Jump to content
raze

Opinii despre deschiderea unui magazin online

Recommended Posts

M-am gandit de ceva vreme sa-mi deschid un magazin online (haine, ceasuri etc.) si as dori sa va pun cateva intrebari :

1. In primul rand, se merita sa fac investitia asta ? In opinia voastra, piata este suprasaturata ?

2. De unde credeti ca ar fi mai bine sa cumpar produsele , din Dragon , Europa sau sa le comad de pe site-uri gen lightinthebox, tinydeal ( la comenzile din China stiu ca sunt probleme cu taxele vamele)

3. Daca cineva a mai avut un astfel de site de vanzari, ati avut probleme cu expedierea coletelor ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

In ultima luna am avut 3 discutii cu 3 clienti diferiti (o firma rusa, o firma din uk si o firma din ro) care vroiau acelasi lucru ca si tine (sa lanseze in ro un site de haine (productii proprii + alte haine din import))

Problema in ro e ca sunt mai mutle tipuri de clienti caruia te poti adresa cu un astfel de site

a) cei care nu se uita la bani dar se uita la marca si calitate

B) cei care nu prea au bani mereu dar vor ceva de calitate (sa arate bine)

c) cei care se iau dupa ceilalti, nu au o marca anume, vor ceva ieftin si sa arate bine pe ei. (astia sunt cei mai multi si cei mai pretentiosi)

Daca tu vrei sa vinzi online hanie din en-gross, te adresezi in primul rand celor din categoria c, trebuie sa stii sa prezinti marfa, sa te ocupi foarte mult de marketing si sa poti livra intr-un timp scurt produsele cerute (si sa le poti si primii inapoi in 30 zile, asa cum cere legea). Nu e o munca prea usoara, trebuie sa ai timp sa alergi si dupa marfa, sa te ocupi si de site sa il intretii sa pui saptamanal produse noi, sa te ocupi si de marketing sa atragi clienti noi (sa auda de site-ul tau si sa si cumpere, ca daca doar intra si se uita nu ai facut nimic).

Am cativa clienti cu site-uri de livrari produse si din experienta problema cea mai mare e la costul transportului (ajunge si la 35 lei poate si mai mult prin curier, depinde de curier, zona si greutate) ceea ce la majoritatea romanilor li se pare mult si renunta la comanda (ar trebui sa comande destul de mult ca sa acopere costul transportului sa poti livra marfa "gratuit")

Prin posta romana, dureaza de obicei destul de mult (chiar si 10 zile, depinde unde il trimiti prin tara si care sunt conditiile meteo pe parcurs) dar e si cea mai ieftina, majoritatea clientilor asa prefera, dar te poti trezii si cu 50% retururi intr-o luna (din diverse motive), deci trebuie sa iti gandesti un cost per produs care sa amortizeze astfel de cheltuieli (pe langa cele de marketing si administrare).

Share this post


Link to post
Share on other sites

(si sa le poti si primii inapoi in 30 zile, asa cum cere legea)

10 zile sa le returneze si tu ca si comerciant ai 30 de zile sa-i dai banii inapoi .

Daca nu-i aduci la cunostinta in momentul tranzactiei ca are acest drept , termenul se mareste de la 10 zile la 90 de zile . Daca in cele 90 de zile iti aduci aminte si-i transmiti totusi informatia , din acel moment incep sa curga cele 10 zile .

Asta trebuie sa-i aduci la cunostinta (Ordonanta 130/2000) :


(1) Consumatorul trebuie sa primeasca, in scris sau pe un alt suport durabil
la dispozitia sa si la care are acces, in timp util, in perioada executarii
contractului si pana cel mai tarziu in momentul livrarii, urmatoarele:

a) in cazul bunurilor care nu sunt destinate livrarilor catre terti,
confirmarea informatiilor prevazute la art. 3 alin. (1),
daca acestea nu au fost transmise, in conditiile prevazute la alin. (1),
inainte de incheierea contractului;

