JohnyCNAM Posted February 12, 2013 Report Posted February 12, 2013 Trebuie sa facem pt. olimpiada de tic un proiect cu titlul acesta, nu conteaza programul, limbajul, dar sa fie legat de TIC.Am facut ceva in HTML si Powerpoint da nu prea imi dau seama cum se leaga timpul si spatiul in folosirea unui calculator.NU vreau nimic gata facut, numa niste idei.Olimpiada nu ma prea excita da vreau sa dau bine la profa:)(pornhub stiu.....) Quote
DanyHardMatrix Posted February 12, 2013 Report Posted February 12, 2013 Timp si spatiu ?Prima chestie la care m-am gândit a fost la procesarea codurilor binare, ai putea spune si despre efectele superconductorilor : Superconductivity - Wikipedia, the free encyclopedia . Spunemi ce clasa faci si imi dau seama +/- despre ce ar trebui sa vorbesti . Quote
JohnyCNAM Posted February 12, 2013 Author Report Posted February 12, 2013 clasa 11....eu am facut ceva basic de tot in powerpoint despre cum vede un om de stiinta timpul/spatiul si cum le vede un informatician. Quote
crs12decoder Posted February 13, 2013 Report Posted February 13, 2013 (edited) Nu ai fost prea precis... dar cred ca te referi la timp si spatiu ca marimi fizice reale luate prin analogie cu timpul si spatiul vazute intr-un mediu virtual.Mi se pare o tema destul de grea pentru un elev de clasa a 11-a.Ideea e ca in fizica, spatiul si timpul sunt dependente unul de celalalt.Spatiul este privit ca un sistem de axe de coordonate. In 3 dimensiuni.Timpul de fapt este ceva prin care se determina miscarea unui anumit obiect in spatiu.Ca sa determini cat de repede se misca un obiect, ii determini variatia pozitiei pe un sistem de axe de coordonate la o anumita unitate de timp. Care in fizica, unitatea de masura in sistemul international pt. timp e secunda.Poti sa te gandesti la spatiu ca la ceva prin care tu poti sa te misti, intr-un anumit timp.De aici putem introduce notiunea de viteza care este de fapt rata de miscare in functie de timp. Si poate sa fie constanta sau variabila.Viteza, fiind rata cu care distanta fata de referinta variaza in functie de timp(adica rata de schimbare a pozitiei pe axele de coordonate, in unitatea de timp), poate fi determinata ca fiind derivata de ordin I a distantei in functie de timp.Acceleratia este rata de schimbare a vitezei in functie de timp si poate fi determinata ca derivata I a vitezei in functie de timp sau derivata a II-a a distantei in functie de timp.Ideea e ca in fizica, spatiului ii este indispensabil timpul. Daca nu exista timp, nimic nu se poate deplasa in spatiu.In mediul virtual lucrurile se petrec cam la fel numai ca unitatile nu sunt asa "fine".Teoretic, in viata reala ai putea sa determini pozitia unui obiect in spatiu, infinit de precis. In domeniul virtual aceasta precizie e mai mult.... aproximativa. Spre exemplu. Sa presupunem ca vrem sa creem un spatiu virtual unidimensional. Adica doar pe axa X. Putem reprezenta acest lucru ca un vector de biti. Unde pozitia obiectului in spatiu este de fapt bitul 1.Iar miscarea acelui obiect o putem reprezenta ca schimbarea pozitiei bitului 1 mai la stanga sau mai la dreapta.Exemplu:t=0: [000100000]t=1: [000010000]t=2: [000001000]t=3: [000000100]Spatiul este acest vector care, in cazul de fata are 9 biti.Si viteza este rata cu care bitul 1 se deplaseaza in unitatea de timp. Care, dupa cum vezi, este constanta.