Jump to content
FreddieTux

CEL.RO pierde in instanta. Precedent judiciar creat de SCP Calin si Asociatii

Recommended Posts

Zeci de persoane, revoltate ca nu si-au primit produsele comandate, au hotarat sa actioneze in instanta societatea Corsar Online (detinatoarea site-ului cel.ro), apeland la serviciile juridice ale Casei de Avocatura "Calin si Asociatii".

In urma cu un an, in ziua de Paste, site-ul cel.ro a lansat o oferta promotionala prin care televizoarele marca Toshiba tipul LED 40 40RL938 Full Hd puteau fi achizitionate la pretul de 49 lei/buc, oferta fiind acceptata de sute de persoane prin metoda "click-wrap".

Ulterior, toti cei care le-au comandat au primit un e-mail de refuz de livrare, in care li se motiva ca oferta a fost o simpla eroare de sistem.

Judecatoria Sectorului 3 Bucuresti a admis cererea pagubitilor si a obligat Corsar Online la predarea a cate un televizor/persoana, comandate la pretul promotional.

"Castigarea procesului colectiv impotriva site-ului CEL.RO a reprezentat un caz complex care a necesitat o serie de analize integrate, mai ales in contextul in care proba contractelor incheiate prin intermediul mijloacelor electronice este dificil de realizat, din cauza absentei suporturilor pe hartie.

Decizia Judecatoriei Sectorului 3 Bucuresti in aceasta speta reflecta gradul de maturitate la care au ajuns unele instante din Romania. Este pentru prima data cand se ia o astfel de decizie intr-o speta care priveste drepturile consumatorilor nascute din contractele incheiate la distanta, devenind un punct de referinta in jurisprudenta privind segmentul contractelor electronice si al magazinelor online.

Decizia creeaza un precedent important si repara o situatie total nedreapta, in care comerciantii nu urmaresc decat sa isi faca publicitate, prin lansarea unor oferte promotionale pe care, ulterior, nu le onoreaza.

Desi solutia nu este definitiva, acest moment vine sa confirme directia practicii judiciare a instantelor nationale in deplina concordanta cu dispozitiile legislatiei europene", declara Av. Cristina Grecu, Senior Associate in cadrul SCP "Calin si Asociatii".

Sursa: CEL.RO pierde in instanta. Precedent judiciar creat de SCP "Calin si Asociatii".

Link to comment
Share on other sites

Va bucurati voi pentru un televizor, dar tocmai s-a stabilit un precedent periculos. Conform instantei respective, un contract "semnat" electronic este perfect valabil si trebuie respectat, or else!

Ati bifat vreodata "I agree with the terms and conditions" fara sa cititi ce scrie acolo? Ar fi bine sa nu. Mi-e teama ca in curand precedentul va fi folosit tot impotriva oamenilor de rand.

Link to comment
Share on other sites

Va bucurati voi pentru un televizor, dar tocmai s-a stabilit un precedent periculos. Conform instantei respective, un contract "semnat" electronic este perfect valabil si trebuie respectat, or else!

Ati bifat vreodata "I agree with the terms and conditions" fara sa cititi ce scrie acolo? Ar fi bine sa nu. Mi-e teama ca in curand precedentul va fi folosit tot impotriva oamenilor de rand.

Cred ca ar trebui creat un precedent si asupra oamenilor ca sa ne putem speria. Pana atunci putem sta linistiti si protejati in calitate de consumatori.

Link to comment
Share on other sites

Multi cand au citit cred ca au sarit peste partea "solutia(cred ca a vrut sa zica decizia) nu este definitiva".

Eu nu cred ca o sa primeasca ceva acesti SCP Calin si Asociatii.Daca cei de la cel.ro aveau specificat clar ca pot anula comenzi si mai mult ca sigur aveau,pot sa tipe respectivii cat doresc ca isi vor TV-ul in fata oricarui tribunal.

Link to comment
Share on other sites

  • Active Members
Multi cand au citit cred ca au sarit peste partea "solutia(cred ca a vrut sa zica decizia) nu este definitiva".