conditiile si modalitatile de exercitare a dreptului de denuntare unilaterala,
pentru cazurile prevazute in prezenta ordonanta, sub forma clauzei urmatoare: „Consumatorul are dreptul sa notifice in scris comerciantului ca renunta la cumparare,
fara penalitati si fara invocarea unui motiv, in termen de 10 zile lucratoare de la primirea produsului sau, in cazul prestarilor de servicii, de la incheierea contractului“,
redactata cu caractere ingrosate. In cazul omiterii acestei clauze, produsul
sau serviciul este considerat livrat fara cerere de comanda din partea consumatorului, conform prevederilor art. 14;

c) sediul, numarul de telefon/fax, precum si adresa de e-mail ale comerciantului,
la care consumatorul poate sa-si prezinte reclamatiile;

d) informatiile privind service-ul postvanzare si garantiile oferite;

e) conditiile de denuntare unilaterala a contractului, atunci cand acesta are o durata nedeterminata sau o durata mai mare de un an.

(2) Dispozitiile prevazute la alin. (1) lit. a), , d) si e) nu se aplica in cazul serviciilor a caror executie este realizata cu ajutorul unei tehnici de comunicatie la distanta, daca aceste servicii sunt furnizate o singura data si facturarea lor este efectuata de operatorul de comunicatie.


Edited by daatdraqq

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu inteleg in cazul asta cum rezista, ba chiar prospera un site ca zalando.de care are milioane de clienti in Germania si nu numai ca ofera retur 30 zile ci ofera returul marfurilor pe cheltuiala proprie la fel ca si shippingul catre client al cumparaturilor?!

Share this post


Link to post
Share on other sites
are milioane de clienti in Germania

Ti-ai dat raspunsul singur .

Milioane de clienti inseamna zeci de milioane de euro vanzari . Probabil un procent de 5 % apeleaza la retur .

Edited by daatdraqq

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, in legatura cu legislatia nu cred ca site-urile de vanzari online ( vorbesc de cele mici ) o respecta, totusi nu e de joaca si nu m-am gandit mult la asta...Sa inteleg ca nu se merita sa fac o astfel de investitie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca mi-as propune sa deschid asa ceva, cred ca primul factor esential la care m-as gandi ar fi SEO pentru ca piata e imensa, chiar si online, iar sa faci reclama printre vecini e ca si cum nu ti-ai deschis firma niciodata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@daatdraqq

Pai acuma au ajuns sa deserveasca milioane dar ei s-ar fi afirmat pe piata de profil tocmai prin acest "bonus".

Exista un documentar pe youtube despre zalando.de dar e in germana. E foarte interesant de urmarit la ce nivel se desfasoara activitatea lor comerciala si marketingul lor dupa numai 5 ani de existenta pe piata. Aici link-ul http://m.youtube.com/watch?v=VOnSJugzJWs

Share this post


Link to post
Share on other sites
Daca mi-as propune sa deschid asa ceva, cred ca primul factor esential la care m-as gandi ar fi SEO pentru ca piata e imensa, chiar si online, iar sa faci reclama printre vecini e ca si cum nu ti-ai deschis firma niciodata.

seo singur nu e de ajuns, mai are nevoie si de marketing, cel putin in primele 6 luni pana se aplica seo si trebuie sa fie cunoscut pe piata pana atunci.

Share this post


Link to post
Share on other sites
seo singur nu e de ajuns, mai are nevoie si de marketing, cel putin in primele 6 luni pana se aplica seo si trebuie sa fie cunoscut pe piata pana atunci.

Un client multumit, iti mai aduce 10. Publicitatea, SEO, etc, sunt bune, dar un exemplu e si mai bun. Daca un client, comanda ceva, ai vine bine, toti se intereseaza de produs, wow, ce fain e, ce bine iti vine, de unde l-ai luat, a fost scump, etc.

Pe de alta parte, tu, cand vinzi un produs, ai un anumit "target" sau cu alte cuvinte, un tip de client, caracterizat prin varsta, venituri, anturaj, gusturi, etc.Clientul respectiv, are un "cerc" de prieteni, format dupa proverbul "cine se aseamana se aduna", care au cam aceleasi gusturi, venituri, etc.

