Jump to content
XoddX

Confesiunile unui SPAMMER GOOGLE

Recommended Posts

header.png

Ii multumim in mod special prietenului nostru Jeff Deutsch (personajul principal al acestui articol) pentru ca ne-a lasat sa traducem si sa prezentam exclusiv in Romania povestea lui de viata.

Jeff lucreaza in prezent ca Marketing Director la Ptengine in Beijing.

O poveste adevarata despre tocilarii imorali care castiga milioane de dolari de pe urma gigantului motor de cautare.

Inainte de a deveni un internet marketer, odata am facut $50.000 intr-o luna din spam-ul Google.

Am muncit maxim 10 ore pe saptamana si va spun din adancul sufletului: niciodata, dar niciodara sa nu incercati sa faceti ce am facut eu.

Postarea aceasta va explica de ce…

Mentalitatea mea in 2009

Nu am avut de gand niciodata sa spamez internetul. Google m-a obligat sa o fac. Asta mi-am spus la vremea respectiva.

Daca spam-ul este asa de gresit, ma intrebam, cum de merge atat de bine? Majoritatea celor care fac black hat SEO gandesc la fel.

Ei gasesc multe pretexte pentru spam-ul indexului Google:

Ajutam Google sa isi dezvolte algoritmul.

Continutul e important??? LOL! Linkurile sunt tot ce conteaza.

Google minte oamenii. Merita sa fie spamati.

Daca nu facem spam, competitia noastra o va face, iar atunci ei ne vor intrece. Trebuie sa facem spam.

Ajutam clientii nostri – cei mici – sa castige batalia impotriva marelui, raului si inspaimantatorului imperiu care vrea sa ii inrobeasca prin plata tarifelor PPC!

seo-articol.png

Cei care fac Black hat SEO sunt maestrii rationalizarii etice

Dar acolo ma aflat si eu, responsabil pentru 45.000.000 de cuvinte de spam noi adaugate in index-ul Google zi de zi. Am construit o masina de spam; masinaria era geniala si oferea clientilor un impuls de pozitionare in Google extraordinar (asta se intampla inainte de KontentMachine si alte programe de spam care exista acum).

Cateva exemple din “munca” mea:

db0408a63e6ee28e10f9d8f84776120e.jpg

Mostre din crearea automata a articolelor din 2009.

SPAM-UL A FOST FOARTE PROFITABIL IN 2012

Vanzarile abonamentelor noastre de SEO SaaS au atins un apogeu de $150.000 pe luna. Marja de profit era undeva la 70-80%. Tot profitul era impartit 50/50 intre mine si partenerul meu. Am avut doua anunturi pentru vanzari: unul pe WarriorForum si altul pe WickedFire.

Iata cum aratau cateva ore de vanzari pe vremea aceea:

c1129f1b202094c707cfcd9ac15f1186.jpg

O medie a vanzarilor companiei mele la orele de varf.

Aceste cifre apareau ca prin magie dupa ce ma intorceam de la bazinul de inot, de la jocurile cu baiatul meu in parc sau dupa o partida de basket cu localnicii de pe insula.

PayPal nu banuia de unde fac deodata atat de multi bani. Erau atat de confuzi de afacerea mea incat mi-au inghetat $25.000 in contul bancar. Se asteptau la rambursari masive. Dar rata noastra de ramburs era mai mica de 1%.

Pentru ca serviciile noastre de SEO functionau.

Majoritatea clientilor nostri se situau pe pozitii inalte pe anumite cuvinte cheie. Am reusit sa cresc chiar si site-ul prietenului meu electrician din New Jersey pana a ajuns pe pozitia 1 pentru cuvantul cheie “electrician”, ca sa ma distrez.

Puteam sa pozitionez orice site pe prima pagina pentru orice cuvant cheie doream, muncind aproximativ 5 minute.

