Nytro Posted July 16, 2020 Report Posted July 16, 2020 Am fost sunat de catre cineva de la compania de telecomunicatii si am patit acest lucru, dar asta se intampla de fiecare data, indiferent ca e vorba de un serviciu, o banca si mai stiu eu ce. Mi se par doua lucruri idioate: 1. Ma pune sa fiu de acord ca apelul sa fie inregistrat cand eu sunt cel apelat 2. Imi cere o data personala (sigur, nu CNP, lucruri mai marunte gen data nasterii) dar nu mi se pare normal sa le dau unei persoane la intamplare care ma suna Eu de obicei ii intreb si pe ei daca sunt de acord ca apelul sa fie inregistrat (desi nu fac asta) si sa imi confirme ca sunt de la serviciul respectiv si ca au anumite date despre mine. Uneori a mers. Problema e urmatoarea: majoritatea inchid (si se mai si supara pe mine ) si e posibil sa nu aflu lucruri utile. Am patit asta la banca, dar am avut noroc ca am primit si SMS. Voi ce parere aveti despre asta? Sunt prea paranoic? Voi ce faceti? Cum e din punct de vedere legal? Pe de-o parte inteleg ca imi protejeaza datele personale, pe de alta parte nu prea. 1 2 Quote
gigiRoman Posted July 16, 2020 Report Posted July 16, 2020 Eu am avut probleme cu enel, care imi "pierduse" niste documente cu caracter personal (copie ci, copie contract casa samd). Desi le dadusem unui agent enel, cand ii tot sunam sa clarific ma puneau sa retrimit. De fiecare data imi comunica robotul ca telefonul este inregistrat. Dupa ce 7 operatori s-au facut ca ploua, am facut plangere la autoritatea care se ocupa cu datele cu caracter personal, le-am dat ora si minutul apelului. In 2 zile m-a sunat enel, cerandu-si scuze ca au ratacit actele si mi-au mai spus ca nu au salvat inregistrarile apelurilor, sac. Din ce stiu, pentru a inregistra apeluri trebuie sa fii operator de date cu caracter personal. 1.trebuie sa fii defapt de acord ca ei sa stocheze inregistrarea telefonica. 2.iti cer ceva care nu e atat de periculos de scurs ca cnpul. Cum ar fi data nasterii sau mail sau adresa. O alta problema mai veche e ca banca (raiff...) vindea datele catre firme de asigurari si m-am trezit sunat de defuncta alico sa imi prezinte o asigurare de viata/sanatate/accident fara sa fiu informat de banca in prealabil ca vor impartasi datele mele personale cu terti. (Aceasta intamplare a fost cu ceva timp inainte de gdpr). 1 3 Quote
Wav3 Posted July 16, 2020 Report Posted July 16, 2020 Te-au sunat si pe tine de la kantar? Depinde cine pretind ca sunt si cum dovedesc lucrul asta. Daca sunt pur si simplu o firma care face sondaje (gen kantar), varsta mi se pare maximul de informatie personala pe care o poti da. Adica presupunand ca fac un sondaj pentru niste servicii categorisite pe intervale de varsta, varsta e ok, nu e nevoie de data nasterii. Legat de inregistrarea apelului, nu vad o problema in a te intreba daca esti de acord, chiar daca ei te suna. Mi se pare dubios insa daca refuza ca si tu sa inregistrezi apelul. Quote
Kev Posted July 16, 2020 Report Posted July 16, 2020 cunosc din interiorul unui call center (firma italiana), cei care raspundeau cu "Da" erau tinuti inregistrati inainte sa fie anuntati, iar cei care raspundea cu "Alo" se inchidea apelul se fac montaje (audio) si se porteazã de la o companie la alta, apoi se trezesc cu facturi de habar nu au cu alte cuvinte fraud 1 Quote
ardu2222 Posted July 16, 2020 Report Posted July 16, 2020 Legea KYC Know your customer este o directiva a UE si se aplica tuturor firmelor care au in statut domenii secundare CAEN financiare, IFN, asigurari etc. Este abia inceputul, daca refuzati sa furnizati datele este posibil sa va rezilieze contractul in cateva luni. Intreaba pe avocat . net sau pe un forum juridic. 1 Quote
archerise Posted July 17, 2020 Report Posted July 17, 2020 nu m am gandit niciodata si invers, ‘hei, va inregistrez si eu, sunteti de acord?’ - dar daca ne gandim putin, ei de ce ar refuza? inteleg, eu, ca pers fizica, nu sunt operator de date cu caracter personal, dar mai mult de atat, nu ma suna sa ma intrebe despre ei, adica.. tot eu le ofer datele cu caracter personal, iar eu am nevoie de inregistrare ca fiind o dovada a conversatiei. dar daca am telefon de munca si telefonul respectiv inregistreaza apelurile? de ce divulgarea cnp este inca o speta sensibila? pana si ifn urile care ofera credite cu buletinul si au dezvoltat putin securitatea - nu ca le ar pasa prea mult daca e legit operatiunea sau nu. Quote
mariuss615 Posted July 17, 2020 Report Posted July 17, 2020 Daca nu te informeaza ca te inregistreaza nu pot folosi acea inregistrare in caz de reclamatii, confirmare, judecata sau orice alta situatie. La fel cum nici tu nu o poti folosi daca nu anunti, cel putin ANPC asta mi-a comunicat cand am avut o situatie cu emag si le-am zis ca am inregistrarea apelului. Eu personal inregistrez toate apelurile, aparent pe Huawei e o functie din telefon fara batai de cap ce functioneaza mereu. Cand nu aveam timp/chef de vorba o aruncam pe asta cu apel inregistrat si inchideau, insa in ultima perioada vad ca nu mai inchid apelul asa multi si intr-un fel ma bucur. Am sesizat insa altceva, mai nou cand te suna cineva din callcenter nu iti mai zice robotul treaba cu inregistratul. Se prezinta persoana si iti zice ce vrea sa iti vanda/modifice si apoi iti arunca treaba cu apelul inregistrat. Lucru mult mai ok. Firmele de duzina, gen DPD, probabil ca merg la "rupere" si la "clientul pierde nu eu". Nu vreau sa stiu ce minte sclipitoare de la DPD a venit cu ideea sa iti arunce mesajul cu inregistrarea apelului cand te suna curierul. Si daca nu esti ok cu asta si inchizi apelul cum te mai contacteaza sa iti livreze? Cu datele personale la telefon iar nu sunt ok, poti sa fi intr-un loc aglomerat si toata lumea iti aude datele personale. Doar eu am patit sa ii aud unuia tot buletinul? Apoi poate sunt paranoic, insa am un catchall pe un domeniu si la fiecare contract am dat cate o adresa de mail unica. Am patit sa ma sune firme dubioase si asa mi-am dat seama de unde au datele mele. Funny story, am fost sunat de curand sa actualizez datele personale ca sa imi poata furniza serviciile in continuare si pentru ca pandemie e ok si telefonic. Prima intrebare a operatorului foarte bine instruit a fost: Data nasterii ramane aceiasi? 3 2 Quote