andybellagta Posted September 29, 2012 Report Posted September 29, 2012 (edited) De curand am permisul in buzunar, am trecut prin multe, doar sunt in Romania, asa ca am zis sa va dau cateva sfaturi.1. Incepem prin cautarea unui instructor auto autorizat, un pas imortant, va racomand atat fetelor cat si baietilor un istructor de sex masculin care sa nu depaseasca varsta de 40-43 ani, la acea varsta inca mai are rabdare si indeajuns de multa experienta.2. Dupa gasirea lui, nu va grabiti sa incepeti orele. In primul rand o sa trebuiasca cazierul de la politie (+un timbru), sa aveti mereu bani in plus la voi, pe site scrie ca e 12 lei cazieru cu tot cu timbru, gresit, e 13.5 lei. Sa revenim la instructor, stabiliti cu el tot de la inceput, pretul, numarul de sedinte cat si durata lor.3. Instructorul o sa va trimita la legislatie pe care in mod normal trebuie sa o faceti si la sfarsit sa faceti 22 de puncte din 26 posibile la un chestionar.4. Incepeti condusul efectiv, uitati-va la ceas la urcarea si coborarea din masina, la inceput o sa va ia din zona in care locuiti si o sa va lase tot acolo, dupa 6-7 sedinte, o sa fiti un fel de taxi, o sa va duca pe unde mai trebuie el sa ajunga, nu mereu dar o sa vi se intample. Deja la a 10-11 sedinta o sa va lase pe la o gura de metrou si o sa va roage sa mergeti cu metrou ca are de luat un elev din alta parte. Nu generalizez, dar este posibil.Sa mearga in linie dreapta stie si bunica-mea. Rugati instructorul sa faceti parcari (de toate felurile) atat in poligon (fara repere) cat si pe strada (cu repere). Cat si manevre (mers cu spatele, oprit/pornit in rampa, etc).5. Nu va apucati sa faceti chestionare din plictiseala sau fara sa citit cartea, recomand sa cititi cartea groasa o data si mai e o carte explicativa pe la librarie pe care recomand sa o citit de vro 3 ori. Dupa spor la chestionare. Site-ul cel mai bun care imita examenul la fix este: drpciv.ro6. Rugati instructoru sa va duca pe traseul pe care o sa dati examenul, si sa va explice la ce este atent politistul. Unde aveti semne ascunse pe traseu sau unde va incurcati cu prioritatea.7. Terminati orele. Va duceti sa dati examenul, sala, mare atentie aici, nu va grabitit ! Citit toate intrebarile incet si ganditi-va bine, nu uitati ca exista "Raspund mai tarziu". 8. O sa va programeze la traseu. Daca e vara puteti astepta pana la 2 saptamani intre cele 2 examene (sala si traseu) daca e iarna, cam 2-3 zile. Intre timp o sa auzitit multe povesti "Ba vezi ca politistu X e bulangiu" , "Vezi ca o sa te bage pe interzis" , "O sa fie greu si o sa pici". Ce trebuie sa faceti este: Sa respectati ce va spune politistul. Sa tineti ambele maini pe volan. Sa acorzi prioritate la tot ce misca. Sa opresti la rosu. Sa semnalizezi, etc.Daca faceti totul cu grija si fara graba o sa fie bine, trebuie sa aveti rabdare. Mergeti la scoala asa cum va zice ala din dreapta si dupa cum stiti voi. Va doresc tuturor sa aveti plasticu in buzunar si sa va intoarceti acasa asa cum ati plecat. Pana aici totul a fost scris de mine, am vorbit din experienta nu din auzite. 3 reguli de aur pentru orice ?ofer:1. Nimeni nu s-a nascut sofer, chiar daca multi cred asta si se comporta ca atare. Acestia ajung vedete de televiziune, sau mai rau, de multe ori ii fac vedete si pe altii.2. Fii responsabil. Pentru jumatate de ora castigata la drumul de azi, si 20 minute castigate la drumul de maine, te poti alege cu jumatate de viata in scaun cu rotile sau mai rau.3. Nimanui nu-i foloseste sa fie mort si sa aiba prioritate. Edited September 29, 2012 by andybellagta Quote