Viata mi s-a imbunatatit direct proportional cu veniturile mele. Aveam doua apartamente pe o insula in China cu panorama de 180 de grade catre Sanya Bay – unul pentru mine si unul pentru mama fiului meu.

APROAPE CA NU MUNCEAM.

Intregul business era externalizat catre 7 asistenti virtuali din Filipine, iar departamentul de relatii cu clientii era reprezentat de o persoana din Nevada.

Programul meu arata cam asa:

07:00: Ma trezeam, faceam cateva exercitii de mobilitate si ma jucam cu fiul meu de 2 ani, in timp ce bucatarul meu pregatea micul dejun.

08:00: Mancam micul dejun si urmaream un meci de NBA (Clippers, daca aveam meci) in timp ce mancam micul dejun. Dadaca avea grija de baiatul meu.

09:30: Il salutam pe partenerul meu si pe angajati, Facebook si discutam cu cei doi prieteni jurnalisti ai mei din Beijing.

11:00: Conferinta pe Skype cu cativa amici spammeri.

12:30: Mergeam pe scuter la sala de forta.

13:00: Alergam 10 km, ridicam greutati.

15:00: Inotam in ocean sau in piscina din cartier.

15:30: Ma jucam cu fiul meu si prietenii lui.

17:00: Jucam basket cu muncitori locali si turisti din cartier.

19:00: Dus si cina, gatita de bucatarul meu.

20:00: Il puneam pe baiatul meu la culcare.

21:00: Verificam Skype-ul, citeam.

23:00: Somn.

SPAMMER SEO MILIONAR SINGURATIC

Programul de mai sus reprezenta o saptamana din viata unui spammer, in care nu lucram mai mult de 4 ore. Si este viata multor “palarii negre”, care mai fac acest lucru si in ziua de astazi. Este o viata comfortabila, dar adesea plictisitoare si cumva goala.

Cea mai interesanta parte este atunci cand viata sub forma de bucla pe care o exploatezi se incheie, iar lumea se intoarce cu susul in jos si tu te chinui sa te redresezi.

In momentele plictisitoare, discutam cu prietenii mei spammeri pe Skype despre vietile noastre. Un tip a facut $100.000 pe saptamana o perioada, din vanzarea pilulelor de garcinia cambogia, dupa ce Dr.Oz a proclamat fraudulent ca aceste pilule reprezinta o metoda magica de slabire.

O femeie s-a concentrat pe nise destul de imorale, dar legale din punct de vedere tehnic, cum ar fi saruri de baie, salvia si ghiduri despre cum poti sa iti inseli nevasta.

Alta cunostinta, care locuia in China, ca si mine, lucram cu gardienii unei inchisori, care ii fortau pe prizonieri sa mineze dupa aur in World of Warcraft, in scopul de a-l vinde online ulterior.

Toti trei au cumparat linkuri de la mine. Cheltuiau veniturile lor ca niste copii rasfatati.

Au cumparat masini de lux si sticle de sampanie de $5.000, doar ca sa ii stropeasca pe prietenii lor spammeri la conventii. Mancau medicamente ADHD ca bomboanele, incercand sa ramane treji si concentrati cat de mult posibil. Impartaseau secrete NLP ca sa lucreze la capacitatile lor de seductie. Cand acestea nu mergeau, se intorceau la vechile prostituate si cocaina. Multi faceau bodybuilding si luau steroizi si alte suplimente ciudate cum ar fi sprayuri din coarne de caprioara ca sa isi creasca masa musculara mai repede.

Cu toti acesti banii si aceste privilegii pe masa, fratia spammerilor era nemiloasa si ultra secreta. Daca nu recunosteai si apreciai meritele persoanei de la care primeai un sfat folositor, erai evitat de grup. Daca expuneai si spuneai mai departe un truc de SEO care ii producea bani amicului tau, erai excomunicat. Tradai “familia” si erai dat afara din grupul de Skype pentru totdeauna.