Eu nu cred ca o sa primeasca ceva acesti SCP Calin si Asociatii.Daca cei de la cel.ro aveau specificat clar ca pot anula comenzi si mai mult ca sigur aveau,pot sa tipe respectivii cat doresc ca isi vor TV-ul in fata oricarui tribunal.

Ce sa aiba? Eu daca cumpar produsul X la un anumit pret acum, la 17:17 si la ora 19:00 pretul se tripleaza, eu il primesc la pretul de acum. Atat timp cat mie mi-au luat banii din cont, nu au dreptul sa faca asa ceva.

Link to comment
Share on other sites

Ca sa intelegeti mai bine , problema sta in felul urmator: acum cativa ani emag a facut o chestie de genul asta dar au facut-o cu cap , si-au onorat comenzile si au castigat in plus 2 mil de euro de pe urma traficului urias creat de cei care cautau "preturi gresite" . A fost o idee stralucita , bravo lor.

Prostii (cel , domo) incearca de atunci sa copieze si ei ce au facut aia dar fiind idioti , nu onoreaza comenzile si se bazeaza doar pe clientii potential viitori care intra pe site , vad pretul mic , nu au bani sa cumpere nici macar asa dar raman cu ideea ca la ei e pretul cel mai mic si cand fac rost de bani intra si cumpara de acolo chiar daca nu mai gasesc preturile alea.

Asta se numeste excrocherie de 2 lei si trebuie descurajata .

Edited by daatdraqq
Link to comment
Share on other sites

daatdraqq, Emagu cand a facut asta, deja era in topul celor mai cunoscute firme, avea deja un profit.

Imagineaza-ti ca esti o firma relativ mica. Iti face un employee o faza d-asta. Parca nu mai e asa clar, right?

Mi se pare ca ar trebui sa existe si o oarecare clementa + o mare tiganeala sa fortezi mana unui magazin relativ mic sa faca asta. Overall, clauzele in TOS te salveaza de situatii de genul. "Daca pretul unui produs vi se pare suspect de mic cu pretul normal al pietei, va rugam sa confirmati telefonic cu agentii nostri." gen.

Link to comment
Share on other sites

Imagineaza-ti ca esti o firma relativ mica. Iti face un employee o faza d-asta. Parca nu mai e asa clar, right?

In cazul unui angajat e foarte simplu, onorezi comenzile si apoi il actionezi in instanta pentru plata pagubelor produse. Mai rau e daca cineva din exterior iti modifica preturile si nu-l poti identifica, singura solutie fiind asigurarea.

Oricum, in cazul de fata n-a fost vorba nici de un angajat nici de cineva din exterior, au fost doar ei care si-au dat cu stangu-n dreptu'. Sa le fie invatatura de minte pe viitor.

Link to comment
Share on other sites

Poate intr-adevar a fost o eroare de sistem si nu o intentie de a obtine avantaje comerciale. Problema se pune insa daca cei care au comandat produsul respectiv, si l-au platit cu card-ul nu au mai primit banii inapoi. Insa, daca plata a fost efectuata cu ramburs, iar comanda este ulterior anulata, clientul practic nu sufera pagube materiale. Sigur exista un paragraf, asezat strategic, in rubrica termeni si conditii care are in vedere astfel de cazuri.

Eu am cumparat mai multe produse si toate au fost livrate la timp; nu am fost nevoit sa returnez vreunul din cauza ca nu functiona sau nu era ceea ce am comandat.

Edit:

Da, Cabral este de multa vreme pe prima pagina. Nu cred ca le aduce venituri in plus, doar cheltuieli juridice.

Edited by Ganav
Link to comment
Share on other sites

Fiind o eroare pretul produsului trebuia schimbat in maxim 60 de minute de cand a inceput fluxul de comenzi. Dar sa stai ore bune cu pretul eronat bate la ochi. Adica un site ca cel.ro nu are personal care sa asigure mentenanta 24/24? Greu de crezut. La DOMO au intrat la 6 dimineata si au scos tableta cu surprize si apoi au pus produsul la loc cu acelasi pret pentru inca alte cateva ore. Asta numai eroare tehnica nu se numeste. Nu e un precedent periculos ci din contra, asa ceva trebuia facut de mult.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...