(t(n+1)=t(n)+1). Unde acel (+1) de la final este constant. Cu cat acea unitate scade, cu atat viteza creste, deci obiectul accelereaza. Deplasarea tot cu o unitate este(tot de la un bit la altul trece), doar ca intr-o unitate mai scurta de timp(mai repede).Un obiect poate sa accelereze, astfel bitul 1 se deplaseaza exponential mai repede in functie de timp.Fiecare dintre acei 4 vectori pe care ii vezi mai sus, reprezinta un frame. Daca derulezi acel frame tie ti se va parea ca obiectul se misca.Asa este reprezentata miscarea in spatiul virtual. Ca frame-uri care se misca(mai repede sau mai incet).Poti reprezenta miscarea si in spatiu bidimensional. Folosind o matrice.Si daca vrei sa simulezi miscarea obiectelor din viata reala, folosesti un vector tridimensional.Daca viteza cu care se deruleaza acele frame-uri este constanta, atunci se poate spune ca acel obiect se deplaseaza cu o viteza constanta. Daca acele frame-uri se deruleaza din ce in ce mai repede, atunci viteza este variabila(obiectul accelereaza).De asemenea miscarea mai poate fi reprezentata atunci cand nr de frame-uri/secunda este acelasi, dar numarul de biti sariti este mai mare. De obicei varianta asta este preferata cand vine vorba de obiecte care se misca relativ si de resurse de calcul.Adica vectorul sa fie de forma:t=0: [000100000]t=1: [000001000]t=2: [000000010]Sau:t=0: [0001000000]t=1: [0000001000]t=3: [0000000001]Daca e sa judecam dupa definitia fizica(viteza e derivata distantei in functie de timp) atuncivarianta aceasta ar respecta in mod adecvat legile fizicii.valoarea timpului in spatiul virtual are ca referire valoarea din spatiul real(functiile care returneaza valoarea timpului din diversele limbaje de programare).Notiunea de frame este prezenta si in fizica. Diferenta dintre spatiul real si cel virtual este aceea ca intr-o unitate de timp din spatiul real incap o infinitate de frame-uri(cel putin teoretic).Gandeste-te ca faci o poza la o masina care se misca. In poza apare un singur frame din acea miscare. Daca faci 100 de poze pe secunda, si derulezi pe calculator fiecare din acele frame-uri intr-o secunda, tie ti se va parea ca acea masina se misca.De fapt, asa sunt facute filmele. Nu sunt nimic altceva decat niste poze care se deruleaza cu o rata de 24 de frame-uri pe secunda.Toata viata ta e compusa dintr-o infinitate de frame-uri. Poti sa vezi universul ca un film extrem de clar. Infinit de clar. Singurul lucru care poate aduce neclaritati in ceea ce priveste miscarea, este perceptia ta asupra ei(exemplu: nu poti sa vezi cu lux de amanunte bataile aripilor unei pasari). Asta deoarece creierul tau percepe mai putine frame-uri pe secunda decat viteza cu care acea pasare bate din aripi. Ca sa vezi cu lux de amanunte bataile aripilor, trebuie sa folosesti o camera video speciala care e capabila sa inregistreze mai multe frame-uri in unitatea de timp, si sa le derulezi pe calculator la viteza la care creierul tau e capabil sa o perceapa.In domeniul real, fizic, spatiul este reprezentat ca o unitate de lungime(unidimensional), lungime+latime(bidimensional), lungime+latime+inaltime(tridimensional).In informatica bitul este ceva destul de abstract. Dar el poate reprezenta aproape orice doresti tu sa reprezinte. Insa in acest domeniu, el este unitatea de masura minima absoluta.Sa presupunem ca tu ai un vector de 10 biti. Acel vector pentru tine este lungimea. Si presupui ca acel vector reprezinta un metru. Deci unitatea minima de masura pentru tine este de 0.1 metri. Ai putea sa ai un vector de 100 de biti. Si acei 100 de biti sa reprezinte tot un metru, iar unitatea minima de masura ar fi 0.01 metri. Cu cat aloci mai multa memorie pentru aceeasi dimensiune presupusa(1 metru). Cu atat poti reprezenta mai clar pozitia unui anumit obiect in spatiul tau virtual.