Eram ca si clanul Soprano, cu exceptia faptului ca membri familiei nu erau niste tipi intelepti, ci niste tocialari ciudati care au castigat bani si voiau sa isi indeplineasca fanteziile.

GOOGLE NE-A OBLIGAT SA O FACEM

La inceput, nu am vrut sa o iau pe directia asta. In mod ironic, am aplicat pentru un job la echipa de spam Google in 2010.

Stiam toate trucurile si hackurile ca la carte si ma gandeam ca ar putea beneficia de ajutorul meu.

Pentru ca nu mi-au raspuns la aplicatie, mi-am promis ca o sa ii fac sa plateasca. Si i-am facut sa plateasca cativa ani la rand…

Asta pana cand intr-o zi, Matt Cutts a postat un tweet istoric:

2cbabad6427541afc62f300db53e44d9.jpg

Acesta a fost tweet-ul care a zguduit lumea SEO.

ALN (Authority Link Network) era platforma care o foloseam pentru propulsarea pozitionarii pentru toate site-urile utilizatorilor serviciilor noastre. Serviciul nostru era de fapt numit “ALN service”, un aspect care a ajutat la promovare, dar, ironic, a grabit si moartea sa.

La un moment dat, seriviciile noastre erau cel mai interesant subiect pe WarriorForum. Am fondat nirvana pentru spammeri, iar toata lumea a vrut o bucata. O gramada de tipi care foloseau serviciile noastre au renuntat la jobul lor pentru a deschide afaceri de SEO care se bazau exclusiv pe businessul nostru.

Cel mai mare client al nostru, o companie de SEO care oferea management personalitatilor din Mexic, ne platea $25.000 pe luna si probabil ii taxa pe clientii lor cu de pana la 100 de ori mai mult. Am realizat cat de bine le merge doar in momentul in care au aparut in clasamentul Inc. 500 in 2012.

Dar acum a aparut acest tweet de la Matt Cutts, care ameninta sa retraga aceasta retea pe care ne bazam. In momentul in care clientii ne intrebau despre tweet, ma prefaceam ca nu sunt deloc ingrijorat. Public, il batjocoream. Cum puteau ei sa gaseasca o retea de 25.000 de bloguri? Daca o stergeau, construiam una noua.

Nu e mare lucru…

Personal, eram foarte ingrijorat. Stiam ca e usor pentru Google sa gaseasca fiecare site din retea. Pentru ca tot ce aveau de facut era sa cumpere cateva linkuri catre un site, sa astepte ca acele linkuri sa apara, iar apoi sa urmareasca fiecare site care primea linkuri de la acel blog. Acea analiza ar scoate la iveala alte bloguri de spam care erau legate de acele siteuri, iar asta ar scoate la iveala mai multe bloguri si tot asa.

De fapt, de pe un site de spam poti (si Google a facut-o) sa localizezi si sa distrugi o intreaga retea de ALN. Ne simteam ca luptatorii libertatii din Zion in Matrix. Baietii de la Google erau ca agentii care trimiteau santinele sa ne elimine. Desigur, Google a vazut-o invers. Noi hack-uiam algoritmul lor si ne bateam joc de rezultatele cautarilor ca sa ne distram si pentru profit.

b5ed26f555b7a4a68462e87ca2e1a0d8.jpg

Cum ar fi Google si SEO in Matrix.

Am declarat public ca noi suntem baietii buni, iar Googla e imperiul raufacator. Dar in inima mea stiam ca noi suntem baietii rai.

Google ofera cautari curate gratuit, de care chiar beneficiaza societatea.

Cu ce ajuta spam-ul internetului socieatatea? Ajuta doi oameni: pe cel care il realizeaza si pe clientul sau. Restul sufera.

Stiam ca e o activitate dubioasa. O parte din mine visa sa conduca o afacere legitima, dar era la fel ca si cum Michael Corleone ii spunea sotiei sale Kaye ca afacerea lui va fi 100% legala in 5 ani – erau prea multe motive de a nu renunta la spam.