yceman Posted September 29, 2012 Report Posted September 29, 2012 Astazi am fost oprit de catre o masina de la Politia Circulatiei.- Stiti de ce v-am tras pe dreapta? m-a intrebat ofiterul.- Nu, domnule...i-am raspuns.- Ei bine, asta nu se intampla prea des, insa te-am urmarit vreo 10 km si ceva si pot sa spun ca te descurci exemplar la volan. Pozitionare corecta pe sosea, prudenta deosebita si respect fata de ceilalti participanti la trafic. Felicitari!- Multumesc, am spus. Deci sa inteleg ca as fi in stare sa obtin carnetul de conducere, nu?... Quote
AhEaD Posted September 29, 2012 Report Posted September 29, 2012 Fiecare om isi face singur stil-ul de condus ( VORBA DE AUR ), degeaba iti spune x si y cum sa dai din pedale.Foarte multe persoane ( majoritatea pizde ) invata papagaliceste cum sa conduca, in situatii de risc minim se pierd.Eu am facut decat 3 ore de condus cu un instructor care bea mai mult ca mine! Sfatul meu:Daca nu va pasioneaza condusul, folositi metroul. Quote
mariuss615 Posted September 29, 2012 Report Posted September 29, 2012 Dup? mine a? introduce vârsta minim? 24ani. La 18 ani e?ti înc? nu e?ti destul de matur s? în?elegi pericolele. Nici eu nu am în?eles pân? nu am v?zut cu ochii mei cum zboar? un motociclist în urma unui accident. Quote
symboss Posted September 29, 2012 Report Posted September 29, 2012 (edited) del Edited August 14, 2020 by symboss Quote
aelius Posted September 29, 2012 Report Posted September 29, 2012 Aici se vorbea de categoria B,desi nici in cazul categoriei A nu cred ca trebuie majorata la 24 de ani.Nu e problema in virsta cit in maimutoii cara cumpara permisele si le marcheaza cite 4 categorii odata De ce sa astept pina implinesc 24 de ani din cauza unor timpiti care au cumparat permisele si au facut accidente?Cred ca tocmai la A ar trebui varsta minima 24 de ani. Gandeste-te ca in timp ce o coaje de masina are in medie 70 CP la 800 KG, un ZFR are 180 CP la numai ~ 150 KG. Quote
symboss Posted September 29, 2012 Report Posted September 29, 2012 (edited) del Edited August 14, 2020 by symboss Quote
wanted99 Posted September 29, 2012 Report Posted September 29, 2012 @andybellagta ai facut scola de soferi in Bucuresti de ai asteptat asa de putin la traseu? Quote
bubu2005 Posted September 29, 2012 Report Posted September 29, 2012 Ei soferie soferie eu ma retrag la discutii am permis din 1986 ...........nici nu ma tare opresc cd vd ca vechi sunt zic drum bun Quote
oeil Posted September 29, 2012 Report Posted September 29, 2012 la sibiu stai 2-3 luni intre sala si traseu Quote
andybellagta Posted September 29, 2012 Author Report Posted September 29, 2012 @andybellagta ai facut scola de soferi in Bucuresti de ai asteptat asa de putin la traseu?Da, in BucurestiCat despre varsta si despre categoria A, stati fara grija. Din ianuarie 2013 (parca pe 15/25) o sa se bage permis pentru scutere (si traseu de noapte pentru categ. Quote
symboss Posted September 29, 2012 Report Posted September 29, 2012 Sustin,sint pline drumurile cu copii care nu au idee de regulament rutier,dar au dreptul sa circule pe unde le trasneste. Quote