(si de aici vei intelege de ce zic ca universul este infinit de clar).In viata reala unitatea minima de masura a acelui metru poate fi infinit de mica(teoretic vorbind). In spatiul virtual acel metru, acea lungime, poate avea o unitate de masura minima invers proportionala cu spatiul alocat in RAM.In antichitate lumea credea ca cel mai mic lucru existent este atomul. In timp, dupa cercetari ne-am dat seama ca exista lucruri si mai mici decat atat(cum ar fi particulele), si exista lucruri si mai mici decat particulele. Inca nu este suficient de clar care este unitatea minima in domeniul fizic.In matematica unitatea minima de masura este un numar infinit de mic. ex: lim(x->inf) 1/x.Nu are rost sa vorbesti despre timp si spatiu daca nu vorbesti despre ceea ce se intampla in functie de ele. Asa ca in fiecare dimineata cand te trezesti, si vezi pe fereastra o masina care se deplaseaza, gandeste-te la ce ti-am zis mai sus. Universul nu e nimic altceva decat produsul unui sistem de calcul cu resurse nelimitate. Sau cel putin asa poate fi privit atunci cand vorbesti de spatiu si miscare. Cat despre timp, e greu si acum sa-i dai o definitie absoluta fara sa faci referire la ceva ce exista deja in univers. Edited March 21, 2013 by crs12decoder Quote
JohnyCNAM Posted February 14, 2013 Author Report Posted February 14, 2013 M-am lamurit da in acelasi timp m-am bagat in ceata.Adica am prins ideea la ce ai vrut sa explici tu dar eu nu-mi dau seama cum sa includ astea intr-un "proiect".Defapt daca nu te superi o sa fac un powerpoint folosind ideile tale.E ok? Quote
crs12decoder Posted February 14, 2013 Report Posted February 14, 2013 (edited) Normal ca le poti folosi, altfel nu as mai fi raspuns aici. Ca idee: In power point spre exemplu pentru a reprezenta miscarea in mediul virtual te poti folosi de derularea diapozitivelor, mai repede sau mai incet, in functie de ceea ce vrei sa reprezinti(viteza, acceleratie, etc). Si te poti folosi chiar de reprezentare a unui vector pe biti sau matrice pe biti(grafic vorbind). Faci niste patratele unite care contin 0 si 1. Bitul 1 reprezentand obiectul si bitul 0 reprezentand spatiul liber prin care obiectul poate sa se deplaseze.Daca prezinti proiectul personal e bine sa stapanesti toate principiile, atat fizice cat si virtuale in cazul in care ti se adreseaza intrebari.Pentru reprezentarea miscarii din punct de vedere fizic, te poti folosi de un sistem de axe de coordonate xOy. Si poti face un obiect(un cerc, un punct, ceva care sa fie vizibil) care se deplaseaza pe acel sistem de axe de coordonate.E ciudat ca un astfel de proiect se da la TIC totusi... Dar incearca sa folosesti toate resursele pe care ti le ofera power point-ul pentru a reprezenta cat mai bine principiile astea.Daca bagi doar text, nu e deloc interesant. Si incearca sa fii cat mai dinamic. Sa nu citesti plictisit de pe diapozitive, ca un copil de clasa a 5-a care abia invata sa citeasca. Incearca sa ii faci pe toti sa inteleaga cat mai bine ceea ce vrei tu sa spui. Daca evaluatorii sunt oameni cu cunostinte tehnice bune, vor aprecia ceea ce ai expus.Sper sa mai fie cineva pe acest forum care poate aduce completari sau poate sa contureze mai bine, sau eventual sa corecteze ideile prezentate de mine mai sus. Edited February 14, 2013 by crs12decoder Quote
JohnyCNAM Posted February 16, 2013 Author Report Posted February 16, 2013 Multumesc mult de tot.Ma bucur ca mai exista inca oameni ca tine sau Nytro:) Quote