930d7762cf4208feedb7916563a08df7.jpg

Psihologia spam-ului pentru bani – Cei care il fac se gandesc ca intr-o zi vor deveni legali

Eram un spammer nerusinat si calit. Pentru adevarata lume a marketingului, eram un proscris.

Acest lucru a devenit clar in momentul in care am fost la evenimentului Distilled’s LinkLove in Londra in aprilie 2012.

Moartea linkurilor

Eu si partenerul meu danez am aflat despre LinkLove (Search Love in prezent) de la unul din clientii nostri preferati.

Acesta trebuia sa tina un discurs acolo, asa ca am cumparat bilete all-inclusive la evenimente si am planuit sa ne intalnim acolo. Imediat dupa ce ne-am achizitionat biletele, clientul nostru s-a retras din eveniment fara nicio explicatie (asta fiind chiar in jurul momentului in care ALN era deindexata, asa ca probabil avea probleme cu clientii sai a caror pozitionari cadeau ca mustele).

Chiar si asa, am participat la eveniment, simtindu-ne ca niste experti in marketing de incredere cu cifrele imense de pe PayPal-ul nostru. Totusi, acele cateva zile petrecute in Londra mi-au deschis ochii.

Am luat cine cu toate VIP-urile in seara de dinainte de eveniment. Rand Fishkin si Mike King au fost acolo. Multi alti grei ai online marketingului au fost acolo de asemenea.

Toti vorbeau despre inbound marketing, calitatea continutului, implicarea audientei si alte lucruri pe care eu le consideram neimportante.

Niciunuia dintre ei nu li s-a parut interesant ce faceam noi.

“F#$%! Link Building”

Rand a fost primul care s-a urcat pe scena la LinkLove 2012. Ego-ul meu era deja afectat de discutiile de la cina, dar nici nu imi trecea prin cap ce a urmat.

S-a urcat pe scena zambind, s-a prezentat si a inceput prezentarea sa numita “F#$%! Link Building”.

Inima mea s-a scufundat.

De la starea deja proasta pe care o aveam, am trecut la furie si sfidare. El jignea toata industria noastra. Imi inchipui ca la fel s-a simtit si Michael Corleone, din Godfather II, in momentul in care senatorul Geary l-a refuzat in discutia despre drepturile cazinoului pe care acesta le dorea.

0ddf7cf542af2a602a477ad9f001e1e6.jpg

Mi-am jurat ca nu voi lasa Google sa ne opreasca. Dar Rand a avut dreptate. In decurs de 2 luni, intreaga noastra retea de peste 5000 de bloguri – pentru care am platit mai mult de $80.000 – a fost deindexata, omorata, pe veci. Venitul nostru de $100.000/luna a fost ruinat.

Chiar si asa, am continuat sa fiu arogant si sfidator. Inca am crezut ca a face bani online va fi usor. M-am gandit ca puteam sa fac niste imbunatatiri mici la strategia noastra si sa continuam sa scoatem produse noi de succes. Am investit peste $100.000 in diverse metode noi, care mai de care mai “white hat”.

Nimic nu a mai functionat. Deindexarea Google, plus Panda si Penguin au fost provocari prea mari pentru noi. Am muncit 3 luni, am incercat sa vand timp de 4 luni si nici macar nu am reusit sa platesc cheltuielile. Totul era in zadar.

Ma simteam descurajat si depresiv. Am incercat sa imi cumpar niste haine fancy si jucarii ca sa ma simt mai bine. Am intrat intr-o relatie cu un fotomodel care a devenit Miss Universe China 2014. Am plecat in “calatorii” cu prietenii mei pe dealurile Beijing-ului, cu ajutorul ciupercilor psychadelice.

Viata mea nu mai avea sens si nu stiam ce se va alege de viitorul meu. Nu reuseam sa dorm mai mult de 2-3 ore pe noapte. Majoritatea oamenilor cu care ma intalneam in perioada aia se simteau nesiguri in preajma mea.

