Jump to content
fLr^

Problema de perspicacitate

Recommended Posts

Profu' ne-a dat o problema,la care m-am chinuit minute-n sir. Din pacate nu am gasit rezolvarea. Poate o puteti face voi. Problema e cam asa:

Se da figura geometrica de mai jos.

16i9w6f.jpg

Cu o linie curba,incercati sa treceti prin toti peretii figurei,si sa iesiti afara cu linia.Nu puteti trece de doua ori prin acelasi perete. Nu stiu cat de bine am explicat.

Uitati in exemplu

243q9et.jpg

Aici,nu am reusit sa trec printr-un perete, si plus ca nu aveam cum sa ies.

Link to comment
Share on other sites

euler parca a spus ca nu poti creiona un desen care are mai mult de 2 puncte impare...fara a ridica creionul de pe hartie.

ma tem ca problema e fara solutie.

GASIT POSTUL

http://www.google.ro/#hl=ro&q=euler+site%3Arstcenter.com&meta=&aq=&oq=euler+site%3Arstcenter.com

http://rstcenter.com/forum/16146-draw-challenge.rst

e exact aceeasi imagine.

Problema este similara cu cea a plicului de exemplu, a podurilor, steaua, etc, doar ca in loc de noduri avem linii. Dupa Euler daca avem mai mult de 2 noduri impare problema nu are solutii.

Avem 3 "caramizi" (sus-stanga, sus-dreapta si jos-mijloc) din mijlocul carora trebuie sa tai 5 linii - automat avem 3 noduri impare deci eu zic ca problema nu are solutie.

Nu are solutie.

Edited by begood
Link to comment
Share on other sites

Revin cu una o intrebare.

Imi poate explica mai bine faza cu nodurile impare? Ca nu prea am inteles ce a vrut sa zica Loki.

Deseneaza un plic dintr-o singura parcurgere. Reusesti numai daca stii de unde sa incepi, adica de la baza. De la un punct de la baza pornesc 3 linii, de la orice alt punct pornesc 2 sau 4 linii. Deci incepi cu un punct de la baza deoarece e impar (nr de linii care pornesc)

Maxim 2 puncte impare de ordin sa zic 2k+1 deoarece treci de k ori prin ele (intri si iesi = 2*k) si ramane situatia in care pornesti din punct sau ajungi in punct.

EDIT Is cam obosit si cam bulesc rationamentul... revin.

LE: am zis eu ca sunt obosit, imi uitasem propriul rationament. Ok:

67000860.png

aici aveti exemplul cu plicul si problema de fata.

punctele verzi sunt noduri pare iar cele rosii impare.

plicul se poate desena deoarece are 2 noduri impare, tot ce trebuie sa faci e sa pornesti de la un nod impar ca sa ajungi in celalalt nod impar.

Alta explicatie: un nod par inseamna vin-si-plec vin-si-plec...vin-si-plec - punctele astea pot fi considerate neutre.

Unul impar inseamna vin sau plec. Intotdeauna pentru o parcurgere completa trebuie sa "plec" de la start si sa "vin" la final. Mai mult de 2 noduri impare inseamna cel putin 2 noduri in care trebuie sa "vin" sau din care trebuie sa "plec", asta da imposibilitatea solutiei.

In cazul problemei putem crea reteaua cum vrem in exterior, nu ne intereseaza cate puncte as desena. Problema e ca reteaua din interior marcata cu albastru e fixa, adica numarul de treceri prin fiecare "caramida"

Se observa 3 noduri impare: un start, un stop si punctul care ne incurca. Problema nu are solutii deoarece trebuie sa aiba maxim 2 noduri impare.

Proba exemplu: eliminati baza caramidei din mijloc jos si veti vedea ca are solutii doar daca pornesti de la un punct rosu (puntul mijloc-jos devine par, deci verde)

Edited by loki
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...