Bogdy4FuN Posted March 21, 2013 Report Posted March 21, 2013 @crs12decoder: r?spunsul t?u este ca o sintez? a unui semestru de fizic? combinat? cu informa?ii (pre?ioase zic eu) de informatic? (ok, TIC) @ionutcristea: vezi c? proiectul se face la jude?ean?, într-un timp alocat, nu ?tiu la ce te-ar ajuta s? faci un ppt înainte (doar dac? nu ai de gând s? îl înve?i) Quote
JohnyCNAM Posted March 21, 2013 Author Report Posted March 21, 2013 Am inteles.Am trecut la judeteana.Si cum anume trebuie facut la judeteana?Mai multe detalii te rog. Quote
DrW Posted March 21, 2013 Report Posted March 21, 2013 Am inteles.Am trecut la judeteana.Si cum anume trebuie facut la judeteana?Mai multe detalii te rog.La faza de proiect vei avea niste resurse date intr-un folder, de care trebuie sa te folosesti pentru a crea proiectul cu tema "timp si spatiu". Principiul lor e ceva de genul: cu cat folosesti mai multe optiuni si functii ale ppt-ului pentru a creea proiectul, cu atat punctajul tau va fi mai mare. Eu cred ca totul va depinde de imaginatie si cat de bine iti cunosti mediul de lucru. Quote
JohnyCNAM Posted March 21, 2013 Author Report Posted March 21, 2013 AhamAm inteles acum ce trebuie facut.Si esti sigur ca in powerpoint trebuie facut? Quote
fdanny13 Posted March 21, 2013 Report Posted March 21, 2013 sunt si eu concurent la olimpiada asta.. si profa mi-a zis ca intai de toate sa citesc regulamentul ala foarte in detaliu... si acolo spune ca la proiect se vor da cerinte in functie de nivelul la care e participantul (adica in functie de clasa)... deci parerea mea este sa fie puse la punct inainte detaliile de tip grafic in programul cel mai portivit pentru fiecare clasa (de ex powerpoint la clasa a-X-a) iar acolo proiectul sa constea doar in indeplinirea sarcinilor si aranjarea informatiei in functie de ideea pe care ai pregatit-o... fiind primul an in care olimpiada e structurata asa, nu se stie exact ce tipuri de cerinte ar putea fi... si cred ca aici va depinde mult de cunostintele fiecaruia in programul respectiv, dar si de capacitatea de a improviza anumite lucruri care ar putea parea imposibil de facut la prima vedere... Quote
JohnDoe Posted March 21, 2013 Report Posted March 21, 2013 AhamAm inteles acum ce trebuie facut.Si esti sigur ca in powerpoint trebuie facut?Preciz?ri privind organizarea ?i desf??urarea Olimpiadei de Tehnologia Informa?ieiAnul ?colar 2012-2013Proba de proiecte va permite utilizarea unor diverse medii de lucru specifice disciplinei: programe de prelucrare a imaginii, programe de prelucrare audio/video, aplica?ii de colaborare în timp real pentru gestionarea de fi?iere, web design, etc.----------Si eu merg si pe judetul meu locul 1 este ca si luat de mine. Anul trecut n-am fost prea "inspirat" si am luat doar locul 3. Quote
GarryOne Posted March 21, 2013 Report Posted March 21, 2013 Si eu merg la olimpiada judeteana de TIC pe Cluj Quote
fdanny13 Posted March 21, 2013 Report Posted March 21, 2013 Si eu merg si pe judetul meu locul 1 este ca si luat de mine. Anul trecut n-am fost prea "inspirat" si am luat doar locul 3.nu stiu cat de sigur as fi ca as lua locul 1 la o astfel de competitie, adica se poate sa prinzi o zi mai proasta si sa nu prinzi nici macar cat anul trecut... si spun asta desi anul trecut m-am calificat lejer la faza nationala... Quote
crs12decoder Posted March 21, 2013 Report Posted March 21, 2013 (edited) Uitati aici o chestie facuta intr-un applet java: Motion with constant acceleration (foarte fain ca arata si graficele)Si inca o chestie aici: Motion in 2D - Motion, Acceleration, Velocity - PhET Edited March 21, 2013 by crs12decoder Quote