Nu eram singurul care aveam probleme cu adaptarea in perioada post-deindexarii. Spammerii care urau Google au ajuns in punctul in care prin intermediul SEOnitro (o alta retea de bloguri) au incercat sa dea in judecata Google pentru motivul ca acesta le face rau intentionat.

Pe bune, baieti? E ca si cum ai scrie numele firmei tale cu graffiti pe sediul altei firme, iar apoi ai incerca sa ii dai in judecata pentru ca au varuit acel perete.

86095635ec0273cc6df5c5d3ac6de6aa.jpg

Infrangerea, inceputul Inbound si gasirea unui job

Dupa 18 luni de dat cu capul de pereti, am inceput sa ma gandesc din nou la acea conferinta LinkLove. Ce ar fi fost daca as fi inceput de la 0? Ce putea sa dezvolt cu acei $100.000 irositi in incercarea de a descoperi erori in algoritmul Google? Cat continut bun as fi putut produce? Cati abonati puteam sa strang?

Poate era ceva la acel inbound marketing de care tot vorbeau Rand si Mike cu atata pasiune. Poate era oportunitatea mea sa intru in legalitate.

M-am mutat inapoi in Beijing si am dat de veste prietenilor mei. Eram pregatit pentru un job de marketing adevarat. Am primit cateva oferte, insa niciuna nu m-a atras la fel de mult ca aceea de la Ptengine.

Erau un startup mic care facea ceea ce am numit eu mai tarziu “cutitul de armata elvetian al uneltelor de optimizare a conversiei online”.

Au avut succes in Japonia, insa acum voiau sa intre pe piata vorbitorilor de limba engleza. Si-au pus target sa isi dubleze numarul de utilizatori in urmatoarele doua lunipentru a le arata firmelor de VC ca au potentialul de a se dezvolta rapid.

Doreau sa ii ajut cu puterile SEO. Le-am spus celor de la Ptengine ca SEO nu va functiona. Noul algoritm Google nu va permite sa functioneze. Voiam sa o iau pe calea sigura.

Erau confuzi. “Cum ramane cu reteaua de bloguri?”, au intrebat. “Noi lucram cu un cunoscut blogger britanic care are zeci de mii de abonati. El construieste linkuri pentru noi”.

M-am uitat peste ce a creat acest “zeu” al SEO. Pana la urma s-a adeverit ca a externalizat serviciile de SEO unei companii de SEO din Londra.

Era ca si cum as fi deschis o capsula a timpului din 2012. Domenii expirate, continut duplicat de pe Archive.org, nici macar nu a blocat paianjenii de verificare a linkurilor. Motivul lui: “blocarea paianjenilor ar lasa urme care pot fi descoperite de Google”.

Mi-a parut rau de Ptengine. Deja investisera $4.000 in aceasta operatiune. Intreaga schema era socanta pentru mine. Chiar si alti guru al SEO-ului care vorbeau de inbound marketing inca incercau sa profite de acele lacune ale Google.

Incapatanarea mea pentru Inbound Marketing

Am fost descurajat de SEO. In schimb, am continuat cu noile mele convingeri.

Utilizand o varietate de metode de a atinge prospecti, incluzand emailuri permise, postari sponsorizate, social media si un deal bun cu StackSocial, am atins obiectivul companiei. Au intrat in anul 2015 cu un target agresiv de expansiune.

Intentionez sa urmez aceeasi cale in continuare. Am inceput sa lucram cu Joanna Wiebe la SnapCopy.co (despre care Shanelle Mullin de la Onboardly a spus ca ar putea fi “cel mai bun Saas copywriter din America de Nord”) si cu Talia Wolf la Conversioner.com, pentru a optimiza intregul nostru funnel.