In cazul acesta, strict individualizat, daca vinzi haine, ceea ce este o constanta, ar fi definita de pret, model, marime, iar ceea ce este o variabila, ar fi culoarea, un factor subiectiv.

Ai putea oferi servicii cu valoare adaugata, cum ar fi personalizare, individualizare, (mai precis, in cazul hainelor, broderie, imagine personalizata pe tricou, cu posibilitate de upload pe site cand face comanda, zorzoane si bizbrizuri, etc, plm)

Transpune matematic asta intr-un sistem de ecuatii, cu x variabile si y necunoscute, fa calcule, si daca venituri-cheltuieli= un numar pozitiv, - timpul tau, iti da pe plus, da-i drumul.

OFF: cand sunt beat, incerc sa ma exprim cat mai concis si mai academic.

Edited by Sithalkes

Share this post


Link to post
Share on other sites
Un client multumit, iti mai aduce 10. Publicitatea, SEO, etc, sunt bune, dar un exemplu e si mai bun. Daca un client, comanda ceva, ai vine bine, toti se intereseaza de produs, wow, ce fain e, ce bine iti vine, de unde l-ai luat, a fost scump, etc.

Pe de alta parte, tu, cand vinzi un produs, ai un anumit "target" sau cu alte cuvinte, un tip de client, caracterizat prin varsta, venituri, anturaj, gusturi, etc.Clientul respectiv, are un "cerc" de prieteni, format dupa proverbul "cine se aseamana se aduna", care au cam aceleasi gusturi, venituri, etc.

In cazul acesta, strict individualizat, daca vinzi haine, ceea ce este o constanta, ar fi definita de pret, model, marime, iar ceea ce este o variabila, ar fi culoarea, un factor subiectiv.

Ai putea oferi servicii cu valoare adaugata, cum ar fi personalizare, individualizare, (mai precis, in cazul hainelor, broderie, imagine personalizata pe tricou, cu posibilitate de upload pe site cand face comanda, zorzoane si bizbrizuri, etc, plm)

Transpune matematic asta intr-un sistem de ecuatii, cu x variabile si y necunoscute, fa calcule, si daca venituri-cheltuieli= un numar pozitiv, - timpul tau, iti da pe plus, da-i drumul.

OFF: cand sunt beat, incerc sa ma exrim cat mai concis si mai academic.

Cate produse ai vandut? Cata experienta ai? Eu iti zic din propria experienta. Puneam 50-50 acum cativa ani la produse aduse din China si d-abia le puteam vinde. Produse precum stick usb, memorii ram, coolere, chestii mici care puteau fi trecute cu vederea. Niciodata nu am facut clienti din client in client, doar cu japca. Ce inseamna asta? Ma duceam cu "vrei d-asta?". Daca nu ai un magazin fizic sau cel putin nu ai bani sa bagi in publicitate, nu faci nimic. Cati prieteni de-ai tai si-au cumparat produse de la magazinul de unde ti-ai luat laptop numai pentru ca ti-ai luat si tu de acolo? Ca sa faci ceva in online, in momentul asta, iti trebuie de 10-15 ori suma investita in produse pentru publicitate. Urmareste atent site-ul titirez.ro Ai auzit de el? O sa vezi ca in 6 luni va deveni un fel de okazii al imobiliarelor. De ce? Pentru ca baga publicitate in cam toate site-urile mari din Romania + youtube.

ON: Sfat pentru initiatorul topicului: daca stii ca nu ai bani sa mergi pe minus minim, MINIM, 6 luni, nu te apuca de afacere.

OFF: Daca tu ii dai sfaturi de iesit pe plus din prima luna...... m-am convins.

Edited by SynTAX

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca tot vrei sa deschizi magazin online cred ca ar merge un magazin de imbracaminte si incaltaminte pentru copii. Toate magazinele de copii au preturi "nesimtite" si bineinteles tu trebuie sa ii cumperi la copilul tau in fiecare an vreo doua perechi de adidasi, cizmulite, ghete, tricouri etc care intr-un an deja ii devin mici.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...