fLr^ Posted March 22, 2013 Report Posted March 22, 2013 Aveti cumva idee cum se va desfasura proba la clasa a XI-a C#?Anul trecut am inteles ca au fost 2 probe, dar anul acesta este doar o proba.Pana la urma, ce trebuie sa facem acolo? Un proiect creat de noi care sa aiba legatura cu "Puzzle" in care sa implementam diferite chestii sau trebuie sa urmarim niste cerinte (adica ne spun ei sa facem un player,editor text, etc)? Quote
Tudor. Posted March 22, 2013 Report Posted March 22, 2013 "pentru anul ?colar 2012 - 2013, Tema proiectului este:Sec?iunea TIC: Timp ?i spa?iuSec?iunea C #: Puzzle".Si profesorul meu de TIC,tot asa mi-a spus ca va fi un folder,unde vor fi ceva date,poze si tot ce ne trebuie inlegatura cu tema si mi-a mai spus ca sunt 5 ore pentru proiect.Trebuie si sa il prezentam? Quote
DrW Posted March 22, 2013 Report Posted March 22, 2013 Uitati aici o chestie facuta intr-un applet java: Motion with constant acceleration (foarte fain ca arata si graficele)Si inca o chestie aici: Motion in 2D - Motion, Acceleration, Velocity - PhETPentru Power-point, Excel si altele de clasa a 10-a...vreo idee? Adica ne vom baza resursele date de ei dar totusi, poate fi considerat un avantaj daca ai un proiect in minte de acasa. Quote
TraficantX Posted March 22, 2013 Report Posted March 22, 2013 @DrW , la clasa a 10-a , la proba de proiect ce programe avem voie sa folosim? Quote
Tudor. Posted March 22, 2013 Report Posted March 22, 2013 Cred ca ai voie orice program instalat sa il folosesti,dar la proiect majoritatea cred ca vor folosi PowerPoint.Ni se va spune si acolo.Faza e ca in Bistrita,faza locala a fost cam prost organizata,adica unii aveau Windows Xp,altii 7,internetul nu a fost oprit si a fost unul care statea la catedra laboratorului de informatica si nu prea putea fi supravegheat.. Quote
crs12decoder Posted March 23, 2013 Report Posted March 23, 2013 (edited) Pentru Power-point, Excel si altele de clasa a 10-a...vreo idee? Adica ne vom baza resursele date de ei dar totusi, poate fi considerat un avantaj daca ai un proiect in minte de acasa.Excel e mult prea limitat.... in power point va puteti expune ideile foarte bine daca stapaniti in amanunt datele problemei. Ganditi-va la ce v-am zis mai sus. Vad ca e ceva concurenta la porcaria asta de olimpiada.Luati o foaie si un pix si incercati sa intelegeti de fapt ce inseamna timp si spatiu. Daca intelegeti fundamental principiile e imposibil sa nu va vina idei foarte bune de a le expune.Power point e foarte simplu. Iti ia cel mult 15 minute sa-l stapanesti 100%.Daca aveti nelamuriri si intrebari cu privire la datele problemei(timp si spatiu), puteti sa le adresati aici. Orice fel de intrebare e binevenita. Daca nu intelegeti ceva, orice dpdv. fizic sau virtual cu privire la cum se petrec aceste fenomene va rog sa adresati intrebari aici. Consider ca pe acest forum sunt oameni capabili sa va raspunda.Imporant e sa intelegeti. Edited March 23, 2013 by crs12decoder Quote
JohnDoe Posted March 23, 2013 Report Posted March 23, 2013 (edited) Acum am venit de la concurs, subiecte destul de grele si la proiect nu puteam sa ne facem singuri ce vrem ca proiect ci sa facem exact ce scrie pe subiect... Nu mi-a placut cum au schimbat concursul... o MARE prostie. Edited March 23, 2013 by JohnDoe Quote
GarryOne Posted March 23, 2013 Report Posted March 23, 2013 Eu nu m-am putut trezi sa ma duc la olimpiada, sa-mi bag pula. Quote
Moderators Dragos Posted March 23, 2013 Moderators Report Posted March 23, 2013 (edited) Haideti sa facem prezenta sa vedem cine vine la Zalau. Edited March 23, 2013 by Dragos Quote