smbgpla Posted September 29, 2012 Report Posted September 29, 2012 (edited) Am 25 de ani iar anul trecut am schimbat 3 motociclete in 4 accidente, doar unul(primul) produs din cauza mea (viteza prea mare). Prima data, eu neexperimentat, viteza prea mare dar motocicleta destul de usor de manevrat si cam puturoasa - Aprilia RS 125 2009, am scapat la limita. Norocul meu a fost ca am fost aruncat peste masina de care m-am accidentat si nu m-am lovit de nimic in afara de asfalt (2 coaste rupte, umar dislocat si ceva probleme la stomac si "cojones" din cauza rezervorului) --- total vina mea!Dupa 1 luna, alta motocicleta (Honda CBR 600 F4i) - in apropiere de sens giratoriu, in Mamaia, noaptea, am incercat sa evit un grup de boschetari care petreceau in mijlocul soselei si m-am dus la vale (cred ca totusi daca aveam cu 10km/h mai putin, si daca era ziua, puteam evita)Dupa 2 sapt aceeasi motocicleta, reparata, eu in curs de reparare (daune minore), am plecat de acasa spre un prieten (foarte aproape, dar lenea...) si la prima intersectie, dupa 2 min de condus, ma prinde un Mercedes ML - care nu cedeaza trecerea, imi face piciorul destul de nasol si mana dreapta - motocicleta 0, spital 1 lunaNevindecat complet, ma duc la Buc sa imi iau alta motocicleta pentru anul care urmeaza (deja era inceputul lui sept). O gasesc, Honda CBR 600 RR ceva an mai nou. Sa scurtez povestea la 2 saptamani, cand ma pregateam sa renunt si sa o pun la pastrat peste iarna, ies de pe strada mea si la 1 min dupa ce am plecat, iese o vaca din spalatorie cu o skoda octavia si ma ia pe capota. Cu ocazia asta am si renuntat pentru o perioada la motocicleta. Poate anul viitor incerc, dar fara motociclete sport, probabil ceva motocross, pe dealuri.Ce vreau sa spun este ca nu poti imparti participantii la trafic in automobilisti "buni" si motociclisti "rai", sau nu poti generaliza ca toti cei care incep sa conduca la 18 ani sunt praf, conducatorii experimentati nu fac accidente sau alte idei de genul. In ceea ce priveste motocicleta, conteaza sa fii cumpatat si... sincer, sa ai putin noroc sa nu dea altii peste tine. Constientizarea motocicletelor in trafic inseamna mare lucru. Repet : Nu am fost usa de biserica, am facut greselile si nebuniile mele, dar indiferent daca m-am cumpatat sau nu, am ajuns pe jos. Din vina mea sau a altora. Tin sa precizez ca si daca aveam peste 30 de ani tot cam la fel as fi condus. Toti isi revin pe parcurs. In general frica si panica este un factor decisiv in accidentele de motocicleta, dar nici cand mergi regulamentar si cu viteza relativ mica, nu trebuie sa fii fara griji. Ideal ar fi sa poti avea o imagine completa cu cei stationati, cei din lateral, spate si fata. Dar de multe ori ne pierdem 1 secunda concentrarea si ne calca vacile. Cam atat. Lectura placuta Edited September 29, 2012 by smbgpla Quote
PassaMan Posted September 29, 2012 Report Posted September 29, 2012 Multumim de sfaturi, dar te rog eu frumos scoate fontul ala rosu, si pune doar bold, dupa ce am citit vedeam totul in dungi. Quote
bolovanumic Posted September 29, 2012 Report Posted September 29, 2012 Eu ma incurc la sala... Am picat-o de 2 ori.. Acasa fac pe drpciv mereu peste 22 puncte, dar la sala nu fac mai mult de 20... Ceva idei?La traseu oricum dau bani ca vreau sa-l iau din prima, dar sala ma incurca amxim Quote