De asemenea, am castigat multi adepti si influenceri care ne ofera studii de caz pe care le vom promova segmentelor de clienti targetate pentru Ptengine. De fapt, tot continutul va duce audienta printr-un funnel al carui unic scop este de a oferi valoare utilizatorului.

Ai auzit tot ce spun despre continut?

Pe scurt, dupa 5 ani in care i-am considerat pe cei care fac “white hat” si inbound marketing snobi, in sfarsit am aderat si eu la aceste metode.

Google, ai castigat.

Continutul e rege.

Sursa

Link to comment
Share on other sites

Traducerea in romana cam lasa de dorit. Stiu articolul din sursa lui originala. Tot ce am de spus e ca trebuie sa fii al dracului de prost incat sa faci atatia bani cu o singura combinatie, iar cand se schimba un detaliu al combinatiei sa fii atat de dobitoc incat sa nu iti adaptezi metodele pana gasesti din nou formula perfecta. Adica, sa moara ma-sa. Google a dat jos pbn-urile mari si gata a murit seo spamul? Iar el a ajuns falit? Cat de prost sa fii ca sa ajungi sa spui asta in public si sa nu realizezi ca rad si curcile de tine?

Nu il luati drept exemplu pozitiv pe cel care a povestit asta si nu luati de bun ce povesteste, chiar daca e 100% adevarat. Omul este atat de lipsit de skilluri incat nici in ziua de azi nu realizeaza ca poti face la fel de multi bani ca si atunci din seo spam si pbn-uri, folosind aceleasi vechi trucuri adaptate putin cererilor actuale.

A prins si el o combinatie pe care a aflat-o de la altii, a profitat de ea cat a putut si cand combinatia a picat a ramas cu ochii in soare pentru ca informatia despre metodele noi nu a mai ajuns la urechile publicului ca sa profite si el de ce descopera altii. Un parazit infect care a avut norocul sa fie rege pentru o zi.

Si ca sa inteleaga si cei care nu au treaba cu domeniul asta, in 2005 pbn-urile au inceput sa rasara ca ciupercile. Stiu asta pentru ca omul cu care colaboram la vremea aia facea outsourcing exact pe nisa asta pentru companiile adult. Cum credeti ca s-au ridicat site-uri ca Adult Friend Finder? Mail spam si seo spam. Gogulete asta care ne povesteste drama vietii lui doar "s-a inspirat" din ce au facut altii si acum plange ca o pizda ca Google face regulile.

@Gushterul e marketing pentru idioti. De ce as plati un fost seo spammer sa se ocupe de afacerea mea respectand niste reguli stricte, cand chiar el recunoaste ca nu a fost capabil sa se mentina in top atunci cand nu trebuia sa respecte nici o regula?

Edited by Nemessis
Link to comment
Share on other sites

Intentionez sa urmez aceeasi cale in continuare. Am inceput sa lucram cu Joanna Wiebe la SnapCopy.co (despre care Shanelle Mullin de la Onboardly a spus ca ar putea fi “cel mai bun Saas copywriter din America de Nord”) si cu Talia Wolf la Conversioner.com, pentru a optimiza intregul nostru funnel.

E spam pentru astia...

Link to comment
Share on other sites

Mancau medicamente ADHD ca bomboanele, incercand sa ramane treji si concentrati cat de mult posibil.

If you were to ask me

What's my drug of choice

I would not hesitate

To give it a voice

"Why Adderall of course!"

I'd tell you with glee

It's the best thing around

Try it and you'll see

If you want confidence

And a quicker wit

Try a blue or an orange

And you'll get your fix

If school is getting rough

And it's time to cram

Look no further for help

Cause Addy's the man

If you're tired at work

And bad for your team

You better not skip on

This amphetamine

While you may not fly high

Or feel extra chill

If you've got things to do

On Addy, you will

Oh I love it so much

This great wonder pill

To be more productive

While getting a thrill

Sursa: https://www.reddit.com/r/Drugs/comments/3b4tiv/an_ode_to_adderall/

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...