cand aud profesorii spunand "doar sunteti mate-info".Si ce?Nu inteleg de unde atatea pretentii din partea lor...Eu am ales mate-info pentru ca imi place matematica si informatica.In nici un caz nu am ales mate-info pentru a invata la chimie,romana,franceza sau mai stiu eu ce alte materii sunt scrise in orar.Sunt de parere ca statul a ajuns sa strice pana si mentalitatea profesorilor.Unii dintre ei chiar au impresia ca daca esti bun la matematica automat esti expert si la restul materiilor.Eu ma laud cu media 8 la matematica,9 la informatica si la restul 5,6,7.Obiectivul meu este sa imi iau BAC-ul si sa fac o facultate.Ar trebui sa se faca mai multe profiluri si sa se scoata din materii.Altfel ar invata elevii daca orele ar incepe la 10 si s-ar termina la 13,14.Sa fim seriosi...6-7 ore pe zi e exagerat de mult.Cine poate retine atata informatie?De asemenea sustin ideea ca invatand practic vezi lucrurile altfel.M-am plictisit sa scriu, oricum nu se rezolva nimic.Majoritatea nu are nici o putere in fata idiotilor care conduc statul. Quote