andybellagta Posted September 29, 2012 Author Report Posted September 29, 2012 Eu ma incurc la sala... Am picat-o de 2 ori.. Acasa fac pe drpciv mereu peste 22 puncte, dar la sala nu fac mai mult de 20... Ceva idei?La traseu oricum dau bani ca vreau sa-l iau din prima, dar sala ma incurca amxim In primu rand mai citeste cartea, in al 2-lea rand recomand sa te duci la sala cand acasa faci cel mutin 24-25 constant !Dupa... du-te la sala cu rabdare, gandeste-te doar acolo si mult succes ! Quote
andybellagta Posted September 29, 2012 Author Report Posted September 29, 2012 Multumim de sfaturi, dar te rog eu frumos scoate fontul ala rosu, si pune doar bold, dupa ce am citit vedeam totul in dungi.Scuze, multi nu au rabdare sa citeasca tot, pe bold nu prea iese in evidenta (am incercat). Quote
devianc3 Posted September 29, 2012 Report Posted September 29, 2012 Cred ca tocmai la A ar trebui varsta minima 24 de ani. Gandeste-te ca in timp ce o coaje de masina are in medie 70 CP la 800 KG, un ZFR are 180 CP la numai ~ 150 KG.Am inteles ca de la 1 ianuarie asa va si fi. Pentru toata lumea, carnete, chiar daca e ciclomotor, sau motocicleta pana in 49cc, denumita categoria A1, sau asa ceva. Pentru restul, pana in 125cc, sau 250cc, nu vreau sa mint, nu retin exact, va fi A2 (sau ceva ordonare similara), iar pentru A, care iti permite motor de cilindree mai mare, minim 21 de ani cred, daca nu chiar 24.Pe mine nu m-au lasat parintii sa fac A-ul la 18 ani si la vremea respectiva m-am ofticat rau, intrucat am B, C, E si.. lipsea din palmares. Acum, dupa cativa ani bunicei, pot sa spun cu mana pe inima ca daca faceam la vremea respectiva carnetul si aveam si motor, poate la ora asta nu mai tastam prostii pe net. Quote
nulledmarian Posted September 29, 2012 Report Posted September 29, 2012 Daca faci A1 la 18 ani, dupa 2 ani de experienta poti face A (deci la 18 ani)Daca nu vrei sa dai bani pe A1, dupa ce implinesti 24 ani poti face A-ul.Pentru ciclomotoare/mopede ai nevoie de A2 incepand din ianuarie.Mda,s-o cam dus cu binele pentru cei sub 18. Quote
baraba Posted September 30, 2012 Report Posted September 30, 2012 Astazi am fost oprit de catre o masina de la Politia Circulatiei.- Stiti de ce v-am tras pe dreapta? m-a intrebat ofiterul.- Nu, domnule...i-am raspuns.- Ei bine, asta nu se intampla prea des, insa te-am urmarit vreo 10 km si ceva si pot sa spun ca te descurci exemplar la volan. Pozitionare corecta pe sosea, prudenta deosebita si respect fata de ceilalti participanti la trafic. Felicitari!- Multumesc, am spus. Deci sa inteleg ca as fi in stare sa obtin carnetul de conducere, nu?...Du-te ma ca am ras cu lacrimi.). Quote
aussiecriminal Posted September 30, 2012 Report Posted September 30, 2012 OP , bun tutorial as adauga inca un punct mai pe la sfarsit asa: cei 200-250 euro pe care ii dai la spurcaciunea de gabor muist pe care nu-l mai satura dracu' de spagi( futu-i in gura de escrocei ) ca sa iei orasul.fara ei nu iei carnetul ,crede-ma. Quote
andybellagta Posted September 30, 2012 Author Report Posted September 30, 2012 OP , bun tutorial as adauga inca un punct mai pe la sfarsit asa: cei 200-250 euro pe care ii dai la spurcaciunea de gabor muist pe care nu-l mai satura dracu' de spagi( futu-i in gura de escrocei ) ca sa iei orasul.fara ei nu iei carnetul ,crede-ma.Nu generaliza, eu am luat fara... si mai stiu inca vro 3-4. Sunt multi care sar si cu cash... Quote